Kamikaze, ianuarie-iunie 2011 (Anul 2, nr. 1-26)

2011-01-05 / nr. 1

POȘTA REDACȚIEI PALTON JOHN [creator de modă din Gropeni] ■ Am luat la cunoștință cum că lîngă Sagrada Familia din Barcelona se va ridica un monument al homosexualilor, care cică ar fi fost oprimați în vremurile astea din urmă. Cum e posibil ca tocmai în ograda familia acestei mari catedrale să se construiască așa ceva? Nu ne interesează acest monument al popoului necunoscut. Dar dacă e să se întîmple, ni se pare normal ca ansamblul să se numească Sagrada Familia Modernă. BUCUR ISĂRESCU [pictor impresionist de grafice economice] ■ Ce se întîmplă, vă rog, cu economia mondială și chiar și cu cea românească în 2011? Vom înregistra o creștere, așa cum spun politicienii? Analiștii noștri spun că nu vom avea nici o creștere în 2011. Dacă lucrurile merg binișor, abia în 2012 avem șanse să vedem o creștere, în sensul că luna februarie din 2012 va crește cu o zi. O veste bună pentru zilieri, deci. ALPHONSE GÎTLEJEANU [gînditor chimist în administrația publică locală] ■ Nu aș vrea să vă rețin prea mult, că știu că sînteți ocupați. Așa că am să trec la subiect. Problema e că nu știu care este subiectul în propoziția cu pricina, ca să pot trece la el. ■ Atunci fiți, vă rog, mai la obiect. Poanta este că nici noi nu știm care este obiectul. Important este să dezvoltăm o relație subiect-obiect. KAMIKAZE PROST RESTANT EDITORIAL KAMIKAZE Primiți cu ilicitul? 9 Hoțul neprins este pe cale să devină contribuabil cinstit. Profitând de fundalul sonor alcătuit din gustături, „Jingle bells“ și Hrușcă, Guvernul Boc a umblat pe șest la Codul Fiscal. Noile reglementări vizează impozitarea averilor nejustificate cu fix 16%. Halal cotă unică! alai măsură de dreapta! Păi, mie, muncitor cu plasvazul, peste cei 16%, impozit pe drepturile de autor, mi-ai băgat și șomaj, și CAS, și pensie, pe când pe drepturile de manulitor ale bogătanilor ceri doar 16%!? Păi, unde e pedeapsa? Unde e descurajarea? Unde-i suprataxarea? Pe mine, patron cinstit, care, din cauza deranjului de criză la cash-flow, nu ajung să-mi plătesc dările declarate la timp, statul mă facă cu penalități de întârziere de nu mă văd! Pe iahtul-fantomă nu punem penalități de întârziere? Curgând de la data achiziției? Iar ca să scot bănuțul cash din firmă, bănișorul meu personal, după ce am dat la buget impozitul pe profit, în cota unică de 16%, mai dau încă o cotă unică, tot de 16%, reprezentând impozit pe dividende. Adică aproape 30%. Băi, frate,în țara asta doar dacă joci la Bursă mai plătești doar 16%. Dai riscuri mai mari decât la furat! Cea mai mare scamatorie de după ’90 a fost dispariția Legii 18/1968. Șase ani a circulat zvonul dirijat conform căruia „legea ilicitului“ ar fi fost abrogată. Așa că nu s-a mai aplicat aproape pe nicăieri. Prin ’96, avocații unor hoți neprinși, judecați pe desueta Lege 18/1968, s-au prins că „ilicit“, în condițiile liberei inițiative, nu mai e totuna cu „nejustificat“. Oamenii pot, de exemplu, să-și dobândească averile legal, dar să întârzie să-și plătească dările către stat. Vreo sută de ani! Și cum Constituția lui Iorgovan introducea prezumția caracterului licit al oricărei averi, suspecții nu mai erau obligați să-și probeze onestitatea dacă Justiția nu putea să dovedească contrariul. A fost o formalitate pentru Curtea Constituțională să abroge paragraful prin care averea nejustificată era taxată cu 80%. La scurt timp a apărut și Legea 115/1996 care a abrogat pe veci temuta lege 18, o lege mult mai dură, ce mergea până la confiscarea averilor nejustificate, care însă îi privea strict pe funcționarii publici. Nu și pe mătușile, copiii și pe prietenii lor de încredere! Legea modificată, adăugită și făcută varză între 2003 și 2005 nu a deranjat decât doi demnitari până în ziua de azi - pe Adrian Năstase și pe Dan Ioan Popescu. Probabil că, în cazul Năstase, s-a considerat că martora Irina Jianu a justificat tot ce părea nejustificat. DIP a scăpat. De la abrogarea Legii 18 și până deunăzi nu s-a mai gândit nimeni că impozitele nevărsate, aferente averilor nejustificate, prezumtiv licite, ar putea fi privite ca proprietate de drept a statului, la fel de garantată de Constituție ca și proprietatea privată. Iată că avem, în sfârșit, o lege pentru toată lumea, care, chat că e prea blândă, bine că măcar mai închide din portițele demnitarilor predispuși să-și paseze averile unor terți. Dacă scapă de Curtea Constituțională o să ne distrăm! Lăutarii erau vizați de mult. Lui Vali, Adrian, Florin sau lui Nicolae le va fi greu să-și justifice X5-urile numai cu drepturile de autor încasate de la Manelioanele TV. Urmează imediat ascultătorii lor live, proprietarii de palate cu zeci de turnulețe și mia de popice. Deși, în condițiile în care furnizorii de utilități au ajuns să le citească contoarele cu mascații, mă îndoiesc de eficacitatea aplicării noilor reglementări. Intră în colimator și doctorii cei mai căutați, de plicurile pacienților, avocații cu onorarii de succes, străine barourilor, arhitecții cei mai temerari în devize, micile antreprize de construcții fără de facturier, cârciumarii cu nota pe șervețel, comercianții subterani și mulți alți oameni apreciați de societate pentru virtuozitatea dovedită în zonele lor de expertiză, dar care au considerat că statul le-ar fi lăsat prea puțin venit net pentru valoarea lor nominală. Mi-e groază totuși să mă gândesc la cele 40-50 de miliarde de euro trimise de bieții căpșunari în ultimii 15 ani! Că n-au ei nici o vină dacă „cinstiții“ patroni occidentali i-au plătit, de cele mai multe ori, la negru. Eu, în locul lui Boc, i-aș fi făcut un mare hatâr PSD-ului cu ocazia asta. Aș fi adoptat impozitul progresiv pe averile nejustificate. Să aibă și ei o bucurie pe 2011! RAZVÁN CUCUI Henrieta Aplanoriței Silviu Apostol Domnul Atsushi Marius Borțea [redactor-șef] Silviu Brizu Alexandru Cautiș Razvan Cucui Gabriel Drogeanu [redactor-șef adjunct] Alexandru Dutu-Bărbosu Daniel Goace Alexandru Hâncu Roxana Jipa Augustin Julea Andrei Manțog Alina Moscalu Dragoș Mușat Cătălin Prisacariu [redactor-șef adjunct] Claudiu Radu Dragoș Robatzchi [fotoreporter] Iulian Tănase Mircea Toma Marian Turosu Alexandru Vărzaru Robert Schorr [director general] robert.schorr@kamikazeonline.ro Vânzări publicitate: Adrian Dinu adrian.dinu@kamikazeonline.ro Marketing Roxana Steblea roxana.steblea@kamikazeonline.ro PR: Silvia Dumitru silvia.dumitru@kamikazeonline.ro Distribuțiep abonamente: distributie@kamikazeonline.ro abonamente@kamikazeonline.ro 0735.60.10.30 Concept grafic: Octavian Cociș DTP: Florin Paraschiv [tehnoredactor] Mihai Curcan Corectură: Adrian Cretu ILUSTRAȚIE Coordonator: Matei Branea Graficieni: Mugur Grosup Filiplliep Kraimanp NoperpXMB. Adresa: strada Turbinei 37p sector 2, București Tel.: 021.230.04.47; fax: 021.230.04.37 redactia@kamikazeonline.ro BRAT =5=2 Publicație auditată pe perioada iulie 2009-martie 2010 Redacția Kamikaze