Kamikaze, iulie-decembrie 2015 (Anul 6, nr. 26-52)

2015-09-16 / nr. 37

NR. 3716-22 SEPTEMBRIE 2015 KAMIKAZE POȘTA REDACȚIEI VICENȚIU CARABELEA [sergent comandant al comandoului Pumnul Duioșiei din Țăndărei) - Bună ziua, inadmisibil! - Bună ziua. Ce e inadmisibil? - Inadmisibil. Mă sufoc. Refugiații! Ce facem, tată! - Ce faceți? - So sunt cu refugiații. Sunt cu gândirea progresistă. Nu mai vreau să văd rasiști. România e în Evul Mediu. Suntem înapoiați ca gândire. έ NAPOIAȚI!!! Mi-e rușine de țara asta. Vreau să plec. - Plecați! - Păi, plec! Problema e unde? N-ați văzut că alde Germania, Austria, Cehia, Danemarca au închis granițele pentru refugiați? - Aolen! - Da. De SUA sau Canada, care oricum nu primesc, nu mai zic. - Deci și ăia sunt înapoiați. Ca România. - Evul Mediu. Trăiesc într-o lume de înapoiați. UE, NATO. Numai înapoiați în gândire. - Dar nu spuneați că doar românii sunt anti-refugiați, că numai noi suntem rasiști? - Spuneam, dar uite că și alții gândesc așa la nivel de stat. Cred că am rămas cam singurul cu gândirea progresistă din zona asta NATO, UE. Dar cred că greșiți, România, spre deosebire de Germania, Danemarca, Austria și alte alea, nu le-a închis granițele ălora în nas. Chiar deloc. Deci rezultă, după criteriile dumneavoastră, că România e avansată la gândire, iar Germania și Danemarca înapoiate. - Mda, așa ar veni. - Deci plecați din Germania și veniți în România. Nu merită să vă irosiți acolo! Nu cred că vă merită ăia. - Oare Germania, nene, că eu nici n-am plecat de aici, din Țăndărei. Știți unde mă duc? - Unde? - Gata. Știu. Mă duc pe Facebook. Acolo e cât de cât bine. Ei n-au închis granițele. - Cred că ați ales bine. Donna. Foc p foarte bine! Mai dă-i, Doamne iartă-mă, de îmbuibați! - Știți cumva cât e salariul minim pe economie în Facebook? Câte un kil de roșii acolo? La țărani zic, nu la supermarket. - Nu știm, dar nu poate fi scump. - Da. Știți cumva, au țigani acolo? - Nu știm, dar cred că au. - Ca să am ce salva. Eu mă înduioșez repede și dacă n-am pentru cine mă-nduioșa, îmi vine de dau cu pumnul în toate alea. Ieri, când am rămas fără refugiați, ca să mă-nduioșez, am dat cu karata de-am rupt oglinda stânga la Nubira Su' vecinu'. Și era daia solidă, originală. Bine, OK, aveți grijă! KAMIKAZE PROST RESTANT EDITORIAL KAMIKAZE Ce ne costa sa părem ospitalieri? Absolut nimic Am ajuns de râsul turcilor! Nici un refugiat intervievat prin Ungaria sau aiurea nu vrea să solicite azil politic în România. Nici măcar unul, de prăsilă! Un tânăr sirian chiar se temea să nu fie „aruncat“ în România. Oamenii ăștia chiar că-s ignoranți! Habar nu au că România are cea mai mare creștere economică din Europa, că îți pui mâncare și în cap de când a scăzut TVA-ul la alimente, că ne relaxăm fiscal toată ziua, că economia duduie și creează mii de locuri de muncă în statistici. Unde mai pui că vom avea „cea mai mare moschee din Europa“? De aceea nici nu înțeleg de ce președintele nostru, domnul Mihalache, se opune, prin vocea domnului Iohannis, cotelor obligatorii de refugiați. Puteau să facă liniștiți pe generoșii, în spiritul omeniei, ospitalității blabla românești și să ceară 10.000 de refugiați, 50.000, sau chiar pe toți, cu o mică condiție: repartiția să se facă doar la solicitarea expresă a azilantului. Astfel, pe bună dreptate, relocarea unor refugiați în România împotriva voinței lor, în orice cifră mai mare decât zero, va fi considerată deportare. Dar, nu, e mai grea politica internațională, mai ales când nu prea o exersezi pe aia internă. Consider discursul co-președintelui Iohannis ca fiind total inadecvat scopului propus, acela de a evita alte bătăi de cap: „România nu e o țară xenofobă, nici autistă, nici separatistă, noi dorim să contribuim la rezolvarea acestei chestiuni. Ar fi foarte ușor să se găsească mii de locuri de cazare. Nu despre asta vorbim, noi dacă primim imigranți nu îi primim în regim de hotel, ci ni-i asumăm. Trebuie școlarizați, să învețe limba română, ei trebuie integrați în societate. Societatea nu e undeva pe sus și așteaptă, societatea suntem noi, trebuie să meargă într-o localitate, să fie acceptați, să își găsească locuințe pe banii lor, locuri de muncă. Nu vrem să creăm noi cazuri sociale.“ Este inadmisibil să avem norocul ca niște amărâți să considere România lada de gunoi a Europei și noi să nu știm să-l speculăm în folos propriu! în locul domnului Mihalache aș fi formulat așa: „Avem mii de locuri de cazare pe litoralul Mării Negre. Cu numai câteva miliarde de euro, ajutor european, îi putem caza peste iarnă la două-patru stele. Că cinci n-avem, încălzirea o asigurăm cu căldura din sufletele noastre. Ne scuzați, dar chiar dacă le-am crea locuri de muncă, tot nu și-ar permite să stea o săptămână, nici în perioada marilor reduceri. Dacă Uniunea Europeană ar mai pune ceva, cât să le achite cazarea și masa la preț de sezon estival, îi putem ține și la vară. Ar fi bucuroși și hotelierii, care se plâng că avem stațiuni doar de weekend, să li se prelungească sezonul cu unsprezece luni. Pentru cei ce vor să învețe limba română, avem zeci de manuale alternative. E adevărat, programele școlare sunt puțin mai imprevizibile, așa, dar în două-trei luni îi putem aduce cel puțin la nivel Grapini. Celor mai cu stare le putem asigura și doctorate în regim de urgență. Cât sunt bani vom face eforturi să-i integrăm în societate. Când nu mai sunt, le acordăm automat cetățenia română. Să poată călători și ei în UE cu buletinul, ca oamenii.“ MIVANCOCÜi Redacția Kamikaze www.kmkz.ro [B facebook.com/revista.kmkztwitter.com/revkmkz youtube.com/revista kamikaze Domnul Atsushi Marius Bortea Silviu Brizu [Chicago] Alexandru Căutiș Răzvan Cucui Nicolae R.Dărămuș Gabriel Drogeanu Alexandru Duțu - Bărbosu Daniel Goace Alexandru Hâncu Radu Moisescu Dragoș Mușat Cătălin Prisacariu Daniel Smeada [brand manager] Adrian-NicoIaeSpîrchez Mircea Toma Marian Turosu Alexandru Vărzaru Concept grafic OctavianCociș DTP: Florin Paraschiv Silvana Diaconescu AlinaMoscalu Corectură: Adrian Crețu Vou Ilustrație: Aurel Midea Marketing: Theodora Stoica Alexandru Fileu theodora.stoica@kamikazeonline.ro Distribuțierabonamente: distributie@kamikazeonline.ro alexandru.filcu@kamikazeonline.ro Adresa: strada Profesor Ion Bogdan Nr. 37r sectori, București redactia@kamikazeonline.ro Publicațieauditată peperioada iulie2009-martie 2010 Andrei Manțog