Kamikaze, ianuarie-iunie 2016 (Anul 7, nr. 1-26)

2016-01-06 / nr. 1

NR. 16-12 IANUARIE 2016 KAMIKAZE POȘTA REDACȚIEI ARTIMON JURACHE (specialist înzăpeziri-deszăpeziri-reînzăpeziri) - Bună ziua. - Bună ziua. - V-am luat cumva pe nepregătite cu prima ninsoare? - Nu. Deloc. Dar explicați-ne, vă rog, cum adică lucrați la înzăpeziri-deszăpeziri-reînzăpeziri? - Cum să lucrez? Simplu. Păi, nu trebuie să intre utilajele la deszăpezit iarna? - Da. Corect. - ...Și dacă nu ninge, eu mă ocup să pun zăpadă, ca să aibă ei ce deszăpezi, să nu iasă degeaba, nu? - Cam ciudat, dar în fine. - Și reînzăpeziri ce înseamnă? - Inc-odată ce v-am zis de la început. Adică întâi punem zăpada... - Apoi o luați... - Nu, nu e chiar așa de simplu, întâi o așezăm. Pe urmă lăsăm să se dea la televizor că „autoritățile au fost luate pe nepregătite", ca să câștige și presa ceva... - A, deci lucrați și pentru presă? - Mai mult pe TV. Că mai lăsăm zăpada și pentru „românii au ales să-și petreacă minivacanța de sărbători la munte" și pentru „pe pârtii distracția a fost în toi". - Deci lucrați mai mult cu televiziunile. - Trebuie. Apoi luăm zăpada, că pe urmă trebuie să vină blocajele de pe Valea Prahovei. Tot pentru TV. - Aveți o muncă grea. - Dar și frumoasă. Ne întâlnim cu vedete, cu oameni șmecheri. - Cum adică? - Păi, la înzăpeziri, azi-noapte, când am pus „căderile de zăpadă prin București", nu am pus aceeași zăpadă la toți oamenii. - Cum așa? - Prin Dorobanți, la șmecheri, am pus zăpadă franțuzească, de firmă, scumpă. Prin Crângași, Militari am pus c-asta simplă, țărănească. - Așa? - Vedetele cum ar fi Iulia Albu nu vor să-și blocheze mașina cu orice fel de zăpadă. Vor doar franțuzească, elvețiană. - Danna? - Nici noroiul care se face când se fleșcăiește zăpada nu e din ăsta de care punem în Drumul Taberei, de exemplu: Aducem noroi special, elvețian și englezesc. Altfel se murdărește mașina cu noroi englezesc. - Cum adică altfel se murdărește cu noroi englezesc? - Cu cel englezesc, mașina se murdărește mai mult pe partea stângă a străzii, că, știți, la ei se merge pe stânga cu mașina, ați priceput. - Bravo, domnule. Când putem să vă chemăm să ne faceți și nouă o lucrare cu noroi, zăpadă și alte inconveniente? - Oricând, noi niciodată nu suntem luați pe nepregătite. - Bun. Mulțumim. KAMIKAZE PROST RESTANT EDITORIAL KAMIKAZE Gabriel Biriș, mai întâi numără 97 pe bune săracii României. Apoi, mai vezi pe cine impozitezi Mai multe declarații dintr-un interviu de pe republica.ro cu Gabriel Biriș, secretarul de stat de la Finanțe, m-au pus pe gânduri. Cel mai mult, admit, mi-a displăcut tonul de Jupuitu’ din Moromeții. Dar să trecem de la chestiuni psihanalizabile la unele de-a dreptul cuantificabile. Zice Biriș la un moment dat: „Vrem să mai scoatem un pic la lumină, într-un fel, partea «fantome». Pentru că dacă stai să te uiți în toate cifrele statistice, câți angajați, pensionari, elevi, români emigrați în străinătate, cu domiciliul acolo sau nu încă, și scazi din numărul total de cetățeni români, oricum ar fi nu îți ies vreo trei milioane de adulți. Nu îți ies. Nu vorbim de persoanele care primesc ajutoare sociale. Vorbim de persoane care nu există din punct de vedere fiscal. Nu este posibil așa ceva.“ Sunt tare curios ce fel de metodologie de numărat nefiscalizații a folosit Biriș și cum anume a ajuns la alea trei milioane de „fantome“. (în treacăt fie spus, văd că, brusc, statul știe exact câți cetățeni români sunt în străinătate, fie că au domiciliul acolo au ba, deși la alegerile din noiembrie 2014 același stat român credea că în străinătate sunt doar câteva zeci de mii de români care meritau o mână de secții de vot. Dar să spunem că Biriș are dreptate și că, cu o marjă de eroare infimă, datele lui sunt corecte: trei milioane de adulți sunt total nefiscalizați, întrebarea, însă, nu e dacă să-i impozitezi pe toți ăștia cu trei lei lunar. Mai întâi, trebuie să afli cine sunt acești trei milioane de adulți români nefiscalizați. Sunt infractori? Sunt săraci? Sunt întreținuți? în mod sigur, printre nefiscalizați vei găsi pițipoance în mașini scumpe ale iubiților cocalari infractori, vei găsi și infractorii cocalari care furnizează mașinile pițipoancelor (dar și vile, distracții și altele), însă vei găsi și săraci lipiți care nu au nici măcar acte de identitate și trăiesc, uitați de lume, în câte un bordei, din mila vecinilor. Sunt, astfel, două categorii de nefiscalizați: cei care nu vor să plătească taxe și cei care nu pot să plătească taxe. Impozitul de câteva zeci de lei lunar, egal, pe care Biriș vrea să-l impună și celor care nu vor, și celor care nu pot, e profund inechitabil, imoral și, în cele din urmă, ineficient. E evident că nefiscalizații de rea-credință vor plăti impozitul, echivalentul unui bacșiș la spălătoria auto. La fel de evident este că nefiscalizații săraci nu-și vor permite nici măcar acel impozit de câteva zeci de lei pe lună, deci nu-i vor plăti. Ce se va întâmpla cu ei atunci? Li se vor refuza serviciile medicale de către stat? Vreau să-l aud pe demnitarul care spune asta, direct. Nu e cu totul banal de logic că impozitarea trebuie, totuși, să se facă în funcție de veniturile celor impozitați? A. Biriș ne spune că statul nu e în stare să afle ce venituri au românii? Păi, asta e problema statului. Și e una ușor de rezolvat, dacă statul chiar vrea, e suficient să se inventarieze proprietarii imobilelor, autovehiculelor și conturilor de peste o anumită valoare, și lista asta să fie suprapusă peste cea a plătitorilor de taxe. Dacă, după suprapunere, rămân proprietari fie neplătitori de taxe, fie fără venituri care să justifice bunurile din posesie, atunci statul se îndreaptă împotriva lor și le ia banii. Sau, și mai simplu, să verifice Biriș, direct, care sunt ăin trei milioane de români nefiscalizați, comparând CNP-urile tuturor românilor, datele de la primării, pe cele de la Inspectoratele Teritoriale de Muncă și pe cele de la ANAF, în final, va fi de-a dreptul elementar să afli cine nu plătește taxe și de ce, din rea-voință sau din neputință? Dar lui Biriș îi e mai simplu să se poarte ca Jupuitul iar argumentul lui imbatabil constă în niște statistici; în cele din urmă, acolo va ajunge și el, în statistici, în cele impersonale cu demnitari aroganți, inutili și ipocriți. CĂTĂLIN PRISACARIU Redacția Kamikaze www.kmkz.ro [B facebook.com/revista.kmkztwitter.com/revkmkz youtube.com/revista kamikaze You tin'Ti Domnul Atsushi Marius Bortea Silviu Brizu [Chicago] Alexandru Căutiș Răzvan Cucui Nicolae R.Dărămuș Gabriel Drogeanu Alexandru Duțu - Bărbosu Daniel Goace Alexandru Hâncu Andrei Manțog Radu Moisescu Alina Moscalu Dragoș Mușat Cătălin Prisacariu Daniel Smeada (brand manager] Adrian-NicoIaeSpîrchez Mircea Toma Marian Turosu Alexandru Vărzaru Concept grafic OctavianCociș DTP: Florin Paraschiv Silvana Diaconescu Corectură: Adrian Crețu Ilustrație: Aurel Miclea Marketing: Theodora Stoica theodora.stoica@kamikazeonline.ro Distribuțierabonamente: BRAT Alexandru Fileu distributie@kamikazeonline.ro alexandru.filcu@kamikazeonline.ro Adresa: strada Profesor Ion Bogdan Nr. 1r sectori, București redactia@kamikazeonline.ro Publicațieauditată peperioada iulie2009 —martie 2010