Kamikaze, iulie-decembrie 2018 (Anul 9, nr. 27-52)

2018-11-21 / nr. 47

EDITORIAL KAMIKAZE Am avut patru președinți minunați din 1990 încoace: - Iliescu, care ne-a scăpat de Ceaușescu, asta fiind de departe cea mai mare realizare politică din ultimii 30 de ani (și, dacă este adevărat că el chiar a complotat cu rușii pentru asta, meritul îi e cu mult mai mare decât în cazul variantei pe care o clamează, că ar fi fost purtat de emanația revoluției până pe balconul de la ceceu). - Constantinescu, care ne-a scăpat de Iliescu, nici el neștiind cum și de ce; - Băsescu, care ne-a scăpat de Năstase și de Geoană, dar nu și de Udrea. - Iohannis, care ne-a scăpat de Ponta și, în subsidiar, de cacofonia blândă escu,care, a primilor trei. E drept că jetul minunilor prezidențiale li s-a oprit imediat după înscăunare, iar apoi ne-au oferit doar dezamăgiri. Iliescu a lucrat cu meticulozitatea unui ceasornicar elvețian, creând mecanismele care și acum bat cu precizie de secunde ora exactă a corupției, după treizeci de ani. Constantinescu, promovat de Ana Blandiana pentru promptitudinea cu care-i aducea Kent lui Coposu, deși avea o impresionantă experiență în a duce țigări din punctul A în punctul B, s-a încurcat în afacerile Țigareta. Băsescu a fost cel mai abil. Puțini dintre apropiați vedeau din ce mânecă scotea panglicile și porumbeii, care sfârșeau invariabil în tigaia lui. Iohannis a fost cel mai norocos. Lumea era așa lipsită de speranță, încât o scurtă baie de mulțime și o încruntătură spre hoții din Dealul Spirii i-au umflat popularitatea, cât să-i compenseze moliciunea și indolența. O să ziceți păi dacă ăștia s-au purtat așa penibil după luarea puterii, degeaba ne-am bucurat că ne-au scăpat de contracandidații lor. Dar țineți seama că și acei contracandidați, deja mizerabili încă înainte de alegeri, ar fi coborât la rândul lor ștacheta, odată ajunși la Cotroceni. Am fi avut ca președinți un Năstase mai hoț decât 20049, un Geoană mai prost decât Prostănacul, un Ponta mai pure decât Ponta. Iar lucrurile nu s-au oprit aici: după predarea sceptrului, cei trei care au plecat au avut prestanța unor păpuși gonflabile sparte și năclăite de mehlem. Dar tocmai asta poate fi o oportunitate acum. Domnule Iohannis, v-ați lăudat la începutul mandatului că veți fi un președinte altfel decât Băsescu. Acum e cel mai bun moment să livrați, să vă țineți promisiunea. Fiți altfel decât Băsescu, priviți-l cum a dat la întors lupta anticorupție, cântând acum în corul corupților. Și faceți exact invers, diferențiați-vă de el. Ați putea fi astfel primul președinte al României care va pleca de la Cotroceni altfel decât pe poarta servitorilor. (N.D.J POȘTA REDACȚIEI Discutăm despre Guvernul Dăncilă 2. Deși n-am înțeles mare lucru, explicații avem - Ce facem, bă tată, cu remaierea asta a guvernului? - Remanierea, poate vreți să spuneți. - Remaierea că este ca cum ar fi un ciorap rupt. Că ciorapii rupți la femei se remaia. - Deci este un dres de femeie? - Guvernul este un ciorap de femeie, care și-l trage președintele pe cap să facă un hold-up tip spargere la țara asta, ca să nu-i recunoască lumea. - Frumoasă analiză! - Deci de ce nu mai a pus-o pe Olguța? Sau pe Chilian, ăla? - Ilan, nu Chilian! - Așa, că Chilian este un guitarist și nici n-are mușchi ca ăsta. Deci de ce nu l-a numit pe liane Leafăr ăla? E invidios președintele că nu are mușchii lu’ băiatul ăla tânăr, nu? Nu știm exact. Dar și nea Iohannis e înalt tare. Deci Iohannis a vrut ca să-și arate mușchii exact la băiatul ăsta cu mușchi. Deci să facă astfel: s-o puie pe Olguța în locul lui Läufer și pe Laufer în locul lui Olguța, și s-a făcut rocada și gata, merge guvernarea. Poate da. Plus că e o inconștiență să lași și țara fără miniștri la guvern exact acum când a rămas și Simona Halep fără antrenor. Deci, dacă exact acum ne atacă rușii? - Corect! - Hai, că fără Laufer mai facem față, dar cu Simona fără antrenor cum mai o batem pe Șarapova aia, care urlă ca descreierata, de școală copii mici? Decât să venim să contrearăm cu Olguța împotriva lui Șarapova, care și ea urlă tare. - Sau poate cu Firea? - Corect. Firea închide imediat școlile dacă vine iarna, și în felul ăsta rușii o ia în bot, că ei decât pe iarnă e buni. - Aveți un plan bun. - De fapt noi putem să vorbim cu Firea să închidă iarna pentru câteva luni. în felul ăsta puteam să-i atacăm noi pe ruși și îi și batem. - Mai ales cu încălzirea globală. - Nu mai spun. Deci eu mă pregătesc deja să atacăm. Mi-am pus un coniac și un sirop de păpădie aici-șa, să le am. - Arme aveți? - Un arc vechi. De Dacie. Mă axez mai mult pe războiul psihiatric și pe Fake News. - Bine. Succes! La revedere! KAMIKAZE PROST RESTAN Redacția Kamikaze Domnul Atsushi Silviu Brizu [Chicago] Alexandru Cautiș Razvan Cucui Nicolae R.Caramuș Gabriel Drogeanu Alexandru Dutu Barbosu Daniel Goace Alexandru Hâncu Andrei Manțog Alina Moscalu Dragoș Mușat Nicu Damaschin Adrian-Nicolae Spîrchez Mircea Toma Marian Turosu Alexandru Vărzaru Bogdan Baghiu Cezareanu Concept grafic: Octavian Cociș DTP: Florin Paraschiv Tipar: Design Print Tel: 0786.958.267 Distribuție, abonamente: Alexandru Fileu distributie(1)kamikazeonline.ro alexandru fileu(ă)kamikazeonline.ro Publicație auditată pe perioada iulie 2009 — martie 2010