Kamikaze, iulie-septembrie 2020 (Anul 11, nr. 27-40)

2020-07-01 / nr. 27

EDITORIAL KAMIKAZE Coliva și alegerile sunt două dintre plăcerile nevinovate ale românilor, accesibile, cu valoare de simbol și la fel de inutile. Așa cum morții nu se satură dacă tu-ți îndeși în gură grâu fiert presărat cu zahăr, nici pe vii nu-i încălzește dacă îndeși în urnă un buletin de vot pe care l-ai ornat cu o ștampilă violacee, de forma, mărimea și culoarea bomboanei cu care se împodobesc colivele. Zicea cineva că asta e din cauză că ne-am obișnuit să votăm răul mai mic, că toate partidele sunt cam la fel, că mai bine n-am vota deloc, ca să le dăm o palmă. Mie nu se pare că e bine să nu votăm. De fapt, problema nu e pe cine votăm, politicienii sunt proști intrinsec, prin definiție. Chiar când, din întâmplare, din exasperarea poporului sau din noroc chiar, au ajuns în frunte politicieni ceva mai buni, mai spălați, am avut surpriza să vedem că tot prost au condus. Diferența o fac votanții. Dacă ei sunt preponderent proști, nici nu mai contează pe cine votează. Ori pe cine ar pune la cârmă, proștii vor avea de la aceia așteptări și pretenții proaste. Cere vicios, alegi politicieni proști fiindcă ești prost și aleșii proști oferă politici proaste, în primul rând, fiindcă atâta îi duce capul lor prost și, în plus, fiindcă știu că asta așteaptă alegătorii proști din partea lor și că astfel câștigă capital politic. Evident, politicile proaste duc la sărăcie și înapoiere, crescând gradul de dependență și prostie al electoratului. De fapt, nu e cerc vicios, ci o spirală vicioasă, vertiginos descendentă. E aceeași spirală vicioasă ca în televiziunile sclave ale ratingului. Publicul prost cere emisiuni proaste, realizatorii proști le oferă asemenea emisiuni și, privindu-le, publicul devine și mai prost, așa încât va cere emisiuni și mai proaste. Partea cea mai frumoasă însă abia urmează. Cele două spirale vicioase de mai sus nu acționează independent una de alta, ci sunt în strânsă legătură, exact la fel cum spirala de ADN nu poate funcționa fără spirala geamănă, de ARN, de care este legată intrinsec. Cum se zice în genetică, acidul dezoxiribonucleic acționează în complicitate cu acidul ribonucleic. Ce nu poate face unul, face celălalt, și invers. Imaginați-vă cum ar fi fost dictatura lui Ceașcă fără telejurnalele cu Ceașcă. Cum ar fi fost guvernarea PSD fără Antena 3. Și invers, cum ar fi televiziunile fără partidele cărora să le fie aservite și care să le mângâie pe creștet și pe portofel? Cu cât partidele de la putere sunt mai proaste, mai ticăloase, cu atât televiziunile vor fi la fel. Și cu cât televiziunile vor fi mai ticăloase, cu atât vor fi promovați politicieni mai ticăloși. Asta fiindcă, și televiziunile, și politicienii se hrănesc cu voturi. Cu indivizi. Indivizi care, de cele mai multe ori nu știu să apese butonul roșu al telecomenzii și nici să vadă dincolo de interesul imediat. Cele de mai sus nu sunt un îndemn să nu mergeți la vot. Dimpotrivă, mergeți și alegeți cu mintea limpede, chiar dacă nu prea aveți din ce. Și, mai ales, rămâneți cu mintea limpede și în perioadele dintre alegeri, că poate, în felul ăsta, unii dintre voi vor ajunge să fie aleși în locul ăstora de acum. Că, de nu, cei mai destupați o să aleagă alt popor, așa cum o fac deja, de ceva ani. NICOLAE DAMASCHIN POȘTA REDACȚIEI Continuăm să discutăm despre rasism. El ne macină viețile, ne redesenează viitorul, ne reface AND-ul -Alo, bună ziua întregii umanități precum și la ceilalți oameni. - Bună ziua, atât dumneavoastră cât și la ceilalți. - Deci io m-am băgat preventiv în casă în lockdown pentru ca să iau valul doi din scurt. Rog vorbiți la guvern să-mi trimită salariul de stat acasă! -Păi, de unde să dea și guvernul atâția bani? - Păi să iese de la marile corporații și de la salariații lor care face bani mulți. Păi, ce? N-aș putea șt ia să mă duc, bine mersi, la muncă să fac șapte mii de euro pe lună? Dar e mai important să stau acasă pentru sănătatea patriei. -Aveți și dvs. dreptate. Deci cine are peste trei mii de lei de lei salariu să ne dea la cei care stăm acasă restul ce depșește trei mii de lei de lei. Le ajunge, dă-i încolo! Dar să revin la problema Black Lives Matter care ies extreme de îngrijorat cu treaba asta. - Și ce susțineți! - Susțin clar defundarea poliției, adica tăierea la fondurile fiind care finanțează miliția americanească. - Păi, și cum să funcționeze țara fără poliție, dom’le? - Deci noi mai am încercat asta și a ieșit cu mare succes. S-a supărat oamenii pe poliția care era opresivă și practica o corupție sistemică și a dat jos imediat peste noapte miliția și armata opresivă. Unde, dom’le treaba asta? în Crimeea, în 2014. Poliția ucraineană era foarte opresivă. Mai ceva ca ara americană. Plus că bătea mai ales romi și oameni mai de culoare. Deci era și rasistă. Și la un moment dat, zbang, a venit niște omuleți verzi - dacă mai țineți minte? - a dezarmat poliția și armata ucraineană, care era rasisită și promova o nedreptate sistemică, exact ca în America. Apoi oamenii s-au eliberat, au făcut un referendum pentru libertate și și-a câștigat libertatea să facă ce vor eu cu țara lor. Deci s-a putut să se lupte cu success cu guvernul. Așa ar trebui procedat pentru libertatea și la regiunea autonomă CHAZ din Seattle, America.Hai, domnule, termină cu analogiile astea. Acolo în spatele subminării autorității guvernului, a armatei și a poliției au fost rușii au fost Putin. El vrea să le destabilizeze țara ălora. Și acuma, la mișcările recente din America, Putin în spatele cui credeți c-o fi?! Sau vi se pare că aici nu vrea să destabilizeze America, vrea s-o stabilizeze. Se știe dintotdeauna că scopul lui Putin și al rușilor a fost o Americă puternică și stabilă. Ei și-ar da și viața pentru asta. Chiar îi vedeți pe ruși dorindu-și destabilizarea SUA?! Nuuuau credced! Bine. Ne-ați dat de gândit. Mulțumim. La revedere.Deci libertatea pentru regiunile autonome anti-rasiste. Ie zic să-I ceară lui Putin să intervină! -Hai, papa! KAMIKAZE PROST RESTANT Redacția Kamikaze Domnul Atsushi Silviu Brizu [Chicago] Alexandru Câutiș ■ Razván Cucui Nicolae R.Caramuș Gabriel Drogeanu Alexandru Duțu - Barbosu Alexandru Hâncu Andrei Manțog Alina Moscalu Dragoș Mușat Nicu Damaschin Adrian-Nicolae Spîrchez Mircea Toma Marian Turosu Bogdan Baghiu Cezareanu Concept grafic: Octavian Cociș DTP: Florin Paraschiv Tipar: Design Print Tel: 0786.958.267 Distribuție, abonamente: Alexandru Fileu distr ibutie(g)karnikazeonline.ro alexandru.fi leu (Bkamikazeonline.ro BRAT Publicație auditată l^z^pe perioada ^ U iulie 2009 —martie 2010 V' ' Z.