Katolikus Főgimnázium, Kassa, 1864

4 I 1 Tan­tárgy Hittan Latin nyelv Magyar nyelv 7 óra, Betütan, előisme az igék­ről , fő­­s melléknevek, névmások, igahatározók, számnevek , előszócskák, igeh­ajlítás, nevek nemei, olvasás, fordítás, elemzés, házi és iskolai dolgozatok. I­r. Szepesi Imre elemi latin nyelvtana I­I. Görög nyelv — Német nyelv 2 óra. Helyes olvasás és irás, nem, fő­ s melléknevek, ragozása, fordítás. K. k. Német nyelvtan Ballagi Károlytól Gyakorlatok.­­ 2 óra. A ker. kath. anyaszentegyház szertartásainak magyarázata. K. k. veszprémi kiadás, 1858 8 óra. Rendes igék cselekvő és szen­vedő alakban,múlt idők s hanyat­­szók hatméretü latin versek sze­rint, rendhagyó, hiányos és sze­mélytelen igék, szóalakok. Sto­­baeus erkölcsi mondatai, Aesop, Phaedrus meséi, párbeszédek, el­beszélések fordítása, elemzése, írásbeli dolgozatok. K. k. mint az I -ben II. r. 4 óra. Szótan. A mondat átalában, szó­rend. Névragozás, névmás, ige­ragozás Rendhagyó , személy­telen s hiányos igék. Határ-, köt- s indulatszók. Olvasás, elem­zés, szavalás, írásbeli dolgozatok. K. k. Szvorényi József nyelvtana s olvasmányainak 11. kötete. 2 óra. A főnevek nyelvtani neme, ra­gozása. Az igeszók képzése s ra­gozása. Olvasás, fordítás, elem­zés, írásbeli gyakorlatok. K. k. Ballagi Károlytól. Gyakorlatok. 2 óra. Az ó-szövetség története. K. k. Schmidt után fordította Czuczor. 6 óra. Szóegyeztetés, szóvonzat, a ne­vek esetei, tért, időt s helyet je­lentő nevek, névmások , szám­nevek, a határozatlan módú ó igék , állapotjegyzők, hanyat­­szók, igenevek, előszócskák, ige­határozók s szórend Dr. Szepesi mondattana szerint. Gyakorlati­lag olvastatott s fordittatott Corn. Nép. „Vitae excell. impe­­ratotum­" Vass József-féle kiadás után a .Praefation­s 12 életrajz. Írásbeli dolgozatok. 4 óra. Szóalkotás, szóegyeztetés, szó­vonzat. Az igeidők s módok vi­szonyai a mondatban. Szórend. A mondatok viszonya a beszéd­ben. Helyesírás. Olvasás, elem­zés, szavalás, írásbeli dolgozatok. K. k. Szvorényi József nyelvtana s olvasm. III. kötete. 2 óra. A fő-, melléknév, névmások s igeszók képzése s ragozása. Az igehatározók képzése s hasonli­­tási fokai. A névelő használata. Eseteket vonzó elöljárók Dr. Riedl Szende után Fordítás Mo­zart .Deutsches Lesebuch I­I. köt. Gyakorlatok. 5 óra. Helyesírás, szóképzés, szó­ragozás, az egyszerű, ösz­­szevont és összetett mon­datok képzése. Olvasás, elemzés, szavalás, írásbeli dolgozatok. K. k. Dr. Lut­ter Ferdinánd nyelvtana s­s Szvorényi József olvas­mányainak I. kötete. II. Az előadott tan- 6 óra. Módtan, Deák Sándor, — verstan, Vass József k. k. után. — Cornelius Nép. „Vitae excell. imperato­rum“ Vass József-féle ki­adás után Datames, Epa­minondas, Atticus. Ovid Trist L. I. Elég. III. — Vagács. — Schiebinger Irályképzőjéböl 65. §. — Iskolai s házi gyakorlatok hetenkint felváltva. 3 óra. Irály- s költészettan. — K. k. Laky Demetertől. Válogatott darabok nyelv­tani s tárgyilagos magya­rázattal Szvorényi olvas­mányainak IV. kötetéből. Szavalati s írásbeli gya­korlatok. „ .­­ .!( , r.l . Г 2 óra. Az előbbiek ismétlése. — Igetan dr. Riedl Sz. kézi­könyve után. Olvasás, for­dítás Mozart „Deutsches Lesebuch II. kötetéből, írásbeli gyakorlatok. Sza­valás. — — — I. II. III. IV. ő­sz-2 óra A ker. kath. hit, paran­csok, szentségek, szentel­­vények­ s ker. igazság A religió történetének rö­vid vázlata. K. k. Középkatesziius. Eger, 1861-6­2 óra. Az uj szövetség története. I­­. Schmidt után for­dította Czuczor.

Next