Katolikus Nevelés, 1937 (29. évfolyam, 1-10. szám)

1937-01-01 / 1. szám

Állandó rovatok: Gondolatok ... események A hitoktatás köréből Egyesületi élet ......... Ismertetések ................. Tartalom Cikkek: Albert István dr.: Hittant tanítsunk, vagy hitr­e neveljünk?........................... 304 Bárdos István dr.: Liberalizmus, szabadság, kényszerközösség........................... 97 Berkes László: A Szentírás a középiskolai hitoktatásban................................... 82 — — A munkaiskolás hitoktatás ........................................... 107, 133, 170 — — Ifjúságunk liturgikus hitéleti nevelése................................................... 309 Dömötör István: A gyermekek eucharisztikus nevelése ................................... 33 Endrefalvi Ottó: Lélekformáló bérmálási előkészület........................................... 117 ■—­ — Bérmálási előkészítés-vázlatok ............................................................ 157 Ervin Gábor dr.: Gyermeklelkigyakorlat mesékből ........................................... 53 — — A tanítói hivatás órája............................................................................ 240 Fazekas István: A tanoncok vallásos életének elmélyítése................................... 115 Gáspár Gusztáv: A templomi népének problémái............................................... 168 Gigler Károly dr.: A diákkongreganista eucharisztikus élete ........................... 270 Gunda Jenő: A hittanárok és hitoktatók az euch. kongr. szolgálatában........... 268 Hanauer Á. István dr.: Az új Utasítás a kát. népiskolák számára................... 261 Hell Imre: Keresztségi fogadalom megújítás — bérmálás öntudatosítás........... 119 —■­­— Az év eleji ench, lelkigyakorlatok .................................................... 196 — — Tetterőre és életrevalóságra nevelés .................................................... 210 — — Tanítványaink eucharisztikus nevelése.................................................... 312 Huber Frigyes: Hogy is leszünk a templomi népénekkel?................................... 215 Jandik József: Az A. C. ifjúsági programmja a nagyböjtre........................... 45 — — Lelkigyakorlatos vázlat az euch. évre.................................................... 198 Koszterszitz József dr.: Középiskolai lelkigyakorlatok ................................... 76 Kosztolányi István dr.: A lélektan a hitoktató szolgálatában...................141, 161 Krupa Kolumbán: Rajzoljunk vagy ne rajzoljunk?........................................... 242 Krywald Ottó: A népiskolai vallástanítás új Tanterve és Utasítása ........... 208 Lanton'Kiss Antal: Az előkészítő év gondolatmenetéhez................................... 280 Németh Ferenc: Hogyan tanítottunk és neveltünk?............................................. 7­7 — Hittantanítást, vagy hitrenevelést végezzünk? ..................................... 65 Petró László: Tanmenet és óravázlat................................................................... Petrovich Ede: Két új katekizmus ................................................................... 55 Schnattner Szigfrid: Exhortációs gondolatok 17, 57, 86, 121, 157, 181, 217, 250, 283, 315 — — Kongresszusunk és ifjúságunk ............................................................. 193 — — A Szt. Imre ünnepségek margójára .................................................... 229 Sebes Gyula: A szemlélet és az élmény a vallástanításban ........................... 67 Seres Ferenc: Ki vagy?........................................................................................... 274 Terestyéni Mai­rád: A mozi és a nevelés........................................................... 179 Tiborcz Nándor: Középfokú iskoláink hittananyaga................... 38, 111, 176 Tower Vilmos: Tanonciskola és tankönyv........................................................... 266 — — A képességvizsgálat a katolikus világnézet szempontjából...................... 293 Tropp A.: A szentmise........................................................................................... 233 Vass János: Kell-e katekizmus-reform?................................................................... 129 Várkonyi Fidél dr.: Teendőink a lelkigyakorlat után ................................... 231 Vinkovits Gyula: A szülői értekezlet módozatai................................................... 13­0 — A hitoktató önképzése ............................................................................ 247 Walter János dr.: Példák ........................... ................................... 89, 184 ... 21, 61, 92, 126, 158, 187, 221, 253, 287, 317 ........................ 21, 62, 224, 255, 320 ......................... 25, 158, 190, 29, 319 ,. 30, 63, 95, 128, 159, 190, 225, 255, 291, 321

Next