Kertész Hiradó 1. (1956)
1956 / 4. szám
- 3 nyok között - szószoros értelmébenott fejlődés továbbvitelére való lehetőséges megteremtése a tulajdonképeni fő feladat. Az irányító munkakör betöltésére nevelt szakkadárok alapvető követelménye a megfelelő munkaterület biztosítása. Kárbaveszett minden igyekezet, fáradság, idő és költség, hanem azt a munkakört tölti be az a szakmailag felkészült és képessége szerint helytállni tudó egyén, amire legtöbbször az elhivatottsága is képessé teszi. Az oktatási tevékenység ily irányú célkitűzését sok esetben hiúsítja meg a helytelen beállítás. Ezért a szükségletként jelentkező munkaköri biztosítás és ellátottság előfeltételeivel egyetemben, az oktatásnak és nevelésnek ezt az irányát figyelmen kívül hagyni nem lehet. Ilyen nézőpont kialakításával végzi tanszékünk tantárgyi és gyakorlati oktatását. A kertészeti termelés végcéljának, a termények felhasználásának beteljesedése érdekében a termelési szaktantárgyakra, valamint az alaptantárgyakra alapuló oktatásban a termesztés és felhasználás összehangba hozatala és mindkét vonal követelményeinek, hiánytalan kielégítésére való felkészülés adja meg oktatásunk irányvonalát. Ahhoz pedig, hogy a Párt- és Kormányhatározatok célkitűzéseinek megvalósítása mezőgazdaságunk fejlesztésével kapcsolatosan keresztülvihető legyen, a tanszéki munkáinkat a munkaterületek kiszélesítésére is kiterjesztettük. Ennek alapjait a kutatási és kísérleti munkáinknak a termesztésből fakadó gyakorlati vonatkozásaira fektetjük, amelyek továbbvitele a gyakorlati életben is megvalósítható. Már kezdetben, a diákköri foglalkozásainkban is, a gyakorlatból vett és ezt a célt szolgáló ismeretek megszerzésére irányítjuk a hallgatók erdőidődését. A tantárgyi és gyakorlati oktatás elmélyítésében ezeket a szemA Kertészeti és Szőlészeti Főiskola Rovartani Tanszéke a közelmúltban ünnepelte fennállásának 5-éves évfordulóját. Egy Tanszék életében ez az aránylag rövid időtartam a tevékeny munka jegyében folyt le, pontokat tartjuk elérendő célnak. Minden törekvésünk oda irányul, hogy az életben az adott körülmények között, munkaköreikben kiszélesedő alapokon folytathassák munkájukat. Diplomaterveseink, a jövőbeni elhelyezkedésük munkaterületein, akár mint önálló munkakörük akár mint kiegészítő üzemágak körébe tartozó termelési ágazatok felfejlesztésében, a népgazdasági érdekek hasznos dolgozóivá való kiképzését szerzik meg tanulmányaik ideje alatt. Különösen nagy súlyt helyezünk erre a kormányhatározat rendelkezéseinek megjelenése óta, amely szerint a jövedelmezőség fokozása érdekében a kiegészítő üzemágak fontos szerephez jutottak. Ennek előmozdítása, a munkaterületek biztosítása céljából vállalja a tanszék az állami gazdaságok ilyirányú telepei létesítésének patronálását, a kísérleti gazdaságok helyzéni feldolgozásául a minőségi termelvények bevezetését, a termelőszövetkezetek ugyancsak hasonló létesítményeinek megalapozását. Minden a Párt- és Kormányhatározatok végrehajtásának lehetővé tétele , a termelékenység fokozása is szakembereink munkakörének kiszélesítése érdekében történik. Nem kétséges, hogy a ma termelési szakemberének sokoldalúnak, széles látókörűnek kell lennie, hogy a reá háruló feladatoknak megfelelhessen. Az egyoldalú, specializálódott felkészültség ma még jelenlegi helyzetünkben nem lehet irányt szabó álláspont, különösen az irányító munkakör betöltésében. A termelés sokrétűsége mellett is a szakmai felkészültségnek a termelékenység fokozása céljából, olyannak kell lenni, amely minden lehetőség kiaknázására képes. Ezt kívánja a mezőgazdasági termelésünk fejlesztése érdekében népünk felemelkedése . - Technológiai Tanszék -A rovartani oktatás céljait szolgáló szemléltető eszközök nagyrészt a háború áldozatává váltak. De ha még meg is maradtak volna, akkor sem feleltek volna meg már azoknak a korszerű feladatoknak, melyek teljesítését a Tanszék célul tűz-Mit láttunk a Kertészeti Rovartani Tanszéken....