Kertész Hiradó 1. (1956)

1956 / 4. szám

- 3­­­ nyok között - szószo­ros értelmében­­ott fejlődés továbbvitelére való lehető­sé­ges megteremtése a tulajdonképeni fő feladat. Az irányító munkakör betölté­sére nevelt szakkadárok alapvető köve­telménye a megfelelő munkaterület biz­tosítása. Kárbaveszett minden igyekezet, fáradság, idő és költség, ha­nem azt a munkakört tölti be az a szakmailag fel­készült és képessége szerint helytállni tudó egyén, amire legtöbbször az elh­iva­tott­sága is képessé teszi. Az oktatási tevékenység ily irányú célkitűzését sok esetben hiúsítja meg a helytelen beál­lítás. Ezért a szükségletként jelentke­ző munkaköri biztosítás és ellátottság előfeltételeivel egyetemben, az okta­tásnak és nevelésnek ezt az irányát fi­gyelmen kívül hagyni nem lehet. Ilyen nézőpont kialakításával végzi tanszékünk tantárgyi és gyakorlati ok­tatását. A kertészeti termelés végcél­jának, a termények felhasználásának be­telj­esedése érdekében a termelési szak­­tantárgyakra, valamint az alaptantár­gyakra alapuló oktatásban a termesztés és felhasználás összehangba hozatala és mindkét vonal követelményeinek, hiányta­lan kielégítésére való felkészülés ad­ja meg oktatásunk irányvonalát. Ahhoz pedig, hogy a Párt- és K­ormányhatároza­­tok célkitűzéseinek megvalósítása me­zőgazdaságunk fejlesztésével kapcsola­tosan keresztülvihető legyen, a tanszé­ki munkáinkat a munkaterületek kiszéle­­sítésére is kiterjesztettük. Ennek alap­jait a kutatási és kísérleti munkáink­nak a termesztésből fakadó gyakorlati vonatkozásaira fektetjük, amelyek to­vábbvitele a gyakorlati életben is me­g­­valósítható. Már kezdetben, a diákköri foglalkozásainkban is, a gyakorlatból vett és ezt a célt szolgáló ismeretek megszerzésére irányítjuk a hallgatók erdőidődését. A tantárgyi és gyakorla­ti oktatás elmélyítésében ezeket a szem­A Kertészeti és Szőlészeti Főiskola Rovartani Tanszéke a közelmúltban ünne­pelte fennállásának 5-éves évfordulóját. Egy Tanszék életében ez az aránylag rö­vid időtartam a tevékeny munka jegyében folyt le, pontokat tartjuk elérendő célnak. Minden törekvésünk oda irányul, hogy az életben az adott körülmények között, munkaköre­ikben kiszélesedő alapokon folytathas­sák munkájukat. Diplomaterveseink, a jö­vőbeni elhelyezkedésük munkaterületein, akár mint önálló munkakörük akár mint kiegészítő üzemágak körébe tartozó ter­melési ágazatok felfejlesztésében, a népgazdasági érdekek hasznos dolgozóivá­ való kiképzését szerzik meg tanulmányaik ideje alatt. Különösen nagy súlyt helye­zünk erre a k­ormányhatározat rendelke­zéseinek megjelenése óta, amely szerint a jövedelmezőség fokozása érdekében a kiegészítő üzemágak fontos szerephez jutottak. Ennek előmozdítása, a munka­­területek biztosítása céljából vállal­ja a tanszék az állami gazdaságok ily­­irányú telepei létesítésének patronálá­­sát, a kísérleti gazdaságok helyzéni­ feldolgozásául a minőségi termelvények­­ bevezetését, a termelőszövetkezetek ugyancsak hasonló létesítményeinek meg­alapozását. Minden a Párt- és Kormányha­tározatok végrehajtásának lehetővé tétele , a termelékenység fokozása is szakembere­ink munkakörének kiszélesítése érdekében történik. Nem kétséges, hogy a ma­ termelési szakemberének sokoldalúnak, széles látó­körűnek kell lennie, hogy a reá háruló feladatoknak megfelelhessen. Az egyolda­lú, specializálódott felkészültség ma még jelenlegi helyzetünkben nem lehet irányt szabó álláspont, különösen az irányító munkakör betöltésében. A ter­melés sokrétűsége mellett is a szakmai felkészültségnek a termelékenység fo­kozása céljából, olyannak kell lenni, amely minden lehetőség kiaknázására ké­pes. Ezt kívánja a mezőgazdasági terme­lésünk fejlesztése érdekében népünk fel­­emelkedése . - Technol­ó­giai Tanszék -A rovartani oktatás céljait szolgáló szemléltető eszközök nagyrészt a háború áldozatává váltak. De ha még meg is ma­radtak volna, akkor sem feleltek volna meg már azoknak a korszerű feladatoknak, melyek teljesítését a Tanszék célul tűz-Mit láttunk a Kertészeti Rovartani Tanszéken....

Next