Kertészhiradó 1. (1959)

1959 / 1. szám

tanszék bírálja ! ¡1*11 ~Jo. osztály­ozza . ' Az igy nyert azinlyz-- t számíts­a bo-*­­le a szigorlati jegybe » 7./ A Hizottság : v ~i. ...)la tangaz­daságait a gyakori itt oktatás’ legfon­tosabb eszközeinek te­kinti . ’rr'l" menye 03" rím­. czakoéGO c, no, y `s gyakori a ti “ '•kiat­ás és tudományo­s kutatna, vala­mint a h­ilyen termelési prof­il gyors megoldása érdeké­be a szaktanszékek az eddiginél sokkal nagyobb irányítá­si jogkört gyakorolhassanak a tangaz­daságokban, mint m­ire odáig lehető­­ségüik volt. .. . A Bizottság javaslatai­t a Főiskola­i Tanácsülése jórészt rangúévá tet­te, másokban alternatív megoldásra hívta föl a figyelmet, néhány pontban úgy döntött, hogy a Bizottság a vita alap­ján vizsgálja felül véleményét is így te­gyen konkrét javaslatot. A Bizottság hosszú és igen alapos tevékenysége során nem kis mértékben radikális megoldásokat hoz­ott javas­latba. E javaslatokban"nem számolt a Bizottság eléggé azzal,, hogy a célsze­rű reformok fokozatosan valósulnak meg, figyelmen kílvüli hagyott továbbá néhány igen jelentős -,személyi-, anya­gi-, szervezeti- és tárgyi kérdést is. A Bizottság m­onts'vfiv! szolgáljon, hogy hibáinak forrásé­i . - Iklül­tes mun­ka, hanem éppen az r'li­ünk«.70 véglet­­ jellemzi; tehát tu­l mélyére ha­tolt a témának, miközben elszakadt bizonyos tekintetben a realitások talajától. Mik tehát a jelenlegi feladatok? Azokat a kérdéseket, amelyekkel a Fő­iskolai Tanács egyetértett, minél előbb meg kell oldani. Ide tartoznak­ a nyári­ gyakorlatok, amelyeket már 1009 nyarán meg kellene valósítani. Nincs akadálya annak sem, hogy jövő évi tantervüinkben a tantárgyi gya­korlatuk céljaira 1-1 egusz délutánt biztosítsunk. A szakkörök f­e­j­leszté­se, esetleg szakr­zemafyik­­umok­ "be"­iktatásá­­­val szintén közeli programmba vehető., A tanulmányi kirándulások és szemlék fejlesztésének érdekében autóbusz be­szerzése. Főiskolánk teljes tekinté­lyét vesse latba,­­is bár a főink­­ai tanulmányukat megelőző gyakorlat­i kérdéséhm­ennyit n g 1. hét tenni, hogy az l?59/c évi b.fit­.olásáénál a felvételi biz­­ttságok­­ vakolják a je­lölteknek az ebben való részvételt,­ természetesen annak minden irányú előnyét kihangsúlyozva. Az­ oktatók e. y részének véleménye szerint a diploma megszerzésének a diplomata,roh­ószitás formája alkalmas­­ a hallgat­ók alapos­­­u­grame­résére és speciális szakmai érdeklődé­sé­nek ki­fejlesztésén, a megelőző szigorlato­kon ugyanis a hallgat­ó általános kerté­szeti szakácél­zo­tt sé­tjéről már számot adott,, A Hz Útság ezzel szemben ki­­hangculja ..... . *. öthónapos üzemi gya­­korlatnak azt .* r­ .Töltetesét, hogy az a hallgatók üz-ior­á k­im­léletőt van hi­vatva elmélyíteni. Diplomatatv-készi­­téssel az a cél háttérbe szorul és a hallgatók n­e készülnek fel kellően a szocialista uizumnak vezető­jé nők­­ irá­nyítás­ána­k mu­nká­j­á­ra . Végül, a tangazdaságok és a Főisko­la termelési tanszékei közötti szoro­sabb kapcsolat tekintetében teljes ugyan az egyetértés a­ Bizottság javas­lata és a Főiskolai Tanács között, azonban a szervezeti meg­o­ldásokat te­kintve a javaslat e tekintetben nagyon radikális és­­meglehetősen bonyolult. A Bizottság azo­nban fenntartja azt a véleményét, hogy bár a javasolt megol­dások a tanszékek száiára nem kis ne­hézséget jelentenek és felelősséget is kell­ vállalniuk a termelés gazdasá­gosságáért, mégis a szoros kapcsolat mind a törzselé­si tanszékek, mind a gazdaságok számára gyümölcsöző és meg­oldja a gyakorlati oktatás sok, most vajúdó kérdését is.. Ami a fentiekből kitűnik: forrong, vajúdik, d nstb.-n már megoldódott a gyakorlati ok­t­atás problémája. Minden hozzászól­­s, akár­, támogatja, akár gán­csolja a Bizottság javaslatát, igen hasznos és azt a Bizottság s­oronkövet­kező munkájában g­ndosan figyelembe veszi. A Bizottság örömét fejezi ki te­hát, hogy :új fórum nyílt számára, ahol vé­lemé­nyét kifejtheti és arra kéri az­­olvasók táborát, ne» rejts«, véka alá s. gyak­rlati oktatással összefüggő véle­ményét. .. Vitassa meg ’Főiskolánk minden dolgozója és a hallgatóság a gyakorla­ti, oktatás fontos kérdéseit! ■ dr.Tóth­ Tibor a Gyakorlati­­,­ktatást Felülvizs- t gáló­ Bizottság elnöke"

Next