Kertészhiradó 1. (1959)
1959 / 1. szám
tanszék bírálja ! ¡1*11 ~Jo. osztályozza . ' Az igy nyert azinlyz-- t számítsa bo-*le a szigorlati jegybe » 7./ A Hizottság : v ~i. ...)la tangazdaságait a gyakori itt oktatás’ legfontosabb eszközeinek tekinti . ’rr'l" menye 03" rím. czakoéGO c, no, y `s gyakori a ti “ '•kiatás és tudományos kutatna, valamint a hilyen termelési profil gyors megoldása érdekébe a szaktanszékek az eddiginél sokkal nagyobb irányítási jogkört gyakorolhassanak a tangazdaságokban, mint mire odáig lehetőségüik volt. .. . A Bizottság javaslatait a Főiskolai Tanácsülése jórészt rangúévá tette, másokban alternatív megoldásra hívta föl a figyelmet, néhány pontban úgy döntött, hogy a Bizottság a vita alapján vizsgálja felül véleményét is így tegyen konkrét javaslatot. A Bizottság hosszú és igen alapos tevékenysége során nem kis mértékben radikális megoldásokat hozott javaslatba. E javaslatokban"nem számolt a Bizottság eléggé azzal,, hogy a célszerű reformok fokozatosan valósulnak meg, figyelmen kílvüli hagyott továbbá néhány igen jelentős -,személyi-, anyagi-, szervezeti- és tárgyi kérdést is. A Bizottság monts'vfiv! szolgáljon, hogy hibáinak forráséi . - Iklültes munka, hanem éppen az r'liünk«.70 véglet jellemzi; tehát tul mélyére hatolt a témának, miközben elszakadt bizonyos tekintetben a realitások talajától. Mik tehát a jelenlegi feladatok? Azokat a kérdéseket, amelyekkel a Főiskolai Tanács egyetértett, minél előbb meg kell oldani. Ide tartoznak a nyári gyakorlatok, amelyeket már 1009 nyarán meg kellene valósítani. Nincs akadálya annak sem, hogy jövő évi tantervüinkben a tantárgyi gyakorlatuk céljaira 1-1 egusz délutánt biztosítsunk. A szakkörök fejlesztése, esetleg szakrzemafyikumok "be"iktatásával szintén közeli programmba vehető., A tanulmányi kirándulások és szemlék fejlesztésének érdekében autóbusz beszerzése. Főiskolánk teljes tekintélyét vesse latba,is bár a főinkai tanulmányukat megelőző gyakorlati kérdéséhmennyit n g 1. hét tenni, hogy az l?59/c évi b.fit.olásáénál a felvételi bizttságok vakolják a jelölteknek az ebben való részvételt, természetesen annak minden irányú előnyét kihangsúlyozva. Az oktatók e. y részének véleménye szerint a diploma megszerzésének a diplomata,rohószitás formája alkalmas a hallgatók alaposugramerésére és speciális szakmai érdeklődésének kifejlesztésén, a megelőző szigorlatokon ugyanis a hallgató általános kertészeti szakácélzott sétjéről már számot adott,, A Hz Útság ezzel szemben kihangculja ..... . *. öthónapos üzemi gyakorlatnak azt .* r .Töltetesét, hogy az a hallgatók üz-iorá kimléletőt van hivatva elmélyíteni. Diplomatatv-készitéssel az a cél háttérbe szorul és a hallgatók ne készülnek fel kellően a szocialista uizumnak vezetőjé nők irányításának munkájára . Végül, a tangazdaságok és a Főiskola termelési tanszékei közötti szorosabb kapcsolat tekintetében teljes ugyan az egyetértés a Bizottság javaslata és a Főiskolai Tanács között, azonban a szervezeti megoldásokat tekintve a javaslat e tekintetben nagyon radikális ésmeglehetősen bonyolult. A Bizottság azonban fenntartja azt a véleményét, hogy bár a javasolt megoldások a tanszékek száiára nem kis nehézséget jelentenek és felelősséget is kell vállalniuk a termelés gazdaságosságáért, mégis a szoros kapcsolat mind a törzselési tanszékek, mind a gazdaságok számára gyümölcsöző és megoldja a gyakorlati oktatás sok, most vajúdó kérdését is.. Ami a fentiekből kitűnik: forrong, vajúdik, d nstb.-n már megoldódott a gyakorlati oktatás problémája. Minden hozzászóls, akár, támogatja, akár gáncsolja a Bizottság javaslatát, igen hasznos és azt a Bizottság soronkövetkező munkájában gndosan figyelembe veszi. A Bizottság örömét fejezi ki tehát, hogy :új fórum nyílt számára, ahol véleményét kifejtheti és arra kéri azolvasók táborát, ne» rejts«, véka alá s. gyakrlati oktatással összefüggő véleményét. .. Vitassa meg ’Főiskolánk minden dolgozója és a hallgatóság a gyakorlati, oktatás fontos kérdéseit! ■ dr.Tóth Tibor a Gyakorlati,ktatást Felülvizs- t gáló Bizottság elnöke"