Kertészhiradó, Kertészmérnök 5. (1963)
1963 / 1. szám
5. Kertészhiradó 1963 . január arányaiban, mind szerkezetében korszerűsítettük. Ez leginkább a politikai gazdaságtannál sikerült. /Itt külön tematika, program és irodalomjegyzék áll rendelkezésre az agrárfelsőoktatási intézmények számára./ Ernnek megfelelően készül most az egyetemi jegyzet is. Filozófiából a tananyag reformja megkívánná, hogy a következő tanévtől készüljön agrárjellegű tematika, program és irodalomjegyzék, majd jegyzet. Ugyanez volna helyes a tudományos szocializmus esetén is. Korszerűsítettük az államvizsgákat is; új rendszert honosítottunk meg azzal, hogy mindhárom alkotórész legfőbb kérdéseiből tartjuk az államvizsgát. A szemináriumok munkája javítása területén bár vann fejlődés - ez változatlanul gyenge oldala az egész felsőoktatásban a pedagógiai munkának. A hallgatók tanulása lökésszerű, nem egyenletes és ez a tényező még az egyébként jóképességű és szorgalmas hallgatók teljesítményét is mérsékeli. E területen újabb kísérletek szükségesek az eddigieken túl, amelyeket korszerűsítési elképzeléseink 5. pontja tartalmaz. A Tanácsülés vitája, a határozatok, a további teendők. A vita - de különösen a munkaértekezlet vitája - sokoldalú és igen tanulságos volt. Kitűnt, hogy a Főiskola tanszékei szívükön viselik a marxista-leninista oktatás ügyét és hozzáértő módon, magas színvonalon tudnak értékelést adni munkánkról. Minden tanszék érezte, s most mi is, hogy mit jelent, ha a Főiskola tudományos érdemekben gazdag professzorai boncolgatják valamely tanszék munkáját. Valószínűleg ezt érzi az a versenyfutó is, aki űzi, hajtja magát, s azt gondolja, hogy már nem képes többre, amikor a szakértők hangját hallja, akik még többet kívánnak. De így van ez rendjén - s hogy a példánál maradjunk, így születnek a rekordok. Nincs mód rá, hogy mintegy 4 órás munkaértekezlet és tanácsülési vita minden gondolatát és javaslatát rögzítsük. A lényeget a határozatok foglalták össze. A tanszék munkájának továbbfejlesztése érdekében törekedni kell arra, hogy az oktató-nevelő és kutató munka, az elmúlt években már kialakult helyes elvek alapján mindjobban összhangba kerüljön a Főiskola alapvető feladataival. Mindhárom tárgy tematikája és programja az eddigieknél részletesebben térjen ki az agrárvonatkozásokra. A vitaülés javasolta, hogy az oktatásra kerülő tárgyak sorrendjén /Politikai gazdaságtan - Filozófia - Tudományos szocializmus - Agrárgazdaságtan/ ne változtassunk. A Tudományos szocializmus a IV.évfolyam két félévében kerüljön leadásra. A Marxizmus-leninizmus tárgyai ebben a tanévben kerültek új formában az államvizsga tárgyai közé. A vitaülés véleménye alapján ez a forma alkalmas arra, hogy a továbbiakban is fenntartsuk. Az Agrárgazdaságtant a Marxizmus-leninizmus Tanszéken adják elő önálló tárgyként és minél előbb készítsék el e tárgy jegyzetét. A tanszék továbbra is törekedjék az átfedések kiküszöbölésére, mind a saját tárgyai között, mind pedig az Agrárgazdaságtan és üzemtan vonatkozásában. Bár a tanszék oktatói többségükben rendelkeznek mezőgazdasági jellegű gyakorlattal és ismeretekkel, mégis a néhány oktatónál