Kertészmérnök 19. (1977)

1977 / 1. szám

A II. Hallgatói Ifjúsági Parlament Az MSZMP KB 1970. februári határozata után az Országgyűlés 1971. szeptemberében tör­vényt alkotott az ifjúságról, amely hivata­losan az Ifjúsági Törvény nevet viseli. A kormány létrehozta az Állami Ifjúsági Bi­zottságot, amelynek az a feladata, hogy a kormány nevében összefogja, ellenőrizze az állami ifjúsági munkát, gondoskodjék arról, hogy az ifjúságpolitikai intézkedések meg­valósuljanak. Egyetemünkön ez a munka összességében eddig tervszerűen és rendben folyt, a három évvel ezelőtt elfogadott intézkedési terv alapján. Eszerint egyik évben a Dolgozói Ifjúsági Parlament, másik évben pedig a Hallgatói Ifjúsági Parlament összehívására került sor. Eddigi tapasztalataink alapján megállapít­hatjuk, hogy az ifjúsági parlementek egye­temi életünk jelentős állomásai és esemé­nyei voltak, jól szolgálták a közös célok megoldását, sok hasznos tanáccsal szolgál­tak a hatékonyabb munkához. Különösen e­­redményesnek mondható a múlt évben meg­tartott II.Dolgozói-, és az 1976.október 30-án megtartott II.Hallgatói Ifjúsági Parlament. A közelmúltban tartott Parlament gondos előkészítő munka után került megrendezésre. Nyílt tanszéki értekezleteken foglalkoztak tanszékeink az előző ifjúsági parlament óta eltelt időszak munkájával, ezen belül olyan kérdésekkel, mint az oktatók-hallgatók kap­csolatának alakulása, tanáraink részvétele az oktató-nevelő munkában, az oktatás szín­vonala emelésének módszerei, a tanszéki kö­vetelményrendszer, a tanulmányi fegyelem kérdései, a tanszéki képviseleti rendszer működésének tapasztalatai stb. E témákról a tanszéki értekezletek után, jelentéseket állítottak össze tanszékeink, amelyeket karonként összesítettek, és a rektori, 111. dékáni referátumok részét képezték. Egyetemünk KISZ szervezete is alapos elő­készítő munkával készült a parlamentre. Alapszervezeti taggyűléseket, évfolyamgyű­­léseket tartottak. A parlament plenáris üléssel kezdődött, a­­hol a Rektor elvtárs és egyetemünk KISZ Bizottságának titkára tartott beszámolót. E referátumok áttekintették az I. Hallgatói Ifjúsági Parlament óta eltelt időszak mun­káját, kiemelten foglalkoztak a parlament fő témájával, a munkára nevelés kérdésével. Dimény elvtárs referátumában elmondta, hogy "semmiképp sem elfogultság, ha megállapít­juk, hogy a Hallgatói Ifjúsági Parlament állásfoglalásának végrehajtása nyomán, il­letve a foganatosított intézkedések ered­ményeként összességében jó a hallgatóink közérzete, fiataljaink nagy felelősséggel készülnek hivatásukra. Kapcsolatuk a tan­székekkel javult, viszonyuk az oktatókhoz megfelel a várakozásnak. Tanáraink mind­inkább egységes egésznek - azaz szerves egységnek - tekintik a képzést és a neve­lést. Ennek is köszönhető, hogy javult a tanulmányi fegyelem, s a tanszéki követel­mények megfogalmazásában és érvényesítésé­ben mind nagyobb részt vállalnak a hallga­tók . " A továbbiakban az oktatás és a kutatás sze­mélyi és tárgyi feltételeiről, nevelőmun­kánk helyzetéről, fejlesztéséről, az ok­tatás fejlesztésének feladatairól szólt Rektor elvtárs. Elmondta, hogy "az előt­tünk álló feladatok megvalósítása hangsú­lyozottan szükségessé teszi az aktivitás fokozását nemcsak az oktatók, hanem a hall­gatók körében is. Aligha kell kifejteni, hogy a szocializmus építése olyan állam­polgárokat kíván, akik a társadalmi, poli­tikai életben és munkájuk területén nagy fokú aktivitást tanúsítanak. Az aktivitás a kommunista ember számára erkölcsi köve­telmény, a szocialista társadalomért, a

Next