Kertészmérnök 26. (1984)

1984 / 1. szám

matban van. A "K" épület összekötő folyo­sóján, a környezetbe illő pavilon terve­zésére és felállítására 1984. első felé­ben kerül sor. A jegyzetek lektorálásába a rokontárgyak előadóit is bevonták, a bírálatok színvo­nala emelkedett. A diplomaterv készítése a tantárgyprogram része és az új tantervben az erre fordít­ható időt is megtervezzük. Az idegen nyelvoktatás fejlesztése érde­kében a heti óraszámot 4 órára emeltük, az orosz szakfordítói szak eredményes be­fejezése után angol nyelvből is indítot­tunk szakfordítói tagozatot ebben a tan­évben a Tartósítóipari Karon. A hallgatók külföldi cseregyakorlatát, idegen nyelvi tanulmányait és az idegen nyelvi szakkol­légiumi rendszert is támogatjuk. A szak­fordítói szak hallgatóinak külföldi tanul­mányaikat üzemvezetői gyakorlatként elfo­gadjuk. Az idegen nyelvű állami nyelvvizs­gát egyszeri jutalommal és a hallgatók tanszéki foglalkoztatásával is támogatjuk. A gyakorlati oktatást, az üzemi és üzem­vezetői gyakorlatok egész módszerét a tan­­tervkorszerűsítés során áttekintjük és korszerűsítjük. A mérnöki készséget fejlesztő feladatok, feladattervek szervezésére nagy súlyt he­lyezünk, az évközi munkát gyakorlati jegy­gyel értékeljük, illetve jegymegajánlások­kal ismerjük el. A vezető oktatók a gyakorlati oktatásban a korábbi időszakhoz viszonyítva 1983-ban nagyobb arányban vettek részt mind a ta­nulmányi szemléken, mind az üzemvezetői gyakorlatokon, illetve a gyakorlatok elő­készítésében, ellenőrzésében. A tanszékek felülvizsgálatát tervszerűen szervezzük, a bizottság állásfoglalását az egyetem állami és pártvezetése a tan­székfejlesztésnél, a káderfejlesztési ter­vekben hasznosítja. 1983-ban a Főiskolai Karon az Agrárökonómiai Tanszék és a Marxizmus-Leninizmus Tanszék, a Termesz­tési Karon a Táj- és Kertépítészeti Tan­szék, valamint a Számítástechnikai Tanszék, a Tartósítóipari Karon a Borászati Tanszék munkáját tekintettük át. - A Kertészmérnök rendszeresen foglalkozik az oktatás-nevelés korszerűsítésével. 1983. szeptemberében különszámot adtunk ki, melyben a KISZ Bizottság sokrétű ja­vaslatait közöltük az oktatási reformról. - A végzett mérnökeinket is bevontuk a kép­zési célok, a tantervi irányelvek vitájá­ba, és észrevételeiket hasznosítottuk. A kézi számítógépparkot folyamatosan bő­vítjük, korszerűsítjük. Az Egyetem R-20-­­as számítógépének cseréjéhez jelenleg nincsenek meg az anyagi feltételek. Az 1983-as őszi közhasznú gyakorlatokon a hallgatók teljesítmény és minőség sze­rinti bérezését az üzemekkel kötött szer­ződésekben rögzítettük. Az információrendszer sokrétű és jól szol­gálja a tájékoztatást. Az állami és társa­dalmi testületekben hozott határozatokról a kertészmérnök és a szervezeti egységek vezetői a tanszéki értekezleteken rendsze­res tájékoztatást adnak dolgozóinknak, hallgatóinknak. Az információs rendszer­ben az oktatói-kutatói értekezletek, a termelési tanácskozások jelentős fórumok.­­ A jegymegajánlás jól bevált ösztönző mód­szerét tovább szélesítjük. A TDK dolgozat diplomatervként tovább fejleszthető, il­letve elfogadható. A hallgatók bevonása a tanszéki /intézeti/ KK kutatási munkába 1983-ban tovább növe­kedett, de tanszékenként nagy eltérések vannak. A tanszékek jobban éljenek ezzel az ösztönző oktatási-nevelési lehetőség­gel. 2. ösztöndíj szabályzat, kollégiumi elhelye­zés fejlesztése­­ Az új ösztöndíj szabályzat végrehajtásá­nak tapasztalatait a KISZ bevonásával tes­tületi ülésen értékeltük. A kezdeti tájé­kozódás, bizonytalanság után az ösztöndí­jak differenciálását a hallgatók bátrab­ban alkalmazzák. 5

Next