24 óra, 2020. május (31. évfolyam, 102-126. szám)

2020-05-23 / 120. szám

2020. MÁJUS 23., SZOMBAT A Suzukinál állami támogatásra is várnak Kölcsönzöttből saját dolgozókká válnak Az esztergomi Magyar Suzu­ki Zrt. vezetői digitális sajtó­­beszélgetésen foglalták ös­­­sze a közelmúltban történ­teket, majd arról esett szó, hogy június végére átállnak a két műszakos munkarend­re. Ehhez 400 új főállású dolgozóra is szükség lesz. Megkezdték a toborzást. Mórocz Károly karoly.morocz@mediaworks.hu ESZTERGOM Dr. Urbán László a Magyar Suzuki vezérigazga­tó-helyettese elmondta, hogy az új autók iránti kereslet ala­kulásában sok múlik majd a kormányokon. Úgy gondolja, a vállalat eredményes marad a következő időszakban is. Fon­tos érvet jelentenek emellett az exportpiacokról érkező elő­rejelzések. Dr. Fejesné Gyurján Ildikó, a HR-ért, a pénzügyekért és az informatikáért felelős ope­ratív igazgató kiemelte, hogy a bérek biztosítása az alkal­mazottak számára a hathe­tes leállás alatt is folyamatos volt a Suzukinál, kizárólag sa­ját forrásból. A tavalyi sikerek elismeréseként júniusban bó­­nuszt is fizettek, félhavi mun­kabérnek megfelelő összeget. A leállást követően a válla­lat lemondta a munkaerő-köl­csönző partnerei­ által nyúj­tott szolgáltatásokat. A saját állományt érintő létszámbőví­tés nagyrészt a korábban köl­csönzött munkaerőként fog­lalkoztatott dolgozókkal való­sul meg. A mintegy 400 dol­gozó felvételét visszatérési bó­­nusszal, és az ilyenkor szoká­sos kezdő fizetés helyett ko­rábbi bérük megtartásával tá­mogatják. Novák Gyula termelési igazgatótól megtudtuk, hogy jelenleg egy napon, egy mű­szakban hozzávetőlegesen 1100 ember dolgozik a terme­lésben. Az irodai dolgozóknál rotációs rendszerben alkal­mazzák a távoli és az irodai munkavégzést. Átszervezték működési folyamataikat, pél­dául extra beléptetési ponto­kat is meghatároztak. A ter­melésben, ahol a távolságtar­tás nehezebben kivitelezhető, a munkaállomásokat széthúz­ták, az állások közé szepará­torokat szereltek fel, valamint arcvédő pajzs használatát is bevezették. - A működés stabilizálá­sa érdekében természetesen igénybe vesszük az elérhe­tő támogatásokat - emelte ki dr. Urbán László vezérigazga­tó-helyettes. - Szakembere­ink a leállás alatt új kiegészí­tő, innovatív gyártástechnoló­giai beruházási lehetőségeket tártak fel Ezzel a héten pá­lyáztunk a versenyképességi beruházási támogatásra. .Hi’“­» A gyártósorokat átalakították, az egyes munkaállomásokat plexi választja el egymástól a dolgozók biztonsága érdekében Fotó: Suzuki Motivált, bizakodó munkatársak Novák Gyula kollégái visszajel­zéseiről is szólt. Kiemelte, hogy a Suzuki dolgozói minden ed­diginél nagyobb összetartás­sal és együttműködéssel kezel­ték a krízishelyzetet, és rend­kívül gyorsan alkalmazkodtak az ezzel kapcsolatos intézkedé­sekhez. Maximálisan betartják a védelmükre hozott új szabá­lyokat. Többen is jelezték, hogy nagyra értékelik, hogy míg szá­mos nagyvállalat elbocsátja a saját dolgozóit, és/vagy csök­kenti a béreket, a Suzuki egyi­ket sem teszi. A hosszú távú stabil munkahely jelentése egyértelmű realitást nyert. - El­képesztő tenni vágyást, moti­váltságot és bizakodást látok a kollégákban - tette hozzá a termelési igazgató. A járvánnyal kapcsolatos folyamatosan frissülő, hiteles információk: KEMMA.hu MEGYEI KORKÉP Ez nem az út vége Petri­k József jozsef.petrik@mediaworks.hu B­izonyára, amikor Mátyás király először ült bele a fonott kocsi­kasba, nem gondolt arra, hogy bő fél évszázaddal később a kocsi kocsi igazi magyar érték lesz. És azon sem morfondírozhatott, hogy több európai nyelvben a kocsi szót ugyanúgy ejtik és ugyanazt jelenti majd. Úgy tudom egyébként elképzelni, hogy amikor az uralkodó elhelyezkedett az ülésen, az motoszkált a fejében, mennyire ké­nyelmes és gyors is az utazás ezzel a négykerekű alkalmatos­sággal. Persze emellett jó lenne azt is hinni, hogy a kocsi mes­teremberek kézügyességéről is említést tett az „igazságos”... Ma viszont ott tartunk, hogy a kocsi kocsi, amely egyéb­ként szerves része a világ köz­ Bekerült a Magyar Értéktárba, nemzeti „kincseink” sorába a kocsi kocsi rekedéstörténetének, bekerült a Magyar Értéktárba, nemzeti „kincseink” sorába. Hogy ez bekövetkezhetett, ebben elé­vülhetetlen érdeme volt sző­kébb hazánk önkormányza­tának és a megyei értéktár bi­zottságnak. Ez a grémium ugyanis évek óta az élére állt an­nak a kitartó gyűjtőmunkának, amely aprócska megyénkben a természeti, épített és szellemi örökségek után kutat. Visszakanyarodva a kocsi kocsi sikeréhez, amely ugyan több mint ötszáz éve kezdődött, elmondható, hogy még nem teljesedett ki. A mostani dicsőségtől ugyan dagadhat a keb­lünk, és méltán lehetünk büszkék, de azt hiszem, ez még nem az út vége. A kocsi kocsi csak hungarikumként érhet igazán célba. S már csupán néhány kerékhossz választja el attól, hogy végleg befusson. A Turulhoz megy majd a két új busz TATABÁNYA Kigördült a gyár­ból az a két elektromos autó­busz, amelyekkel először a Tu­rul Emlékműhöz közlekedő 70-es járaton lehet majd utaz­ni. A járművek a működés so­rán káros anyagot nem bocsá­tanak ki, így a tájvédelmi kör­zethez tartozó terület levegő­jének védelmét is szolgálják. A kisebb utasforgalmú vona­lakon is szolgálatba állnak az elektromos járművek, melyek 22 ülő, illetve a kerekesszékes utasok számától függően 24- 32 állóhellyel rendelkeznek. A K7-es típusú autóbuszok ha­zánkban Tatabányán repre­zentálják majd a gyártó szín­vonalas munkáját. Egy töltés­sel 140-150 kilométert képes megtenni a jármű. A komáromi BYD gyárában Krenner László, közép-ke­­let-európai értékesítési vezető adta át a járműveket Kupi Gá­bornak, a T-Busz Kft. ügyve­zetőjének és Szűcs Attilának, az Eurotrade Kft. ügyvezető­jének. A járművek mellé 1500 maszkot is ajándékozott a cég az autóbusz-vezetőknek. A bu­szokra beszerelik az utastájé­koztató eszközöket és felkerül az egyedi dekoráció a jármű­vek külső felületére. Az uta­zóközönség június második felében veheti birtokba az új járműveket. Ezzel lezárult az 5,64 milliárd forintos fejlesz­tés, amely után teljesen meg­újul a város közlekedése. S. G. Az autóbuszok mellett maszko­kat is kapott a T-Busz Kft. SZAKADJ KI A VALÓSÁGBÓL! #OLVASSOTTHON regisztrálj és nyerj* kemma.hu/olvassotthon Garantált kem­ynveremény minden 50. regiszti^lonakl TOVÁBBI ÉRTEKES NYEREMÉNYEK VÁRNAK RÁD! SMART A KÉP ILLUSZTRÁCIÓ.

Next