24 óra, 2020. május (31. évfolyam, 102-126. szám)
2020-05-23 / 120. szám
2020. MÁJUS 23., SZOMBAT A Suzukinál állami támogatásra is várnak Kölcsönzöttből saját dolgozókká válnak Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. vezetői digitális sajtóbeszélgetésen foglalták össze a közelmúltban történteket, majd arról esett szó, hogy június végére átállnak a két műszakos munkarendre. Ehhez 400 új főállású dolgozóra is szükség lesz. Megkezdték a toborzást. Mórocz Károly karoly.morocz@mediaworks.hu ESZTERGOM Dr. Urbán László a Magyar Suzuki vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az új autók iránti kereslet alakulásában sok múlik majd a kormányokon. Úgy gondolja, a vállalat eredményes marad a következő időszakban is. Fontos érvet jelentenek emellett az exportpiacokról érkező előrejelzések. Dr. Fejesné Gyurján Ildikó, a HR-ért, a pénzügyekért és az informatikáért felelős operatív igazgató kiemelte, hogy a bérek biztosítása az alkalmazottak számára a hathetes leállás alatt is folyamatos volt a Suzukinál, kizárólag saját forrásból. A tavalyi sikerek elismeréseként júniusban bónuszt is fizettek, félhavi munkabérnek megfelelő összeget. A leállást követően a vállalat lemondta a munkaerő-kölcsönző partnerei által nyújtott szolgáltatásokat. A saját állományt érintő létszámbővítés nagyrészt a korábban kölcsönzött munkaerőként foglalkoztatott dolgozókkal valósul meg. A mintegy 400 dolgozó felvételét visszatérési bónusszal, és az ilyenkor szokásos kezdő fizetés helyett korábbi bérük megtartásával támogatják. Novák Gyula termelési igazgatótól megtudtuk, hogy jelenleg egy napon, egy műszakban hozzávetőlegesen 1100 ember dolgozik a termelésben. Az irodai dolgozóknál rotációs rendszerben alkalmazzák a távoli és az irodai munkavégzést. Átszervezték működési folyamataikat, például extra beléptetési pontokat is meghatároztak. A termelésben, ahol a távolságtartás nehezebben kivitelezhető, a munkaállomásokat széthúzták, az állások közé szeparátorokat szereltek fel, valamint arcvédő pajzs használatát is bevezették. - A működés stabilizálása érdekében természetesen igénybe vesszük az elérhető támogatásokat - emelte ki dr. Urbán László vezérigazgató-helyettes. - Szakembereink a leállás alatt új kiegészítő, innovatív gyártástechnológiai beruházási lehetőségeket tártak fel Ezzel a héten pályáztunk a versenyképességi beruházási támogatásra. .Hi’“» A gyártósorokat átalakították, az egyes munkaállomásokat plexi választja el egymástól a dolgozók biztonsága érdekében Fotó: Suzuki Motivált, bizakodó munkatársak Novák Gyula kollégái visszajelzéseiről is szólt. Kiemelte, hogy a Suzuki dolgozói minden eddiginél nagyobb összetartással és együttműködéssel kezelték a krízishelyzetet, és rendkívül gyorsan alkalmazkodtak az ezzel kapcsolatos intézkedésekhez. Maximálisan betartják a védelmükre hozott új szabályokat. Többen is jelezték, hogy nagyra értékelik, hogy míg számos nagyvállalat elbocsátja a saját dolgozóit, és/vagy csökkenti a béreket, a Suzuki egyiket sem teszi. A hosszú távú stabil munkahely jelentése egyértelmű realitást nyert. - Elképesztő tenni vágyást, motiváltságot és bizakodást látok a kollégákban - tette hozzá a termelési igazgató. A járvánnyal kapcsolatos folyamatosan frissülő, hiteles információk: KEMMA.hu MEGYEI KORKÉP Ez nem az út vége Petrik József jozsef.petrik@mediaworks.hu Bizonyára, amikor Mátyás király először ült bele a fonott kocsikasba, nem gondolt arra, hogy bő fél évszázaddal később a kocsi kocsi igazi magyar érték lesz. És azon sem morfondírozhatott, hogy több európai nyelvben a kocsi szót ugyanúgy ejtik és ugyanazt jelenti majd. Úgy tudom egyébként elképzelni, hogy amikor az uralkodó elhelyezkedett az ülésen, az motoszkált a fejében, mennyire kényelmes és gyors is az utazás ezzel a négykerekű alkalmatossággal. Persze emellett jó lenne azt is hinni, hogy a kocsi mesteremberek kézügyességéről is említést tett az „igazságos”... Ma viszont ott tartunk, hogy a kocsi kocsi, amely egyébként szerves része a világ köz Bekerült a Magyar Értéktárba, nemzeti „kincseink” sorába a kocsi kocsi rekedéstörténetének, bekerült a Magyar Értéktárba, nemzeti „kincseink” sorába. Hogy ez bekövetkezhetett, ebben elévülhetetlen érdeme volt szőkébb hazánk önkormányzatának és a megyei értéktár bizottságnak. Ez a grémium ugyanis évek óta az élére állt annak a kitartó gyűjtőmunkának, amely aprócska megyénkben a természeti, épített és szellemi örökségek után kutat. Visszakanyarodva a kocsi kocsi sikeréhez, amely ugyan több mint ötszáz éve kezdődött, elmondható, hogy még nem teljesedett ki. A mostani dicsőségtől ugyan dagadhat a keblünk, és méltán lehetünk büszkék, de azt hiszem, ez még nem az út vége. A kocsi kocsi csak hungarikumként érhet igazán célba. S már csupán néhány kerékhossz választja el attól, hogy végleg befusson. A Turulhoz megy majd a két új busz TATABÁNYA Kigördült a gyárból az a két elektromos autóbusz, amelyekkel először a Turul Emlékműhöz közlekedő 70-es járaton lehet majd utazni. A járművek a működés során káros anyagot nem bocsátanak ki, így a tájvédelmi körzethez tartozó terület levegőjének védelmét is szolgálják. A kisebb utasforgalmú vonalakon is szolgálatba állnak az elektromos járművek, melyek 22 ülő, illetve a kerekesszékes utasok számától függően 24- 32 állóhellyel rendelkeznek. A K7-es típusú autóbuszok hazánkban Tatabányán reprezentálják majd a gyártó színvonalas munkáját. Egy töltéssel 140-150 kilométert képes megtenni a jármű. A komáromi BYD gyárában Krenner László, közép-kelet-európai értékesítési vezető adta át a járműveket Kupi Gábornak, a T-Busz Kft. ügyvezetőjének és Szűcs Attilának, az Eurotrade Kft. ügyvezetőjének. A járművek mellé 1500 maszkot is ajándékozott a cég az autóbusz-vezetőknek. A buszokra beszerelik az utastájékoztató eszközöket és felkerül az egyedi dekoráció a járművek külső felületére. Az utazóközönség június második felében veheti birtokba az új járműveket. Ezzel lezárult az 5,64 milliárd forintos fejlesztés, amely után teljesen megújul a város közlekedése. S. G. Az autóbuszok mellett maszkokat is kapott a T-Busz Kft. SZAKADJ KI A VALÓSÁGBÓL! #OLVASSOTTHON regisztrálj és nyerj* kemma.hu/olvassotthon Garantált kemynveremény minden 50. regiszti^lonakl TOVÁBBI ÉRTEKES NYEREMÉNYEK VÁRNAK RÁD! SMART A KÉP ILLUSZTRÁCIÓ.