Könnyűipari Értesítő, 1975. július-december (28. évfolyam, 16-29. szám)
1975-07-05 / 16. szám
KÖNNYŰIPARI ÉRTESÍTŐ 16. szám 214 gyes tanácsok, egyéb főhatóságok) kell megküldeni, amely azt egyetértés esetén — az előírt példányszámban — javaslattal a Központi Szállítási Tanács Titkárságához továbbítja. A megyei szállítási bizottságok véleményezésénél a pályázatok vizsgálatának a következőkre kell kiterjedni: 1. A tervezett fejlesztés a GB, illetve KSZT határozatban megjelölt célt szolgálja-e? 2. Forgalmi adatok ellenőrzése (vasúti kocsik be- és kirakása a bázisévben és a várható forgalom realitása, rakodási idők). 3. A tervezett beruházás vagy beszerzés költségelőirányzatának vizsgálata (árajánlatok). 4. A hatékonysági vállalás realitása. 5. A fejlesztés előkészítésének vizsgálata (elvi engedélyek, kivitelezési információ stb.). 6. Ha a pályázó már részesült támogatásban, az előző fejlesztés teljesítése és eredménye. A minisztériumok, megyei tanácsok és egyéb főhatóságok saját szempontjaik mellett az alábbi kérdéseket tegyék vizsgálat tárgyává: 1. A tervezett fejlesztés a GB, illetve a KSZT határozat célkitűzéseit szolgálja-e? 2. A fejlesztés és annak nagyságrendje az ágazati és területfejlesztési koncepcióknak megfelel-e? 3. A fejlesztés más állami forrásból támogatott-e? 4. A pályázatban a szállított és szállításra kerülő árumennyiségre (tény és terv) vonatkozó közlés reális-e? 5. Budapesti telephelyű fejlesztésnél az MSZB- oknál felsorolt kérdések. A KSZT Titkársága a beérkezett pályázatokat felülvizsgálja, szükséghez képest a pályázót meghallgatja, helyszíni bejárást szervez, majd az Alap céljának és az előírt feltételeknek megfelelő igényeket javaslattal — döntés végett — az erre létesített bizottság elé terjeszti. A bizottság vezetője, a Központi Szállítási Tanács titkára, a bizottság titkára, a KSZT Titkárságának ügyintézője. A bizottság állandó tagja, az Országos Tervhivatal, a Pénzügyminisztérium delegált osztályvezetője, továbbá a Közlekedés- és Postaügyi Minisztérium Közlekedéspolitikai és Pénzügyi Főosztályának vezetője, Vasút Főosztályának szakosztályvezetője. A bizottságnak esetenként tagja, az igénylő szerint illetékes minisztérium, országos főhatóság vagy megyei tanács képviselője. A bizottság ügyrendjét maga alakítja ki. A bizottság vezetője a bizottsági munkába más szerv képviselőjét is bevonhatja és kívánhatja, hogy döntése előtt a bizottság az általa kijelölt szakértőket meghallgassa. A bizottság az előterjesztett javaslatokat folyamatosan tárgyalja és a rendelkezésre álló pénzalap szem előtt tartásával dönt az igények kielégítéséről vagy megtagadásáról és sorolásáról. A bizottság döntése ellen fellebbezésnek helye nincs. Pályázati példány visszaküldését a benyújtó nem igényelheti. Az elbíráláskor a vasúti árufuvarozásra gyakorolt kedvező hatásokon kívül és egyéb más meghatározó szempontok mellett figyelembe kell venni, hogy az igénylő a fejlesztés megvalósításához saját forrásaiból milyen mértékben járul hozzá, s hogy a feljesztéssel milyen rakodólétszám-csökkenés érhető el. A pályázat benyújtásakor már megvalósult feljesztés utólagosan nem támogatható, és beszámítása sem igényelhető. Vasúti és közúti szállítóeszköz-beszerzés a pályázatban nem szerepelhet. Járműre szerelhető rakodóeszköz — adott esetben — önállóan elszámolható. A KSZTT a bizottság döntéséről a pályázót, az illetékes főhatóságot és MSZB-t, továbbá a MÁV Vezérigazgatóságát a határozat hiteles másolatával értesíti. Elfogadott pályázat esetében a pályázó az értesítés kézhezvételétől számított 45 napon belül köteles a MÁV Vezérigazgatóságával a feljesztést illetően szerződést kötni (2. sz. melléklet). A szerződésnek a fejlesztés tételes felsorolásán és összegén kívül tartalmaznia kell a támogatás valamennyi feltételét. A pályázó saját forrásból vállalt hozzájárulásának fedezetlekötését banklevéllel igazolja. Szerződésmódosításra csak elháríthatatlan akadály esetén és az Alap bizottságának hozzájárulásával kerülhet sor. Ha a vasút és a pályázó között fenti határidőig szerződéses megállapodásra nem került sor, a bizottság határozata — minden további értesítés nélkül — érvényét veszti. A meghiúsulásról a MÁV Vezérigazgatósága a KSZT Titkárságát záradékolt határozati példányának visszaküldésével tájékoztatja. A Rakodásfejlesztési Alapból juttatott támogatást a KSZTT — a vállalt feljesztés szerződés szerinti teljesítésének a MÁV által végzett felülvizsgálata és számlaellenőrzése után — a Magyar Nemzeti Bank útján folyósítja. Elkülöníthető részteljesítés is elszámolásra kerülhet, de az Alap terhére előirányzott és elkészült fejlesztés ellenértéke csak a pályázó saját forrásából vállalt fejlesztés teljesítésének arányában utalható át. Amennyiben az Alapból kedvezményezett vállalt kötelezettségének egészben vagy részben nem tesz eleget, erről a KSZT elnökeelnökhelyet