Könnyűipari Értesítő, 1975. július-december (28. évfolyam, 16-29. szám)

1975-07-05 / 16. szám

KÖNNYŰIPARI ÉRTESÍTŐ 16. szám 214 gyes tanácsok, egyéb főhatóságok) kell megkülde­ni, amely azt egyetértés esetén — az előírt pél­dányszámban — javaslattal a Központi Szállítási Tanács Titkárságához továbbítja. A megyei szállítási bizottságok véleményezésé­nél a pályázatok vizsgálatának a következőkre kell kiterjedni: 1. A tervezett­ fejlesztés a GB, illetve KSZT ha­tározatban megjelölt célt szolgálja-e? 2. Forgalmi adatok ellenőrzése (vasúti kocsik be- és kirakása a bázisévben és a várható forgalom realitása, rakodási idők). 3. A tervezett beruházás vagy beszerzés költség­­előirányzatának vizsgálata (árajánlatok). 4. A hatékonysági vállalás realitása. 5. A fejlesztés előkészítésének vizsgálata (elvi engedélyek, kivitelezési információ stb.). 6. Ha a pályázó már részesült támogatásban, az előző fejlesztés teljesítése és eredménye. A minisztériumok, megyei tanácsok és egyéb főhatóságok saját szempontjaik mellett az alábbi kérdéseket tegyék vizsgálat tárgyává: 1. A tervezett fejlesztés a GB, illetve a KSZT határozat célkitűzéseit szolgálja-e? 2. A fejlesztés és annak nagyságrendje az ága­zati és területfejlesztési koncepcióknak megfe­lel-e? 3. A fejlesztés más állami forrásból támoga­tott-e? 4. A pályázatban a szállított és szállításra ke­rülő árumennyiségre (tény és terv) vonatkozó közlés reális-e? 5. Budapesti telephelyű fejlesztésnél az MSZB- oknál felsorolt kérdések. A KSZT Titkársága a beérkezett pályázatokat felülvizsgálja, szükséghez képest a pályázót meg­hallgatja, helyszíni bejárást szervez, majd az Alap céljának és az előírt feltételeknek megfelelő igé­nyeket javaslattal — döntés végett — az erre létesített bizottság elé terjeszti. A bizottság vezetője, a Központi Szállítási Tanács titkára, a bizottság titkára, a KSZT Titkárságának ügyintézője. A bizottság állandó tagja, az Országos Tervhivatal, a Pénzügyminisztérium delegált osztályvezetője, továbbá a Közlekedés- és Postaügyi Minisztérium Köz­lekedéspolitikai és Pénzügyi Főosztályának veze­tője, Vasút Főosztályának szakosztályvezetője. A bizottságnak esetenként tagja, az igénylő szerint illetékes minisztérium, orszá­gos főhatóság vagy megyei tanács képviselője. A bizottság ügyrendjét maga alakítja ki. A bizottság vezetője a bizottsági munkába más szerv képviselőjét is bevonhatja és kívánhatja, hogy döntése előtt a bizottság az általa kijelölt szakértőket meghallgassa. A bizottság az előter­jesztett javaslatokat folyamatosan tárgyalja és a rendelkezésre álló pénzalap szem előtt tartásával dönt az igények kielégítéséről vagy megtagadásá­ról és sorolásáról. A bizottság döntése ellen felleb­bezésnek helye nincs. Pályázati példány vissza­küldését a benyújtó nem igényelheti. Az elbíráláskor a vasúti árufuvarozásra gyako­rolt kedvező hatásokon kívül és egyéb más meg­határozó szempontok mellett figyelembe kell ven­ni, hogy az igénylő a fejlesztés megvalósításához saját forrásaiból milyen mértékben járul hozzá, s hogy a feljesztéssel milyen rakodólétszám-csök­kenés érhető el. A pályázat benyújtásakor már megvalósult feljesztés utólagosan nem támogatha­tó, és beszámítása sem igényelhető. Vasúti és köz­úti szállítóeszköz-beszerzés a pályázatban nem szerepelhet. Járműre szerelhető rakodóeszköz — adott esetben — önállóan elszámolható. A KSZTT a bizottság döntéséről a pályázót, az illetékes főhatóságot és MSZB-t, továbbá a MÁV Vezérigazgatóságát a határozat hiteles másolatá­val értesíti. Elfogadott pályázat esetében a pályázó az érte­sítés kézhezvételétől számított 45 napon belül kö­teles a MÁV Vezérigazgatóságával a feljesztést illetően szerződést kötni (2. sz. melléklet). A szer­ződésnek a fejlesztés tételes felsorolásán és össze­gén kívül tartalmaznia kell a támogatás vala­mennyi feltételét. A pályázó saját forrásból vállalt hozzájárulásának fedezetlekötését banklevéllel igazolja. Szerződésmódosításra csak elháríthatat­lan akadály esetén és az Alap bizottságának hoz­zá­járulásával kerülhet sor. Ha a vasút és a pályázó között fenti határidőig szerződéses megállapodásra nem került sor, a bi­zottság határozata — minden további értesítés nélkül — érvényét veszti. A meghiúsulásról a MÁV Vezérigazgatósága a KSZT Titkárságát zá­radékolt határozati példányának visszaküldésével tájékoztatja.­­ A Rakodásfejlesztési Alapból juttatott támoga­tást a KSZTT — a vállalt feljesztés szerződés sze­rinti teljesítésének a MÁV által végzett felülvizs­gálata és számlaellenőrzése után — a Magyar Nemzeti Bank útján folyósítja. Elkülöníthető rész­­teljesítés is elszámolásra kerülhet, de az Alap ter­hére előirányzott és elkészült fejlesztés ellenérté­ke csak a pályázó saját forrásából vállalt fejlesz­tés teljesítésének arányában utalható át. Amennyiben az Alapból kedvezményezett vál­lalt kötelezettségének egészben vagy részben nem tesz eleget, erről a KSZT elnöke­­elnökhelyet­

Next