Korunk 2022 (III. folyam 33.)

2022 / 1. szám = A sértődés kultúrái - MŰ ÉS VILÁGA RAJNAI RICHÁRD • Bánk bán 2020 – vita a nemzeti kultúráról és az alkotói szabadságról

ciótól való félelmek húzódnak meg? Vagy a másik oldalon a színház kultúraköz­vetítő szerepe mellett érvelők belátták-e, hogy a magaskultúra interpretálása sok­féleképpen történhet? Végezetül fontosnak tartom megjegyezni, hogy a vitában az alkotók és a Pécsi Nemzeti Színház művészei nem vettek részt. A színház vezetése részéről senki sem szólt hozzá, és senki sem cáfolta meg a valótlan állításokat. A pécsi közélet néhány szereplője írt ugyan hozzászólást, de ők nem a városi kultúrpolitika aktorai voltak. ■ JEGYZETEK 1: Roger Silverstone: Médiaerkölcs - A médiapolisz felemelkedése. Napvilág Kiadó­, Bp., 2010. 61. 2. Uo. 3. John Hartley: Popular Reality. Arnold, London, 1996. 4. Bene Márton - Somodi Dániel: „Mintha lenne saját médiánk...”. A kis pártok és a közösségi média. Médiakutató 2018. nyár 7-20. 5. Pólyák Gábor - Szávai Petra - Urbán Ágnes: A politikai tájékozódás mintázatai. Médiakutató 2019. nyár 63-80. o. 2020. évi CIX törvény a koronavírus-világjárvány második hulláma elleni védekezésről. 7. A kamaraszínpadon augusztus 20-án mutatták be a László király visszatér! című ifjúsági előadást, ezt követte a Csókás asszony című operett premierje a nagyszínpadon, majd a XIV. Pécsi Nemzetkö­zi Tánctalálkozó keretein belül a Piroska és farkas című mesebalett-bemutató. Mindhárom előadás a helyi és országos médiában visszhangtalan maradt, ellentétben a Bánk bánnal. 8. Kiss Balázs: Kettő­s Ressentiment. A kultúrharc Magyarországon, 2018-2020. ELKH Társadalomtu­dományi Kutatóközpont. Kézirat. 9. Kristóf Luca: Az elitcsere korlátai. Kultúrpolitika és reputáció a magyar színházi mezőben. Szocio­lógiai Szemle 2018. 28. 1. 33-59. 10. Bordács Bálint: Gothár Péter szexuális zaklatási botránya: a Katona vezetése nem az áldozatokat, hanem a színházat védi, 2019.12.03. URL:­­­­ [utolsó letöltés: 2021. 08. 31.] origo.hu https://www.origo.hu/itthon/20191202-fodor­­horvath-zsofia-a-katona-jozsef-szinhaz-koruli-szexualis-zaklatasi-ugyrol.html 11. szerző nélkül: Az SZFE egyetemfoglalás története, URL: < https ://www. szabad­europa.hu/a/szfe-egyetemfoglalas-vidnyanszky/30892802.html] [utolsó letöltés: 2021. 08. 31.] szabadeuropa.hu 12. Babos Attila: PNSZ: Megvan a minisztériumi szerződés - A városi támogatás nem csökken, de a 160 milliós tao-pótlót pótolni kellene, 2020. 08. 13. URL:­­­­ [utolsó letöltés: 2021. 08. 31.] szabadpecs.hu https://szabadpecs.hu/ 2020/08/pnsz-megvan-a-miniszteriumi-szerzodes-a-varosi-tamogatas-nem-csokken-de-a-160-millios­­tap-potlot-potolni-kellene/ 13. Vilmos Noémi: Elbukott a gerinc, a kulturáltság, az intellektus, színház.online 2020. 08. 31. URL: < https ://szinhaz.online/vilmos-noemi-rendezo-hallgato-beszede/­ [utolsó letöltés: 2021. 08. 31.] 14. Pécsi Nemzeti Színház közleménye a Bánk bán című előadásról. A színház facebook oldala. URL: ‡ ‡ [utolsó letöltés: 2021. 08. 31.] 15. Varga-Bíró Tamás: Perverz Bán Pécsett, 2020. 09. 30. URL: › ‡ [utolsó letöltés: 2021. 08. 31.] https://www.facebook.com/pecsinemzeti/posts/3703273479696843 pestisracok.hu https://vbt.pesti sracok.hu/2020/09/30/perverz-bank-pecsett/ 16. Claire Hardaker: Trolling in asynchronous computer-mediated communication: From user discussions to academic definitions. Journal of Politeness Research 2010. 6. 215-242. 17. Maticsek Flóra - Neulinger Ágnes - Gáti Mirkó: Trollok jelentősége az online közösségek életében. JEL-KÉP 2019. 35-52. 18. Ulrich Beck - Elisabeth Beck-Gernsheim: Individualization. Sage, London, 2002. 2022/1 116

Next