Köznevelés, 1953 (9. évfolyam, 1-24. szám)

1953-01-01 / 1. szám

31 DISZ K. V. határozata a VIII. osztályos úttörők DISZ-tagságra való felkészítéséről — — — — — — — — 253 A Magyar Függetlenségi Népfront választási felhívása — 171 A Magyar-Szovjet Barátság Hónapja — — — — — — 84 A II. Országos Pedagógus Napon — — — — — — — 275 A mosonmagyaróvár-járási nevelők tájékoztatója — — — 544 A munkában, a tanulásban­­­ncélozza meg akaratunkat — 133 A nevelők sorsa a tőkés államokban — — — — — — 87 A sztálingrádi győzelem évfordulójára — — — — — — 61 A szülői választmányok tanfolyamai — — — — — — — 8 A választások ügye a mi ügyünk — — — — — — — 203 A Világifjúsági Találkozó: a béke és barátság ünnepe — 321 A világ pedagógusai a békéért, az ifjúságért — — — 345 Az állami ellenőrzés éberen őrködik a dolgozók érdekei felett — — — — — — — — — — — — — — 489 Az elmúlt tanév iskoláztatási munkájáról — — — — 324 Az iskolaigazgatók és nevelők túlterhelését csökkentő uta­sításról — — — — — — — — — — — — — — 513 Az iskolai könyvtárak fejlesztéséről — — — — — — — 40 Az iskolarádió jelentőségéről — — — — — — — 304 Az iskolavezetés jó tapasztalatainak általánossá tételéért — 423 Diákok a Balatonon — — — — — — — — — — 329 Először választunk — — — — — — — — — — — 229 1933-ban történt — — — — — — — — — — — 233 1848. március 15. — — — — — — — — — — — — 137 Felszabadulásunk évfordulójára — — — — — — — — 153 Harcoljunk a mulasztások ellen — — — — — — — — 211 Helyes kezdeményezés — — — — — — — — — ISO Iskoláztatási tervünk maradéktalan teljesítéséért — — — 164 Két új módszertani folyóirat — — — — — — — — 330 Kitüntetések a Nagy Októberi Szocialista Forradalom 36. évfordulója alkalmából — — — — — — — — 491 Köszöntjük nevelőinket — — — — — — — — — 249 Közoktatás a tőkés országokban — — — — — — — 269 Közoktatás az új Kínában — — — — — — — — — 63 Közoktatásügyi beruházásaink — — — — — — — — 141 Lenin emlékezetére — — — — — — — — — — — 39 Marx Károly halálának 70. évfordulója — — — — — — 140 Május 1. —— — — — — — — — — — — — 201 Megnyilt az iskola — — — — — — — — — — — 337 Még állhatatosabban folytatjuk tanítványaink szocialista szellemben való nevelését — — — — — — — 131 Nevelőink a kormányprogrammról — — — — — — 323 Pedagógusaink áthelyezéséről — — — — — — — — — 259 Pedagógusok élete egykor­ és most — — — — — — 169, 185 Pedagógus képviselőjelöltjeink — — — — — — 227 Rákosi elvtárs születésnapjára — — — — — — — 109 Soha nem látott távlatok nyílnak meg előttünk — — — 181 125 éves a magyar óvoda — — — — — — — — — 279 Szívós harcot a hiányzások ellen! — — — — — — 445 Sztálin neve örökre összeforrt népünk történelmével — — 129 Új Kossuth-díjasaink — — — — — — — — — 158 Ünnepélyesen végetért a tanév — — — — — — — — 297 A NEVELÉS ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA A Debreceni Fazekas Gimnázium Történelmi Szakköre: Hogyan ismertük meg városunk történetét* — — — 173 Almási Magda—Jász Nándor: A VIII. osztályos történelem­vizsgáról — — — — — — — — — — — — — 263 Almási Magda: Osztályfőnöki munkám — — — — — — 479 Arany Jánosné: A helyesírástanításról — — — — — — 437 Arató Béláné: Osztályfőnöki munkám értékelése — — — 265 Afra János: Félévi ismétlések az orosz nyelvből az általá­nos iskolában — — — — — — — — — — — — 24 — Első negyedévi ismétlések orosz nyelvből — — — 462 Ágoston György: A középiskolai tanárjelöltek pedagógiai gyakorlata — — — — — — — — — — — — — 47 Bakonyi Pál: A tanítási óra tartalma — — — — — — 168 B. Balázs Éva: Ének-szaktárgyi tanácskozások — — — 409 Baturin, A. K.: A tanulók akarati jellemvonásainak neve­lése — — — — — — — — — — — — — — — 14­­43 Bálint Béla: A tanítási órák gazdag változatossága — — 73 Berencz János: A logika tanításának néhány kérdése — — 358 — Az egyetemes neveléstörténet tanításáról — — — 531 Bessenyei Ákos: Az alsó- és felsőtagozat kapcsolatának kérdéséhez — — — _ — — — — — — — — 457 Bittermann Judit: A kiejtés, írás és olvasás tanítása az orosz nyelvben — — — — — — — — — — 407 Bonyhádi Jenőné: A földrajzi vizsgatételekről — — — 244 Bonyhádiné Szabó Emma: A földrajztanítás mai helyzete 171 Csatáry Mária: A Rákosi Mátyás történelmi tanulmányi versenyről — — — — — — — — — — 307, 332 Csák Endre: Éveleji ismétlés irodalomból a középiskolában 153 Csurányi József: A kisiskolai Segédkönyvhöz — — — 436 — A kisiskolai Segédkönyv használatához — — — — 506 Czéhmester István—Makay Gusztáv: Az irodalomelméleti alapfogalmak tanítása a gimnázium I. osztályában — 452 Davida Leóné: A nitrogén és vegyületeinek tanítása — 431, 455 Dániel Anna: Julius Caesar elemzése — — — — — — 315 Deák Tibor: Hogyan készülök fel egy olvasási órára — — 411 Drégely­vári Vera: Segítsük az iskolai DISZ-szervezeteket a burzsoá maradványok elleni harcban — — — — 12 Ercsey Jakab: Rezonancia-kísérletek a hálózati váltóáram­mal — — — — — — — — — — — — — — — 215 Éhik Györgyné: Biológia tanításunk helyzete és feladatai 71, 93 Fényes Kálmán: Az általános iskolai rajztanítás kérdéséhez 553 Faragó László: Feleltetés és osztályozás az alsótagozatban 45 Faragó Lászlóné: Az alsótagozat néhány kérdéséről — — 526 Fodor József: Hozzászólás a politechnikai oktatás kérdésé­hez a középiskolai földrajztanításban — — — — — 501 Geréb György: Komensky Ámos János magyarországi munkásságáról — — — — — — — — — — — 217 Glasner Mária: Az új általános iskolai kémiatankönyv — — 454 Goncsarov, N. K.: A szovjet iskola célja a tanulók sok­oldalú fejlesztése — — — — — — — — — 143, 165 Gyáni Imre: Oktató-nevelőmunkánk néhány tanulsága — 840 Haász Árpádné: Orosz nyelvkönyveink új felépítése — — 384 Halasy László: A természetrajzi munkanapló vezetéséről 485 Harsányi István: Az Egri Csillagok feldolgozása — — — 19 Illavács József: Az általános iskolai orosz nyelvi szaktárgyi tanácskozásokról — — — — — — — — — 449 Hollós Istvánná: Tapasztalataink új elsőosztályosainkkal kapcsolatban — — — — — — — — — — — 481 Horváth Károly: A Rákosi Mátyás Irodalmi tanulmányi verseny néhány tanulsága — — — — — — — 114 Horváth Ferencné: Kémiavizsga előtt — — — — — 243 Hunyadi Zoltán: A budapesti alsótagozati nevelők szakmai tanácskozása — — — — — — — — — — — 434 Jakab Dénesné: A továbbképzés során tanultak eredmé­nyesebbé teszik munkánkat — — — — — — — — 458 Jász Nándor—Almási Magda: A VIII. osztályos történe­lemvizsgáról — — — — — — — — — — — 263 Juhász Béla: A tanítási óra ellenőrzése — — — — — 477 Julow Viktor: A helység kalapácsa (elemzés) — — — — 502 Kanizsai Nagy Antal: A Rákosi Mátyás irodalmi tanulmá­nyi versenyről — — — — — — — — — — 290 Kaszab Andor: A szókincs tanításának módszerei az általá­nos iskolában — — — — — — — — — — 838 Kálmánhhcy Zoltán: A testnevelés és sport néhány kérdé­séről — — — — — — — — — — — — 433 Kálmán György: A tanulók munkájának ellenőrzése — — 181 — Didaktikai kérdések az általános iskolai összevont osztályokban — — — — — — — — — — — — 525 Kerékgyártó Imre: Anyanyelvi oktatásunk kérdései — — 197 — A fogalmazás tanítása az általános iskola negyedik osztályában — — — — — — — — — — — — 484 Kiss László: Osztályfőnöki óráimról — — — — — — — 146 Kontra István: Nevelőképző intézeteink új zenei tankönyvei 554 Kovács József: Iskolai nyelvtantanításunk helyzete és fel­adatai — — — — — — — — — — — — — — 9­­41 — Nevelőképzésünkről — — — — — — — — — — 261 — A pedagógus továbbképzésről — — — — — — 287 Kovács József­né: A tanórák rendszerének tervezése — — 309 Kulicskova, V. A.: Az alsó- és felsőtagozati nevelők kap­csolata — — — — — — — — — — — — — — 213 Láng Hugó: Tanéveleji tapasztalatok gimnáziumunk I. és II. osztályának matematika-óráin — — — — — 509 Lóránth Erzsébet: Osztályfőnöki munkatervem — — — 23

Next