Köznevelés, 1956 (12. évfolyam, 1-20. szám)
Imre Lajos: Irodalomtanítás fiúosztályban — — — — — 373 Jóború Magda: A budapesti brigádvizsgálat tapasztalatai 98, 135 Jósa Zoltán: A tanár kérdései a számonkérésben — — — 44 1 50 éves a „Madarak és fák napja” — — — — — — 273 Juhász Béla: A hibák okai erkölcsi nevelésünkben — — 273 Kanizsai-Nagy Antal: Szaktárgyi tanácskozások után — tantervkészítés előtt — — — — — — — — — — — — 435 Kardos Ferencné—Szabó Zoltán: Az ifjúsági termelőszövetkezetekről — — — — — — — — — — — — — — 184 Kaszab Andor: Erkölcsi-politikai nevelés az orosz órán a gimnázium I. és a technikumok I—a. osztályában — — 115 Katona Katalin: Néhány gondolat a fővárosi nevelőknek az SZKP XX. kongresszusa anyagából tartott vitáiról — — 259 Kálmán György: Az új alsótagozati tantervek bevezetése előtt — — — — — — — — — — — — — — — 29 — Tizenegy esztendő — — — —— — — — — — — 145 Kelen József: Több pedagógiai szakirodalmat! — — — — 401 Kerékgyártó Imre: Műveltség, alapműveltség — — — — 337 Kiss Gyula: Lenin útján — — — — — — — — — — 169 — Az általános iskolai és gimnáziumi Rendtartásról — - _»a— Az úttörő munkáról — — — — — — — — — — — 73 Kiss Béla: Az ismétlő rendszerező órák — — — — — — 230 — Az év eleji ismétlő óra — — — — — — — — — — 362 Kiszely Dóra: Fiatal pedagógusok a pálya kezdetén — — 437 *— A hazafias nevelés helyzete Fejér megyében — — — 132 Kodolányi János: A tanító házassága (novella) — — — — 250 Komáromy Béla: Tanulóink eszmei-politikai nézetei — — 157 Komoróczy Géza: Gondolatok Hunyadi centenáriumán — 330 Komlósi Sándorné: A népi játékok tanításának pedagógiai jelentősége úttörőszervezetünkben — — — — — — — 293 Komlósi Sándor: Beavatkozhat-e a pedagógus a család nevelőmunkájába? — — — — — — — — — — — — 181 Koren István: A tankötelezettségi törvény végrehajtásáért 205 Kovács Péter: Nemzeti kisebbségeink * oktatásügyéről — 365 — Megemlékezés Pável Ágoston munkásságáról — — — — 188 Kovács Mária: Vajon hogyan tanít Gönczy Klára? — — — 255 Köves Gyula: Járási oktatási osztályunk — — — — — — 199 Kurucz Imre: A fővárosi iskolák pártszervezeteinek helyzete és legfontosabb feladatai — — — — — — — — 175 Kútvölgyi Ferenc: Tetteink és terveink a politechnikai oktatásban — — — — — — — — — — — — — — 228 Lénán Edit: A nem-tizes számrendszerek tanítása — — — 239 Macsicza István: Pedagógusok között — — — — — — 266 — Emeljük a tanulmányi színvonalat a dolgozók általános és középiskoláiban! — — — — — — — — — — — 135 Majzik Lászlónné: Neveljünk az internacionalizmus szellemében — — — — — — — — — — — — — — — 150 Makay Gusztáv: Egy kis elmélkedés a központi tételekről 309 — Irodalomtanítás — leány osztályban — — — — — — — 243 Merényi József: Egy pedagógus, aki újra tanít — — — 407 Mezei József: Zeneszakkörünk öt éve — — — — — — 295 Mikus Gyula: A serdülőkorúak védelmében — — — — — 442 Mikó Ödönné: Néhány szó a serdülőkor problémáiról — — 201 Miklósvári Sándor: Az összevont osztályú tanulócsoportok problémáiról — — — — — — — — — — — — — 16 Móré Terézia: Igazgatók — az ideológiai továbbképzés segítői — — — — — — — — — — — — _____ Igo Kazi Sándor: A pedagógiai Tudományos Intézet tevékenységéről — — — — — — — — — — — — — — — Nagy Sándor: Egy osztályfőnöki munkaközösség tapasztalataiból — — — — — — — — _____ — _ — 137 — Az évközi ismétlések néhány problémája — — — — — 68 Nemesvári Ernő: Mi is építettük Dunaharasztit — — — 59 Neukomm Gyula: Az 1956. évi Országos Matematikai Tanulmányi versenyről — — — — _____ — _ — — 393 Németh Emil: Emlékezés egy kiváló osztályomra — — — 349 Németh Rózsa: „Szellemi akadályverseny” — — — — — 423 Őrei Géza: Kézügyesítés — műhelynevelés — — — — — 475 Orosz Ferenc: A pedagógusok társadalmi munkájáról — — 52 Paál Sámuelné: Kísérleteink a magnetofonnal — — — — 189 Pálos Miklós—Gerencsér Éva: A magnetofon felhasználása az oktató-nevelőmunkában — — — — — ____ 93 Pataki Ferencné: Ifjú vezetők az úttörőszervezetben — — 111 Petró András: Az egykori „Szomorúság iskolájában” — — 147 Peéry Rezső: Irtsd az argó bozótját! — — — — — — — 80 Piros András: A Hegedű utcai általános iskola első féléve 108 Hóna Éva: Megjegyzések a középiskolai angol nyelvkönyvekről — — — _________ — 185 '&‘K Rozsnyai Istvánná: Gondolatok a népi kollégisták találkozóján — — — — — — — — — — — __ — Sebestyén Endre: _A személyi kultusz és a kollektív vezetés főbb problémái a fővárosi nevelőknek az SZKP XX. kongresszusával foglalkozó konferenciáin — — — — — — Sebők Jenső: Tegyük eredményesebbé az általános iskolai oktatást — — — — — — — — — — — — — — Seres József: A szemléltetés jelentősége és szerepe az általános iskolai történelemtanításban — — — — — — — Schormann Károly: Növénykertek szervezése és technikai munkálatai — — — — — — — — — — — — — — Süle Sándor: Iskolánk és a termelőszövetkezet kapcsolata Szabó Zoltán—Kardos Ferencné: Az ifjúsági termelőszövetkezetekről — — — — — __ — — — — — — — Szabó Zoltán: Legfiatalabb DISZ-szervezeteink — — — — — A függetlenített úttörőcsapatvezetők feladatai — — — Szabadi Zsigmond: Osztályom munkája az elmúlt tanévben Szabó Kálmán: Két hét a Német Demokratikus Köztársaságban — — — — — — — — — — — — — — — — Az NDK pedagógusainak V. kongresszusa — — — — Szabó Mihályné: DISZ-munka diákotthonunkban — — — Szabó Pál: A magyar pedagógusok ünnepére — — — — Szávai Nándor: A gyakorlati órák néhány tapasztalata — Szerdahelyi István: A DISZ-szakköri munkáról — — — — Székely Endréné: Biztosítsuk új tanterveinkkel a tanulóifjúság eszmei-politikai nevelésének nagyobb hatékonyságát — — _______ — __ — _ Székely Endréné—Csorna Vilmos: Az UNESCO pedagógiai értekezlete Génfben — — — — — — — — — — — Székely Béla: Mire tanít a márciusi ifjak példája? — — Szokolszky István: A pedagógiai felolvasások néhány tapasztalata — — — — — — — — — — Szurmay Ernő: Orosz nyelvi továbbképzés Szolnokon — — Tóth Imre: Fiatal pedagógusok tanácskozása — — — — Udvarhelyi István: Nyári sátortábor szervezése — — — Vadász Ferencné: A gimnázium céljáról — — — — — — — Vita ifjúságunk erkölcsi neveléséről — — — — — — — „Ezek már a mi gyermekeink” (Hozzászólás a Szabad Nép cikkéhez) ——— — — — — — — — — — — Egy fegyelmi ügy tanulságai — — — — — — — — Varga Sándorné: DISZ-szervezeteink nyári munkája — — Vágó Benőné: A reformkor első magyar nőnevelője — — Várnagy Istvánná: Úttörőcsapatunk terve — — — — — Xantus Gyula: Az összevont osztályú felső tagozat sajátos rajztanítási szempontjai — — — — — — — — — — Zempléni Antal: Kisgimnáziumaink jelene és jövője — — Zibolen Endre: Technika és népoktatás a tőkés országokban * A Magyar Nemzeti Múzeum ifjúsági kiállítása a történelemtanítás szolgálatában (Törőcsik Ferenc) — — — — A középiskolai osztályfőnöki órákhoz — — — — — — a tanulók szabadidejének elemzése — — — — — — — A szekszárdi gimnázium földrajzi szakkörének Bulgária kiállítása — — — — — — — — — A Madách-gimnázium színjátszóinak előadása (K. N. A.) — A pedagógusok és a társadalom segítségével a politechnikai képzésért — — — — — — — — — — — — — A Petőfi Kör vitája — — __ — — — — — — — A XX. Kongresszus — — — — — — — — — — — A Képzőművészeti és Iparművészeti Tudósítóról (Pogány O. Gábor) — — — — — — — — — — — — A pedagógusok napján — — — — — — — — — — A Magyar Dolgozók Pártja Központi Vezetőségének határozata értelmiségi politikánk néhány kérdéséről — — A XX. Kongresszus anyagából . (I. A. Kairovnak, az OSZSZSZK oktatásügyi miniszterének felszólalása) — — A Diákok Magyar—Szovjet Barátsági Hete előkészületei (Fábián László) — — — — — — — — — — — — — „Az árvízi íródeák” (Ráczalmási György) — — — — — Az úttörők első országos technikai kiállítása (Bori István) — — — — — — — — — — — — — — Az első visszhang — — — — — — — — — — — — Az új arcú országgyűlés (Beszélgetés pedagógus képviselőkkel) — — — — — — — — — — — — — — Elosztás — áthelyezés — rehabilitálás — — — — — — Feledhetetlen találkozás (Tímár György) — — — — — Jan Amos Komensky atanítókról és az iskolai munkáról (dr. Frantisek Polansky) — — — — — — — 321 307 376 263 163 375 184 269 19 477 304 227 113 249 86 7 11 256 104 281 213 241 211 49 431 195 177 209 197 441 353 479 420 289 131 351 1044 154 453 97 105 287 381 121 79 174 344 429 360 358 124 478 11