Köznevelés, 1958 (14. évfolyam, 1-24. szám)

— Évközi ismétlések orosz nyelvből az általános iskolában 18 Károly István: Gondolatok az erkölcsi ismeretek tanításáról 55 Dr Kemény Cápor: Középiskolai reform 1934-ben. Kiválasz­tás - 219 Kerékgyártó Imre: A magyar nyelv új tanterve — — — 111 Kiss Ferenc: Napközi otthonom közösségi élete — — — 39 Kiss Gyula: Hogyan küzdünk a tanulók iskolai mulasztása ellen — — — — — — — — — — — — 448 Dr. Kiss Tihamér: Az öröm, a szmélyiség fejlődésének ha­talmas serkentője — — — — — — — — — — — 380 Kodály Zoltán: Közönségnevelés — — — — — — — — 347 Kovács István: Akvarisztikai szakkörünk — — — — — 186 Kovács Lóránt: Gimnazisták a műhelyben — — — — — 153 Kovács Zoltán: Az új ötödik osztályos orosz tankönyv — — 379 Ködüböcz József: Comenius hagyatéka — — — — — — 331 Kódi Károly: Nem számkivetettség — — — — — — — 253 László Gyula: A rajzi szakfelügyelet tapasztalatai — — — 113 Lemle Géza: Egy pályázat tanulságai — — — — — — 208 Lénárt Ferenc: A tanulók pszichológiai problémái — — 205 Makay Gusztáv: Vissza a központi tételekhez? — — — — 381 Dr. Maksay László: A rajz helye a politechnikai képzésben 363 Medvagy Antal: Az alapítványok rendszeréről — — — — 259 — Egy pályázat és tanulságai — — — — — — — — 459 Meleg József: A bajai járás a 14—18 éves fiatalokért — — 431 Moh­ácsy Viola: A gyenge előmenetelő tanulók helyzetéről 279 Nagy József: Jubileumára készül a jászladányi iskola — — 127 Dr. Nagy István—Túri István: Oktatófilmet az iskoláknak 1 572 Nagy János: Tanítóképzősök szakmai gyakorlata — — — 565 Nagy Sándor: Neveléstudományunk elmúlt két éve — — 539 Nagymihály József: Papírmunka tanítása a gyakorlati fog­lalkozás keretében — — — — — — — — — — — 525 Nagyselmeczy István: Tapasztalataim a „Gyakorlati foglal­kozás tanításáról — — — — — — — — — — — 497 Nemeskürty István: A filmművészet és az iskola — 457 483 Dr. Noga Tibor: A tavaszi biológiai kirándulás szerepe az év végi ismétlésnél — — — — — — — — — — — 225 Ozsváth András: Munkára nevelés az általános iskolában 362 — Napközi otthonaink problémái — — — — — — — 185 Pálffy Zoltán: Miért késik a gimnáziumi rajztanítás vissza­állítása? —— —— — — — — — — — — — 209 Pásztor József: A budapesti középiskolás diákok múlt évi nyári szünidei munkája — — — — — — — — — 281­­— Olvassunk minél többet! — — — — — — — — 456 Peter­di Ede: Sokat vagy túl sokat? — — — — — — — 234 Porázik Mária: Értelmi és testi fogyatékos gyermekek ok­tatása — — — — — — — — — — — — 43 Povázsai Sándor: Igazgatói munkaközösség alakult járásunk­ban — — — — — — — — — — — — 98 — Az igazgatóhelyettes részvétele az iskolavezetésben — — 223 Révész Pál: Szükség van erre? — — — — — — — — 414 Rókus­falvy Pál—dr. Székely Lajos: Érettségiző lányok pá­lyaválasztási problémája — — — — — — 133 Salamon Jenő: Makacsság vagy erős akarat — — — — — 357 Schmidt Károly: A villányi napközi otthon életéről — — 470 Schultz Ferencné: Egy osztályfőnöki óra — — — — — 90 Seres József: A társadalmi tulajdon védelmére nevelés — 139 Simsay Béláné: Az ifjúsági felügyelőkről — — — — — 531 Soltész Mária: Felfelé — — — — — — — — — — 383 Dr. Somos Lajos: Zsákutcák a nevelésben — — — — — 485 Sós Vilmosné: A pszichológia oktatásáról a gimnáziumban 180 Szabó Tibor: Szexuális nevelés, szerelem, házasság — — 65 Számold József­né: Egy új történelem tankönyvhöz — — 59 Szamos József—Cselőtei Sándor—Fehér Imre: Felmérés az iparitanuló-iskolákban — — — — — — — — — 427 Széchly Andrásné: Gondolatok a kollégiumi nevelésről — 29 — A kollégiummá fejlesztés útján — — — — — — — 401 Dr. Székely Lajos: Az osztályfőnöki óra sikerének előfel­tétele: a bizalom — — — — — — — — — — — 451 Az osztályfőnöki órák sikerének feltétele: a tanulók meg­ismerése — — — — — — — — — — — — — — 498 Dr. Székely Lajos—Rókus­falvy Pál: Érettségiző lányok pá­lyaválasztási problémája — — — — __ — — — 130 Szokolszky István: Az oktatás és a termelőmunka össze­kapcsolása az NDK-ban — — — — — — — — — 551 Tihanyi Ferenc: Általános iskolai tanulók pályaválasztásá­ról — — — — — — — — — — — — — — — 247 Tibor István: Érettségiző fiúk pályaválasztása — — — — 275 Túri István—dr. Nagy István: Oktatófilmet az iskoláknak 1 572 Ungváry Gyula: A tanítóképzők érettségire épült IV. osz­tályairól — — — — — — — — — — — — — — 197 Dr. Vanyek Béla: Munkában az Árpád-fotókör — — — — 114 Dr. Varsányi László: Nevelő értékű és egységes osztályo­zást! — — — — — — — — — — — — — — ■ 37 Váry Béla: Gimnáziumi fizika tanításunk és az új tanterv 209 Véghelyi József: Diákok és világnézetek — — — — — — 518 Zibolen Endre: Az iskolarendszer tagozódása — — — — 177 — Iskolarendszeri típusok — — — — — — — — — — 202 * A műveltség megalapozása és az általános iskola egyéb fel­adatai. (A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bi­zottságának vitája) — — — — — — — — — — — 175 Az új tanterv elé. (Válasz a kibővített kommunista peda­gógus-aktívák javaslataira) — — — — — — — — — 289 Magyar nyelv és irodalom — — — — — — — — — 290 Orosz nyelv — — — — — — — — — — — — — 293 Történelem — — — — — — — — — — — — — 295 Földrajz — — — — — — — — — — — — — — 298 Számtan­anévtan — — — — — — — — — — — — 299 Fizika — — — — — — — — — — — — — —­­— 305 Kémia — — — — — _____ — — _ — — — 307 Növény- és állattan, egészségtan — — — — — — — 308 Rajz — — — — — — — — — — — — — — — 310 Testnevelés — — — — ___ — — — — — _ 312 Ének — — — — — — — — — — — — 314 Gyakorlati foglalkozás — — — — — — — — — — 317 Gyakorlati foglalkozás (Elek Sándor: Egy jó és egy rossz óra — Mészáros Fülöp: Kerti munka iskolánkban — Hárs­falvi Sándor: A modellezésről) — — — — — — — — 528 Tanítóképzői versenyvizsga 1847-ben — — — — — — 477 IFJÚSÁGI SZERVEZETEKRŐL Ágoston György: A KISZ és az iskolai közösség — — — 273 Balázsné Méhes Vera: „KISZ-múzeum” — — — — — — 532 Bolyai Imréné: Iskolaközösségeink mai problémái — — — 327 Domonkos János: A szombathelyi Úttörőház munkájáról — 284 Galántai István: Munka — agitáció — nevelés — — — — 472 Gáspár László: Szocialista gyermekközösséget! — — — — 109 Jánosházi Sándor: Fiatal kar­társak, hív az úttörő! — — — 229 Juhász Ferenc: „Rendezni végre közös dolgainkat” — — 7 Nagy György: A KISZ és a serdülő fiatalok — — — — 348 Olcsai-Kiss László: KISZ-élet a Kanizsai Dorottya-leány­gimnáziumban — ____ — — — — — — — 449 Sereg József: KISZ-szervezetünk tapasztalataiból — — — 79 Szabó Ferenc: KISZ­-próbarendszer a középiskolákban — — 405 Szalóky Károly: Keressük az utat — — — — — — — 189 Világ­h József: Iskolai közösségeink és a KISZ vezető sze­repe — — — — — — — — — — — — — — — 32­1 Megalakult a KISZ Országos Középiskolai Tanácsa (G. A.) 123 PEDAGÓGIAI RIPORTOK ELBESZÉLÉSEK, VERSEK Balázs Mihály: — Harc a legnagyobb úrral — — — — — — — — — 333 — Némediszőlőn kisütött a nap — — — — — — — — 443 Borsos Margit: Tíz év a pusztaiak között — — — — — 387 Botár Béla: Elbocsátó . . . (vers) — — — — — — — — 539 Csizmadia Géza: Egy faliújság története — — — — — — 454 — Csendbe zárt világ — — — — — — — — — — — 574 Den Jolán: Két évtized — — — — — — — — — — 245 Felkai Éva: A mi Kossuth-díjasunk — — — — — — — 149 Földi István: Tisztelt önképzőkör! — — — — — — — 104 Hámor János: A tanítást zavarni tilos! — — — — — — 384 Ignácz Rózsa: Gergelyke — — — — — — — — — — 568 Kaffka Margit: Egy negyedóra — — — — — — — — 548 Kopré József: Az enyémek lettek — — — — — — — 375 — Olvasnak a kőbányai gyerekek — — — — — — — 500 Kovács Géza: Recseg a dió — — — — — — — — — 61 Míves Ottó: 500 kilométer a Tiszán — — — — — — — 361 Móricz Zsigmond: Kedves tanító úr — — — — — — — 556 Nagy Lajos: Pesti gyermek egy napja — — — — — — 564 Örvös Lajos: Repülj szekér. . . (vers) — — — — — — 538 Páldi János: Egy jól sikerült óra — — — — — — — 436 Pánczél Pál: Viharedzett kitűnő — — — — — — — — 242 Petró András: Két nap — két város — — — — — — — 374 Réczei Margit: Janika — — — — — — — — — — — 35 Simon István: A Hoabinci kék hegyek (vers) — — — — 557 Sipos Endre: Miért lett hűtlen D. Irén? — — — — — 410 Tímár György: — A nap hőse — — — — — — — — — — — — — 135 — Obrazeev — — — — — — — — — — — 146 Tóth László: Az osztályfőnök — — — — — — — — — 67 Pihenés közben . . . (dr. Kővári Ferencné, Gólisz Ferenc, Facsar Sándor, dr. Huszka Ernőné) — — —­­— — — 323 KISEBB CIKKEK, GLOSSZÁK, TUDÓSÍTÁSOK, INFORMÁCIÓK Burchard Erzsébet: A szovjet emberek az egész emberisé­gért küzdenek — — — — — — — — — — — — 171 Csikós Tibor: a Távozási Bizonyítványról — —— — — — 524 Gáti Ferenc: A gyermekotthoni igazgatók országos érte­kezletéről — — — — — — — — — — — — — 571 Gólisz Ferenc: A Magyar Földrajzi Társaság XEE. Vándor­­gyűlése ____ — — — — — — — _ __ 453 Jaki László: A keszthelyi Helikon-ünnepélyek — — — — 83 Jósa Zoltán: Egy „Ifjú Egészségőr”-tanfolyam tanulságai — 508 Kántor Géza: A mulasztás ellen — — — — — — — — 280 Kéri Ilona: Tanári ajándék — — — — — — — — — 256 Kovács László: A penci iskola tájmúzeuma — — — — — 569 Kovásznái Rezső: A szovjet tudomány és művészet eredmé­nyei — — — — — — —­ — — — — — — — — 171 Ladó János: Helyes köszönési formái — — — — — — 435 Móricz Lajosné: Együtt a béke és a szocializmus útján — 170 Sass Erwin: A bizalom eleven erő — — — — — — — — 162 Szabó Tibor: Az iskolai fotószakkörök pedagógiai jelentő­sége — — _ — _ — — _ — — — — — 161 Tóth Lászlóné: örökké kedves emlék marad — — — — 170 Ujcz Pálné: Újjáépült s rövidesen megnyílik a Fővárosi Pe­dagógiai Könyvtár — — — — — — — — — — — 163 Vékony Lajos: Tapintat és türelem — — — — — — — 172 A Bartók Béla Ifjúsági Zenekar 50. hangversenye — — — 62 A családi és iskolai nevelés összhangjáért (Sz. B.) — — 51 A Holnap — — — — — — — — — — — — 397 A József Attila Szabadegyetem nyelvi füzeteiről — — — 191

Next