Központi Értesítő, 1898 (23. évfolyam, 2. félév)

1898-07-03 / 53. szám

— 938 — b) Társas czégek. Királyi törvényszék­­ bejegyzést ren­dező végzés kelte, czég folyó- és alszáma A czég szószerinti szövege A főtelep és a fióktelepek helye Aradi törvényszék 1898. junius 24. 7415. sz. 56/2 Gyorok—Ménes vidéki szőllő-olt­vány termelő tár­sulat, mint szö­vetkezet felszá­molásban Főtelep Gyorok Sármezey Ákos, Millig Józs., dr. Ring Béla, Bisztriczky Jó­zsef, Mihalik József. Ezen czégnek felszámolás alatti jogviszonya,­­ továbbá Millig József elnök, Nikolics Döme alelnök, Ji­­aszek Lajos, Rozsnyai Mátyás, Pásztó Ignácz és Molnár Lajos igazgatók ebbeli mi­nőségének és czégaláirási jogosultsá­gának megszűnése, valamint a köz­gyűlés által megválasztott Sármezey Ákos, Millig József, dr. Ring Béla, Bisztriczky József és Mihalik József Felszámolói minősége és czégaláirási jogosultsága bejegyeztetik, is 1898. junius 24. 7584. sz. 168/2 Első Arad-Szent-Mártoni takarék­pénztár Rész­vénytársaság Erste Arad-Szent Mártoner Spar­cassa Actien-Ge­sellschaft Botelep Arad-Szent-Hárton Id. Fackelmann Ferencz vezér-igazgatói­­ és ifjú Fackelmann Fe­rencz aligazgatói minősége pótlólag bejegyeztetik. 73/898 Budapesti törvényszék 1898. junius 18. 58976. sz. 4953 1 Hontvármegyei helyi érdekű vasút részvény­társaság Honter Loeal­eisenbahn Ac­tiengesellschaít Fii telep Budapest Czégvezeték és felszámoló czég­vezeték A társaság jogviszonyai 1 Beimel, Czibu­lya László, Haas E., Haas, ifj. Holczer Já­nos, Horschitz Ivánka, Knezo­vits, dr. Mandel Mezei, dr Neu­mann, Sántha Béla, Szabó és Vas igazgató­sági tagok. A czég együtte­sen jegyeztetik. 3 pp . Ezen részvénytársaság az 1898. évi április hó 16-ik napján tartott ala­kuló közgyűlés által elfogadott és a kereskedelemügyi m. kir. ministernek 1898. évi junius hó 7-én 37766 II. 1898. szám alatt kelt rendeletével jóváha­gyott alapszabályok szerint keletkezett. Székhelye : Budapest. A vállalat tárgya : a) a m. kir. államvasutak Ipolyság állomástól Tompán és Németin át Korponáig vezetendő helyi érdekű gőz­mozdonyu vasútnak kiépítése és üzem­ben tartása. b) mindazon fő-, szárny- és ipar­vasút-vonalaknak építése és üzemben tartása, melyeket jövőben a társaság szerződés vagy engedélyokirat alapján, vagy a magas államkormány külön jóváhagyásával építeni, megszerezni vagy bérbe venni fog. Tartama: 90 év. Alaptőkéje: 2 366,600 frt vagy 4.733,200 korona, mely 7000 darab, egyenként 100 frt, illetőleg 200 korona­­névértékű előmutatóra szóló törzsrész­vényre (700,000 frt értékben)és 16,666 darab, egyenként 100 frt, illetőleg 200 koronáról és előmutatóra szóló elsőbb­ségi részvényre (1.666,600 forint érték­ben) oszlik. A igazgatóság­­ 9—20 tagból áll, kik közül egyet a kereskedelemügyi m. kir. m­inister nevez ki. Az első igazgatóság tagjaiul az alakuló köz­gyűlés által megválasztottak: Beimel Sándor, Czibulya László, Haas Emil, Haas Jakab, ifj. Holczer János, Hor­schitz Frigyes, Ivánka László, Knezo­vits János, Dr. Mandel Pál, Dr. Mezei Mór, Dr. Neumann Rafael, Sántha Béla, Szabó Jenő és Vas­s Ferencz kiknek ebbeli minőségük és c­égjegy­zési jogosultságuk bejegyeztetett. A czég érvényes jegyzéséhez az előírott, előnyomott vagy nyomtatot czég mellett két igazgatósági tagnak vagy egy igazgatósági tagnak és egy a czégnek „per procura" való jegyzé­sére feljogosított társulati tisztviselő­nek a törvényszéknél bejegyzett alá­irása szükséges. Minden a társaság nevében ki­adandó hirdetmény a „Budapesti Köz­löny­"ben fog közhirré tétetni. Okmánytár : 857. szám. i . — — 53 s. a" Jegyzet (Lásd 1894. évf. 58. számát) (Lásd 1898. évf. 40. számát.)

Next