Központi Értesítő, 1898 (23. évfolyam, 2. félév)
1898-07-03 / 53. szám
— 938 — b) Társas czégek. Királyi törvényszék bejegyzést rendező végzés kelte, czég folyó- és alszáma A czég szószerinti szövege A főtelep és a fióktelepek helye Aradi törvényszék 1898. junius 24. 7415. sz. 56/2 Gyorok—Ménes vidéki szőllő-oltvány termelő társulat, mint szövetkezet felszámolásban Főtelep Gyorok Sármezey Ákos, Millig Józs., dr. Ring Béla, Bisztriczky József, Mihalik József. Ezen czégnek felszámolás alatti jogviszonya, továbbá Millig József elnök, Nikolics Döme alelnök, Jiaszek Lajos, Rozsnyai Mátyás, Pásztó Ignácz és Molnár Lajos igazgatók ebbeli minőségének és czégaláirási jogosultságának megszűnése, valamint a közgyűlés által megválasztott Sármezey Ákos, Millig József, dr. Ring Béla, Bisztriczky József és Mihalik József Felszámolói minősége és czégaláirási jogosultsága bejegyeztetik, is 1898. junius 24. 7584. sz. 168/2 Első Arad-Szent-Mártoni takarékpénztár Részvénytársaság Erste Arad-Szent Mártoner Sparcassa Actien-Gesellschaft Botelep Arad-Szent-Hárton Id. Fackelmann Ferencz vezér-igazgatói és ifjú Fackelmann Ferencz aligazgatói minősége pótlólag bejegyeztetik. 73/898 Budapesti törvényszék 1898. junius 18. 58976. sz. 4953 1 Hontvármegyei helyi érdekű vasút részvénytársaság Honter Loealeisenbahn Actiengesellschaít Fii telep Budapest Czégvezeték és felszámoló czégvezeték A társaság jogviszonyai 1 Beimel, Czibulya László, Haas E., Haas, ifj. Holczer János, Horschitz Ivánka, Knezovits, dr. Mandel Mezei, dr Neumann, Sántha Béla, Szabó és Vas igazgatósági tagok. A czég együttesen jegyeztetik. 3 pp . Ezen részvénytársaság az 1898. évi április hó 16-ik napján tartott alakuló közgyűlés által elfogadott és a kereskedelemügyi m. kir. ministernek 1898. évi junius hó 7-én 37766 II. 1898. szám alatt kelt rendeletével jóváhagyott alapszabályok szerint keletkezett. Székhelye : Budapest. A vállalat tárgya : a) a m. kir. államvasutak Ipolyság állomástól Tompán és Németin át Korponáig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyu vasútnak kiépítése és üzemben tartása. b) mindazon fő-, szárny- és iparvasút-vonalaknak építése és üzemben tartása, melyeket jövőben a társaság szerződés vagy engedélyokirat alapján, vagy a magas államkormány külön jóváhagyásával építeni, megszerezni vagy bérbe venni fog. Tartama: 90 év. Alaptőkéje: 2 366,600 frt vagy 4.733,200 korona, mely 7000 darab, egyenként 100 frt, illetőleg 200 koronanévértékű előmutatóra szóló törzsrészvényre (700,000 frt értékben)és 16,666 darab, egyenként 100 frt, illetőleg 200 koronáról és előmutatóra szóló elsőbbségi részvényre (1.666,600 forint értékben) oszlik. A igazgatóság 9—20 tagból áll, kik közül egyet a kereskedelemügyi m. kir. minister nevez ki. Az első igazgatóság tagjaiul az alakuló közgyűlés által megválasztottak: Beimel Sándor, Czibulya László, Haas Emil, Haas Jakab, ifj. Holczer János, Horschitz Frigyes, Ivánka László, Knezovits János, Dr. Mandel Pál, Dr. Mezei Mór, Dr. Neumann Rafael, Sántha Béla, Szabó Jenő és Vass Ferencz kiknek ebbeli minőségük és cégjegyzési jogosultságuk bejegyeztetett. A czég érvényes jegyzéséhez az előírott, előnyomott vagy nyomtatot czég mellett két igazgatósági tagnak vagy egy igazgatósági tagnak és egy a czégnek „per procura" való jegyzésére feljogosított társulati tisztviselőnek a törvényszéknél bejegyzett aláirása szükséges. Minden a társaság nevében kiadandó hirdetmény a „Budapesti Közlöny"ben fog közhirré tétetni. Okmánytár : 857. szám. i . — — 53 s. a" Jegyzet (Lásd 1894. évf. 58. számát) (Lásd 1898. évf. 40. számát.)