Ludas Matyi, 1970 (26. évfolyam, 1-53. szám)

1970-01-29 / 5. szám

2 „GAZDÁTLAN" PAVILON A kecskeméti nagyállomáson, a MÁV Utasellátó 610-es pavilonjában Fecske cigarettát­­szerettünk volna vásárolni. Nyolc doboz cigarettára lett volna szükségünk, de az el­­árusítónő kijelentette, hogy egy családnak csak két doboz Fecskét adhat. Panaszkönyvet vagy panaszlevelezőlapot kértem, mire azt a választ kaptam, hogy nincs, és hogy ne „hőzöngjek”. Mikor az üzletvezető vagy a felettes szerv iránt érdek­lődtem, arra is azt a választ kaptam, hogy nincs. Kérem, nézzenek­­utána, lehetséges-e, hogy a fent emlí­tett pavilonnak se üzletvezetője, se felettes szerve, se pedig panaszkönyve ne legyen? Akkor legalább egy jobb modo­rú elárusítóról gondoskodhatnának. L. L.-né MOSONMAGYARÓVÁRI ANZIKSZ A városi tanácson pa­naszkodtak a lakosságra: nem takarítanak elég gon­dosan a portájuk előtt, ezért gyakran síkosak, jegesek a járdák, veszélyes rajtuk a közlekedés. A lakosság viszont a ta­nácsra panaszkodott: a köz­területeket sem takarítják elég gondosan. Aki például a vasútállomástól gyalogo­san vág neki a városnak, egy kis liget mellett kell elmennie, a járda ott álta­lában mindig olyan jeges, hogy ajánlatos korcsolyát kötni annak, aki nem akar elcsúszni! Nemcsak a járdák síko­sak a városban, hanem­­ a határidők is. A helyi Építőipari Szövetkezet pél­dául nagyon gyakran el­csúszik rajtuk. Példa erre a KISZ-lakótelepre terve­zett bolt, amelynek tavaly meg kellett volna nyílni, de még hozzá sem kezdtek az építéséhez. Hogy a lakosság köny­­nyebben, gyorsabban cse­rélhesse a gázpalackokat, a városban öt úgynevezett mini-cseretelepet létesítet­tek. Nagyon üdvös kezde­ményezés, csak sajnos, ezeknek a telepeknek a gázzal való ellátása is „mi­nt” mostanában, igen sok­szor hiába fárad oda üres palackjával a gázfogyasztó, nem tud tele palackot kap­ni helyébe! A város „karbantartásá­val” nemcsak télen van baj, hanem nyáron is. A szemetet nyitott teher­kocsin, lovas kocsikon szál­lítják el­­a házakból, s ez bizony nem eszményi meg­oldás. Nagyon kellene leg­alább két zárt Kuka-kocsi, de a városnak nincs rá pénze. A vásárcsarnokban levő vetőmagbolt két hónapja zárva van. Lassan itt a szezon: vetni kell a magot a melegágyakba. Jó volna, ha a MÉK felébredne hosz­­szú téli álmából, s mihama­rabb újból kinyitná a bol­tot! * * » Július közepén közöltünk egy fotót­­a Ludasban arról, hogy fészket rakott a vad­­galamb a mosonmagyar­óvári Fekete Sas szálló építkezésén az állványokra, ékes bizonyítékaként arc­nak, milyen „lázas” ütem­ben folyik az építkezés. Most, januárban, szemé­lyesen is megtekintettem ezt az 1968 ősze óta folyó építkezést, örömmel állapí­tottam meg, hogy június óta jelentős változás tör­tént: a munka ugyan nem sokat haladt előre, az áll­ványok még most is ugyan­úgy állnak­­, de a vad­galambot már elkergették róla! (radványi) HIDEG FOGADTATÁS Vidéki kiszállásom alkalmából, Nyíregyházán, a Szabolcs szállóban laktam. A szálloda sajnos, nagyon hideg, az elő­csarnok teljesen fűtetlen, csak a portásfülkében van meleg. Interurbán telefonra kellett várakoznom másfél órát, s kény­telen voltam helyet kérni a portásfülkében, mert nagyon fáz­tam. Pechemre, hamarosan megjelent a szálloda főnöke, s ridegen kérdőre vont: miért tartózkodom a fülkében? Mikor elmondtam, azt felelte: nem maradhatok ott, várjak kint a folyosón, s ha fázom, vegyek nagykabátot. Persze, egy fűtet­len előcsarnokban még nagykabátban sem lehet ilyen hosszú időn át várakozni. Ha már a szálloda hideg, legalább a vendégekkel való bánásmód lehetne kissé melegebb, barátságosabb! F. Zs. Budapest FOTÓZZON A LUDASNAK! „Hetesírás", oh! (Beküldte: Mátray János, Budapest) V­ajon mi az oka annak, hogy Veszprém egyet­len üvegboltjában a nyár vége óta nem lehet tábla­üveget kapni? 1­­s. Veszprém A XXI. kerületi Tanács­­­­ház térről indul a 138-as gyorsjáratú autó­busz, amely Halásztelektől a Csepeli HÉV-végállomásig nem áll meg. Ugyanezen az útvonalon közlekedik a 38-as jelzésű kocsi, de az csúcsidőben is csak fél­óránként indul. A kéré­sünk az, hogy a 38-as járat induljon legalább 15 per­cenként, vagy a 138-as já­rat a városi iskoláig min­den megállóban álljon meg reggel nyolc óráig, mert nemcsak a dolgozók, ha­nem az iskolás gyerekek is CSAK RÖVIDEN! gyakran késnek a buszok miatt. Az sem kellemes, hogy az utazók váróterem hiányában félórákat dide­regnek a szabad ég alatt. N. B.-né Háros­z 1967 augusztusában vásárolt „Hajdú” por­szívóm ma is kifogástala­nul működik. Egyetlen pa­naszom, hogy a nedves porlasztó eltörött, és sajnos, pótolni nem tudom. A Hajdúsági Iparművekhez is fordultam, azt a választ kaptam, hogy a porlasztót más gyár állítja elő, nekik nincs raktárkészletük. Já­rom a Keravill-üzleteket, sajnos, mindig éppen akkor fogy el, amikor én keresem. Szeretném, ha valaki kö­zölné velem azt a helyet, ahol éppen kapható az ál­talam keresett porlasztó. Zoltán Józsefné Budapest u/a, Aradi utca 13. A nyár óta gyűjtött új­­d­­ságpapírt a téli szü­netben akartam átadni a MÉH-nek. El is vittem a lakásunkhoz legközelebb eső átvevőhelyre, a Deák Ferenc utcába. Elutasítot­tak, mondván, náluk már túl sok a papír, vigyem a Szemere utcába. Az viszont elég messze van tőlünk, s nem tudom, miért kívánja meg az úttörőktől a MÉH, hogy olyan messzire cipel­jük a súlyos papírkötege­­ket? Csákány Gábor ált. isk. tanuló Bp V., Bécsi u. 5. HONNAN JÖTT A TAXI? Feleségemnek külföldre kellett utaznia. Előtte való este megrendeltük a taxit, másnap reggel 6 óra 45 perc­re. Másnap meglepődéssel láttuk, amikor beszálltunk, hogy a taxi órája már induláskor 24 forintot mutat. Az Árpád fejedelem útja 62. szám alatt lakunk. Közvetlenül mellettünk, a Kolosy téren, van taxiállomás. De van taxiállomás — hozzánk közel — az Árpád-hídnál, a Flórián téren is, vagy — ha mondjuk — a Margit-híd budai hídfőjénél, a Frankel Leó utcában. A felsorolt helyek közül bárhonnan is küldték volna az előre meg­rendelt taxit — maximum 10 forintot mutathatott volna az óra. De 24 forint? Ez azért túlzás! Így lett aztán a Nyugati pályaudvarig tartó, maximum 15 forintos taxiutazásból 35 forintos út. Hogy honnan küldték végül is a taxit? Ezt nem volt hajlandó elárulni nekem a JA 47—38 számú kocsi vezetője, Kemény Csaba Budapest AJTÓK Az Üllői úton áll a 100-as számú postahivatal. Szép, modern épület. Nos, ennek a szép épületnek a fő­bejáratánál található négy ajtó kö­zül mindössze egy nyílik — a bal szélső. Aki tehát jobbról közelít, az mindegyiket végigpróbálhatja, míg végre bejut. A többi három ugyan­is kulcsra van zárva ... Hogy miért? Ki tudja? Talán, mert így „gazdaságo­sabb’’... Ebben az esetben viszont még gazdaságosabb lett volna, ha eleve csak egy ajtót rendelnek a tervező­től... (— szy­­)

Next