Ludas Matyi, 1970 (26. évfolyam, 1-53. szám)
1970-01-29 / 5. szám
2 „GAZDÁTLAN" PAVILON A kecskeméti nagyállomáson, a MÁV Utasellátó 610-es pavilonjában Fecske cigarettátszerettünk volna vásárolni. Nyolc doboz cigarettára lett volna szükségünk, de az elárusítónő kijelentette, hogy egy családnak csak két doboz Fecskét adhat. Panaszkönyvet vagy panaszlevelezőlapot kértem, mire azt a választ kaptam, hogy nincs, és hogy ne „hőzöngjek”. Mikor az üzletvezető vagy a felettes szerv iránt érdeklődtem, arra is azt a választ kaptam, hogy nincs. Kérem, nézzenekutána, lehetséges-e, hogy a fent említett pavilonnak se üzletvezetője, se felettes szerve, se pedig panaszkönyve ne legyen? Akkor legalább egy jobb modorú elárusítóról gondoskodhatnának. L. L.-né MOSONMAGYARÓVÁRI ANZIKSZ A városi tanácson panaszkodtak a lakosságra: nem takarítanak elég gondosan a portájuk előtt, ezért gyakran síkosak, jegesek a járdák, veszélyes rajtuk a közlekedés. A lakosság viszont a tanácsra panaszkodott: a közterületeket sem takarítják elég gondosan. Aki például a vasútállomástól gyalogosan vág neki a városnak, egy kis liget mellett kell elmennie, a járda ott általában mindig olyan jeges, hogy ajánlatos korcsolyát kötni annak, aki nem akar elcsúszni! Nemcsak a járdák síkosak a városban, hanem a határidők is. A helyi Építőipari Szövetkezet például nagyon gyakran elcsúszik rajtuk. Példa erre a KISZ-lakótelepre tervezett bolt, amelynek tavaly meg kellett volna nyílni, de még hozzá sem kezdtek az építéséhez. Hogy a lakosság könynyebben, gyorsabban cserélhesse a gázpalackokat, a városban öt úgynevezett mini-cseretelepet létesítettek. Nagyon üdvös kezdeményezés, csak sajnos, ezeknek a telepeknek a gázzal való ellátása is „mint” mostanában, igen sokszor hiába fárad oda üres palackjával a gázfogyasztó, nem tud tele palackot kapni helyébe! A város „karbantartásával” nemcsak télen van baj, hanem nyáron is. A szemetet nyitott teherkocsin, lovas kocsikon szállítják ela házakból, s ez bizony nem eszményi megoldás. Nagyon kellene legalább két zárt Kuka-kocsi, de a városnak nincs rá pénze. A vásárcsarnokban levő vetőmagbolt két hónapja zárva van. Lassan itt a szezon: vetni kell a magot a melegágyakba. Jó volna, ha a MÉK felébredne hoszszú téli álmából, s mihamarabb újból kinyitná a boltot! * * » Július közepén közöltünk egy fotóta Ludasban arról, hogy fészket rakott a vadgalamb a mosonmagyaróvári Fekete Sas szálló építkezésén az állványokra, ékes bizonyítékaként arcnak, milyen „lázas” ütemben folyik az építkezés. Most, januárban, személyesen is megtekintettem ezt az 1968 ősze óta folyó építkezést, örömmel állapítottam meg, hogy június óta jelentős változás történt: a munka ugyan nem sokat haladt előre, az állványok még most is ugyanúgy állnak, de a vadgalambot már elkergették róla! (radványi) HIDEG FOGADTATÁS Vidéki kiszállásom alkalmából, Nyíregyházán, a Szabolcs szállóban laktam. A szálloda sajnos, nagyon hideg, az előcsarnok teljesen fűtetlen, csak a portásfülkében van meleg. Interurbán telefonra kellett várakoznom másfél órát, s kénytelen voltam helyet kérni a portásfülkében, mert nagyon fáztam. Pechemre, hamarosan megjelent a szálloda főnöke, s ridegen kérdőre vont: miért tartózkodom a fülkében? Mikor elmondtam, azt felelte: nem maradhatok ott, várjak kint a folyosón, s ha fázom, vegyek nagykabátot. Persze, egy fűtetlen előcsarnokban még nagykabátban sem lehet ilyen hosszú időn át várakozni. Ha már a szálloda hideg, legalább a vendégekkel való bánásmód lehetne kissé melegebb, barátságosabb! F. Zs. Budapest FOTÓZZON A LUDASNAK! „Hetesírás", oh! (Beküldte: Mátray János, Budapest) Vajon mi az oka annak, hogy Veszprém egyetlen üvegboltjában a nyár vége óta nem lehet táblaüveget kapni? 1s. Veszprém A XXI. kerületi Tanácsház térről indul a 138-as gyorsjáratú autóbusz, amely Halásztelektől a Csepeli HÉV-végállomásig nem áll meg. Ugyanezen az útvonalon közlekedik a 38-as jelzésű kocsi, de az csúcsidőben is csak félóránként indul. A kérésünk az, hogy a 38-as járat induljon legalább 15 percenként, vagy a 138-as járat a városi iskoláig minden megállóban álljon meg reggel nyolc óráig, mert nemcsak a dolgozók, hanem az iskolás gyerekek is CSAK RÖVIDEN! gyakran késnek a buszok miatt. Az sem kellemes, hogy az utazók váróterem hiányában félórákat dideregnek a szabad ég alatt. N. B.-né Hárosz 1967 augusztusában vásárolt „Hajdú” porszívóm ma is kifogástalanul működik. Egyetlen panaszom, hogy a nedves porlasztó eltörött, és sajnos, pótolni nem tudom. A Hajdúsági Iparművekhez is fordultam, azt a választ kaptam, hogy a porlasztót más gyár állítja elő, nekik nincs raktárkészletük. Járom a Keravill-üzleteket, sajnos, mindig éppen akkor fogy el, amikor én keresem. Szeretném, ha valaki közölné velem azt a helyet, ahol éppen kapható az általam keresett porlasztó. Zoltán Józsefné Budapest u/a, Aradi utca 13. A nyár óta gyűjtött újdságpapírt a téli szünetben akartam átadni a MÉH-nek. El is vittem a lakásunkhoz legközelebb eső átvevőhelyre, a Deák Ferenc utcába. Elutasítottak, mondván, náluk már túl sok a papír, vigyem a Szemere utcába. Az viszont elég messze van tőlünk, s nem tudom, miért kívánja meg az úttörőktől a MÉH, hogy olyan messzire cipeljük a súlyos papírkötegeket? Csákány Gábor ált. isk. tanuló Bp V., Bécsi u. 5. HONNAN JÖTT A TAXI? Feleségemnek külföldre kellett utaznia. Előtte való este megrendeltük a taxit, másnap reggel 6 óra 45 percre. Másnap meglepődéssel láttuk, amikor beszálltunk, hogy a taxi órája már induláskor 24 forintot mutat. Az Árpád fejedelem útja 62. szám alatt lakunk. Közvetlenül mellettünk, a Kolosy téren, van taxiállomás. De van taxiállomás — hozzánk közel — az Árpád-hídnál, a Flórián téren is, vagy — ha mondjuk — a Margit-híd budai hídfőjénél, a Frankel Leó utcában. A felsorolt helyek közül bárhonnan is küldték volna az előre megrendelt taxit — maximum 10 forintot mutathatott volna az óra. De 24 forint? Ez azért túlzás! Így lett aztán a Nyugati pályaudvarig tartó, maximum 15 forintos taxiutazásból 35 forintos út. Hogy honnan küldték végül is a taxit? Ezt nem volt hajlandó elárulni nekem a JA 47—38 számú kocsi vezetője, Kemény Csaba Budapest AJTÓK Az Üllői úton áll a 100-as számú postahivatal. Szép, modern épület. Nos, ennek a szép épületnek a főbejáratánál található négy ajtó közül mindössze egy nyílik — a bal szélső. Aki tehát jobbról közelít, az mindegyiket végigpróbálhatja, míg végre bejut. A többi három ugyanis kulcsra van zárva ... Hogy miért? Ki tudja? Talán, mert így „gazdaságosabb’’... Ebben az esetben viszont még gazdaságosabb lett volna, ha eleve csak egy ajtót rendelnek a tervezőtől... (— szy)