Lumina Satelor, 1937 (Anul 16, nr. 1-52)

1937-05-23 / nr. 21

.Este om înţelept care pe mulţi învaţă şi sufletul său este fără de folos“ (I. Sirah 37, 22). Abonamentul pe un an: .Lumina Satelor“ 71 .Oastea Domnului* Lei 150 .Lumina Satelor* singură......................„ 75 .Oastea Domnului* singură..................„ 75 Amândouă foile pe jumătate de an . . „ 75 Pe trei luni....................................................... 38 Pentru America 3 dolari. Redactată de un comitet sub patronajul I. P. S. Sale Mitropolitului NICOLAE al Ardealului. Foaie săptămânală pentru popor. „Faceţi-vă împlinitori ai cuvântului, nu numai ascultători, amăgindu-vă înșivă pe voi“ (lac. 1, 22). ZIUA MAMEI ŞI A COPILULUI. La praznicul împăraţilor Constantin şi Elena, s’a rânduit prăznuirea Mamei creştine, iar peste vre-o câteva zile în urmă se va serba săptămâna copilului. Acest obiceiu s’a pornit de vre-o câţiva ani încoace şi obiceiul nu este rău. Dimpotrivă este prilej binevenit pentru ca atât prin serbări, prin scris la ftazetă şi prin alte căi să se poată face ceva pentru mama creştină şi pentru copilul părăsit. Viaţa aceasta pământească este plină de necazuri şi de cele mai multeori, mama şi copilul sunt loviţi mai crunt. In mijlocul atâtor nevoi, puterile credinţei, puterile sufleteşti sunt chemate să aducă mângâierea cuvenită în inimile rănite. O mamă credincioasă, va şti să-şi crească fiul în frica lui Dumnezeu, iar când va întâlni împotriviri, va şti să-şi plece genunchii şi să se roage, până când va primi izbăvire de la Dumnezeu. Aşa a făcut sfânta Elena, care a veghiat cu nădejde în Domnul Isus, alături de împărătescul ei fiu până când i s’a arătat lui Constantin semnul crucii pe cer, ca singura putere de biruinţă. La fel cu sf. Monica , 40 de ani s’a rugat pentru întoarcerea la credinţă a fiului ei Augustin, care după ce a cunoscut apoi pe Domnul Isus, şi-a închinat Lui, viaţa întreagă. Dar chipul cel mai înalt a mamei creştine rămâne pentru toate veacurile Preacurata Fecioara Maria. Acum, pentru a cinsti cu vrednicie pe mama creştină, nu este destul a ne aduce numai aminte de pilduitoarele mame din trecut, ci va trebui să ajutăm pe mamele de azi, mai ales pe cele care au copii mulţi şi poate mai sunt şi sărace şi bolnave. In această privinţă va trebui făcut mult în ţară la noi. Societăţile noastre cari cu astfel de prilejuri fac serbări mari, uită pe de altă parte să cerceteze pe mamele sărmane, bolnave şi pe deasupra împovărate cu câte 5, 6 copii. Şi mai adaugăm : Grija pentru mama creştină în suferinţă, nu trebuie avută numai într’o singură zi, ci va trebui prelungită pentru toată vremea. Nu e creştinesc ca atât la sate, cât şi la oraşe acolo unde se nasc mulţi copii, mama lor să ducă mizerie. Iar când sufere mama, sufere şi copiii, copii de cari ţara noastră are mare trebuinţa, îndemnăm din toată inima, pe cititorii gazetelor noastre, să-şi îndrepteze grija lor asupra mamelor în suferinţă şi să le ajute fiecare după puterile lui, G. BENESCU. ZIARELE ENGLEZE au scris glezesc. Se zice că englezii nu s’ar mereu ştiri potrivnice la adresa fi supărat din pricina aceasta — Italiei. Din cauza aceasta, guvernul probabil că-şi recunosc vinovăţia — italian a rechemat pe toţi ziariştii dar nici nepăsători nu pot sărăitalieni din Anglia şi a interzis in mână, față de vigurosul semn de trarea în Italia a oricărui ziar en-j .prietenie“ italiană. Cel mai puternic rege al pământului a fost încoronat. La ştirile din «lumea mare» arătăm pe scurt cum a decurs încoronarea Regelui Angliei A fost ceva măreţ şi înălţător. Milioane de oameni din toate părţile lumii au venit să cinstească pe împăratul şi regele lor. In fotografia noastră, vedem pe cel mai puternic rege al pământului, îmbrăcat cu hlamida împărătească şi purtând semnele puterii Ceea ce place în înfăţişarea Regelui Gheorghe VI, este blândeţea şi bunătatea. Domnul să-i hărăzească mulţi ani de domnie. CINCIZECIMEA LA SIBIU. Măritul praznic al Pogorârii Duhului Sfânt, se apropie. Împreună cu el, vine din nou marele praznic al Oastei. Cu ajutorul lui Dumnezeu îl vom prăznui pentru a 6-a oară la Sibiu. I. P. S. ca Mitropolitul Nicolae al Ardealului, ne-a dat înalta binecuvântare pentru Congresul nostru. In numerele viitoare ale gazetei vom da mereu amănunte. In casa de durere.. In casa de durere De gemi în agonie Hrănit cu suferinţă, — fii Domnul mângăere: In veci să ai credinţă Un ceas de înviere Va bate din vecie... Când gemi, Stăpânul geme Bolnav cu tine frate: De moarte nu te teme... O umbră e durerea Şi răni nevindecate Le vindecă Stăpânul Sus ochii tăi spre ceruri Isus e învierea... CONST. GORAN.