MHSZ Vezetők Lapja, 1969 (16. évfolyam, 1-12. szám)

1969-01-01 / 1. szám

sát. Biztosítani kell, hogy a klubok az ideiglenes működési szabályzat alapján tevékenykedjenek. Nem kis erőfeszítést fog igényelni az elő- és utóképzés mennyiségi és minőségi végrehajtása. Ehhez szükséges oktatói állományunk rendszeres felkészítése, újabb oktatók képzése, továbbképzése és munkába ál­lítása. Nagyon sok tanintézetben az 1968—69-es tanév második félévében indul be a „Honvédelmi ismeretek” oktatása. Biztosítani kell, hogy az MHSZ-szervek és klubok eleget tegyenek e munkát segítő kötelezettségüknek. Nem lehet fi­gyelmen kívül hagyni, hogy az ősz folyamán kétszer annyi tanulót kell honvé­delmi ismeretekre oktatni, mint 1968-ban, így ehhez lényegesen több előadóra, oktatóra, lövészetvezetőre, bemutatóeszközre, anyagra és felszerelésre lesz szük­ség. Az eredményesség azt követeli meg, hogy erre időben felkészüljünk. Ez évben ünnepeljük a dicső Tanácsköztársaság megalakulásának ötvene­dik évfordulóját, ez alkalomból nagyszabású ünnepélyek, bemutatók és sport­­találkozók megrendezése és végrehajtása áll előttünk. Ezen túlmenően közös akcióprogram alapján segíteni kell más szervek hasonló rendezvényeit, táboro­zásait, a KISZ honvédelmi nevelő és felkészítő tevékenységét. Bízunk abban, hogy aktivistáink és dolgozóink töretlen akarattal és tettre­­készséggel látnak munkához, hogy az új évben további sikereket érhessünk el az emberek tudatának formálásában, országunk védelmi képességének további erősítésében. •­­ Az iskolai lövészetek előkészítése Az oktatási intézményeknél beveze­tett honvédelmi ismeretek oktatása és az ezen belül végrehajtandó lövészetek ugrásszerűen megnövelik lövészklub­­jaink 1969. évi feladatait, és nyugod­tan kijelenthetjük, felelősségét is. A lövészeteken részt vevő fiatalok egy része most vesz majd először fegyvert a kezébe, és ez a tény magában hord­ja a veszélyt is. Nagyon fontos, hogy ifjúságunkat a haza védelme érdeké­ben megtanítsuk jól lőni, de még en­nél is fontosabb, hogy balesetmentesen hajtsák végre a lőfeladatokat. Nem le­het eléggé és elégszer hangsúlyozni lö­vészklubjaink ez irányú felelősségét, hiszen minden családnak — és hazánk­nak is — legnagyobb kincse a gyermek, az ifjúság. A lövészeteken részt vevő fiatalok nagy létszáma megköveteli, hogy a lőgyakorlatokat fokozott gondos­sággal készítsék elő az iskolák és lö­vészklubjaink. Az iskolai lövészetek végrehajtásáról Ezen alapgondolatok jegyében sze­retnénk e néhány sorban tanácsokat adni lövészklubjainknak az iskolai lö­vészetek szervezéséhez, tervezéséhez és végreha­j­tásához. Az általános iskolákban a lövészetet a hetedik osztályos tanulók (lányok is) részére légpuskával kell végrehajtani oly módon, hogy a lövéseket 10 méter távolságra, 9-es számú lőlapra, álló test­helyzetből kell leadni. Egy főnek 3 próba és 10 értékelt lövést kell végre­hajtani. A lövészetet a tantervben megjelölt honvédelmi nap keretében szervezett rajverseny, vagy úttörő honvédelmi verseny részeként kell programozni és lebonyolítani. A középiskolákban (gimnázium, szak­­középiskola, iparitanuló-intézet) az első éves tanulók (lányok is) két lőgyakor­latot hajtanak végre. A lövészetet kis­puskával (vagy légpuskával) kell­ meg­oldani, oly módon, hogy a lövéseket a lőtér méretétől függően 25, vagy 50 méter távolságra, 7-es számú lőlapra, fekvő testhelyzetből adják le a tanulók. Légpuskával történő lövészet esetén a céltávolság és a lőlap azonos az álta­lános iskolai lőgyakorlatával. A közép­fokú tanintézetekben a lövészeteket a tanmenetben előírt honvédelmi napo­kon kell lebonyolítani. Azokon a hon­védelmi napokon, melyeken a pontozá­sos rajversenyt tervezik, a lövészetet annak részeként kell beállítani és úgy kell szervezni, hogy 10 fős versenycsa­patok egyszerre vagy egymás után ke­­ l

Next