Magyar Pedagógia 35. (1926)

Tartalomjegyzék

TARTALOM, TANULMÁNYOK. Lap Barankay Lajos: A magyar köznevelés időszerű feladatai .................. 81*­ Horváth Jenő: Tankönyveink a háború alatt és után 1914—25............ 12 K. F.: Szellemi együtműködés Magyarország és Németország között 160 Kemény Ferenc: Az élő idegen nyelvek tanítása ügyében .................. 29 Kornis Gyula: Az első magyar egyetemes tanügyi kongresszus (1848) 65 Kornis Gyula: A tudományok egysége és az egyetem egysége .......... 145 Lux Gyula: Anyanyelvtanulás és idegennyelvtanulás.............................. 95 Madzsar Imre: A budai jezsuita akadémia története.............................. 1 Madzsar Imre: A közoktatás ügye fővárosunk területén a török uralom alatt ..................................................................................................... 152 KISEBB KÖZLEMÉNYEK: Arató Amália: Középfokú leánynevelés Franciaországban .................. 111 K. F.: A külföldi gyermeküdültetés ............................................................ 105 Lux Gyula: Az osztrák polgári iskola reformja ....................................... 116 Quint József: Az új porosz tanítóképzés .................................................... 175 Rá­cz Lajos: Rousseau és a nemzeti пш. ..................................... 43 Rédei Kornél: A tanítói lélektan...................................................................... 40 Schmidt Márton : A nevelésügyi intézmények világszövetségének edin­­burghi kongresszusa........................................................................................ 170 IRODALOM. HAZAI IRODALOM. Bárány Gerő : Az etnikai világrend útjelzői. Ism. Weszely Ödön . . 46 Bruckner Gy. : A tiszai ev. egyházkerület miskolci (eperjesi) jogi akadémiájának 1922 — 23. és 1923 — 24. tanévi almanachja. Ism. Szelényi Ödön ................................................................................................... 53 Doby Ida: Játékos svédtorna. Ism. Kemény F. ....................................... 123 Gergely Gy. : A Hódmezővásárhelyen működött máramarosszigeti ref. jogakadémia emlékkönyve. Ism. Szelényi Ödön ............................. 53 Harsányi István: Szinyei Gerzson élete és munkái. Ism. Szelényi Ödön 123 Herodek Károly: Emlékkönyv a vakok József nádor kir. orsz. intézete 100 éves fennállásának ünnepe alkalmára. Ism. Éltes Mátyás 185 Imre Sándor : A családi nevelés főkérdései. Ism. Szelényi Ödön .... 119 Imre Sándor: A nőnevelés szervezése. Ism. Radák Olga...................... 51 Kornis Gyula: A magyar philosophia fejlődése és az Akadémia. Ism. Prohászka Lajos................................................................................................. 185 Krisztics Sándor:­­ Magyar kormányzati bibliographia. 2. Társa­dalomtudományi bibliographia. Ism. K. Gy.............................................. 182 Nemesné M. Márta: Nyelvtanmesék és víg nyelvtanórák. Ism. Tóth Gézáné............................................................................................................... 53 Neményi Imre: Apáczai Csere János. Ism. Weszely Ödön .................. 48 Pintér Jenő: A magyar középiskolák igazgatásának kézikönyve. Ism. Barthos Andor..................................................................................................... 184 L. Szabó József: Műveltségi állapotok, főként az iskolázás Debrecen­­ben a reformáció korában. Ism. Szelényi Ödön .................................. 187 Szabó László: Az igazi Amerika. Ism. Kemény F................................... 122^ Szondi I.ipót: A fogyatékos értelem. Ism. Éltes Mátyás...................... 120 Tower Vilmos: A hipnotizmus elméleti, gyakorlati, pedagógiai, orvosi és büntetőjogi szempontból. Ism. K. Gy................................................... 181

Next