Magyar Pedagógia 49. (1940)

Tagdíj és előfizetés 1940-re 5 pengő. A pénztáros címe : Dr. Padányi- Frank Antal, tanítóképzőintézeti igazgató, Budapest, I., Fery Oszkár­ u. 40. A Magyar Paedagogia évenkint ötször jelenik meg. TARTALOM. Lap Nagy J. Béla : Búcsúzóul ...................................................................... 1 Gyulai Ágost : Beköszöntő.......... ... ............................................... 1 Dékány István: Nevelésügy és szabályozás....................................... 3 Bognár Cecil: A jutalmazás és büntetés lélektana ......................... 15 Borotvás-Nagy Sándor: Világgazdaság — nevelés — magyar faj 26 Cser János : Nemzetnevelés és szociálpolitika ................................ 37 KISEBB KÖZLEMÉNYEK: Herepei János: A nagyváradi kálvinista iskola külföldi számazású professzora .................. . ....................................................... 48 Kundt Ernő : Az angol középiskola jelleme ........................................ 51 IRODALOM. Kornis Gyula (szerk.): Szellemi élet. Ism. Gyulai Ágost ........... 56 Ranschburg Pál: Az emberi tévedések törvényszerűségei. Ism. Tóth Zoltán ............................................................................................ 59 Saád Ferenc: Katonai nevelés. Ism. Thold Dezső _. _ ... _ 61 Bariska Mihály: Idegen nyelvek tanítása a kereskedelmi középisko­lában. Ism. Gálos Rezső ..................................................... ... 64 Glatz Imre: Középiskolai tanulók érdeklődési irányai. Ism. Szenes Adolf 66 Pintér Jenő: Hibák a nevelésben és tanításban. Ism. Gyulai Ágost 68 Kiss József: Az 1868. évi XXXVIII. t. c. parlamenti tárgyalása. Ism. Gyulai Ágost............................................... ................................ 69 Várnai József : A magyar állampolgárok nevelésének alapelvei. — A magyar kisebbség és a kisebbségvédelem. — Az emberért vívott harc neveléstudományi következményei. Ism. Hajdú János . 70 Buziássy Károly : Budapest közművelődési viszonyai. Ism. Stéger F. 71 Czakó Elemér: Ábécénk életrajza. Ism. Váradi József .................. 73 Noszlopi László: Impulzivitás és lelki mélység vizsgálata a gyermek-és ifjúkorban. Ism. Somos Lajos ........................................ .. 73 Osváth Ferenc: A nagykőrösi református tanítóképző intézet története. I. rész. (1839—1914.) Ism. Szakál János .............................. 74 Eduard Spranger: Aus Friedrich Fröbels Gedankenwelt. Ism. kf.­­ 76 Willy Hellpach: Mensch und Volk der Groszstadt. Ism. Jankovits M. 78 Handbook of Suggestions. Ism. kf............... . ................................. 83 Luigi Pongrácz: Vespasiano da Bistrcci e i suoi clienti ungheresi. Ism. Fest Aladár ............................................................................. 84 Lord Baden-Powell: Pour devenir un homme. Ism. —m— .......... 86 Frieda Buchholz : Das brauchbare Hilfsschulkind — ein Normalkind. Ism. Újvári Béla ............................................................................. 87 Otto Tumlitz : Psychologie der höheren geistigen Berufe. Ism. gy. á. 88 Uj magyar könyvek és füzetek .............................................................. 89 VEGYES. A magyar középiskola történetéhez —m— ........................................ 91 Sötét kép a francia néptanító sorsáról — 1852-ben, gy. á.................. 92 Svéd miniszter a nevelésről. —m.— ............................................... 93 Jean Piaget a Magyar Paedagogiai Társaságban, gy. á....................... 94 Új paedagogiai érdekű folyóirat, gy. á................................................... 95 Helyesbítés, gy. á.................... . ....................................................... 96 MAGYAR PAEDAGOGIAI TÁRSASÁG. Felolvasó ülés 1940. jan. 20-án, febr. 17-én, márc. 5-én és márc. 16-án. 96 .

Next