Magyar Pedagógia 51. (1942)

FIGYELMEZTETÉSÜL. Az évi tagsági és előfizetési díj polgári évre szól. Tagdíj és előfizetés 1942-re 5 pengő- A pénztáros elme : Loschdorfer János polgári isk. tanulmányi felügyelő-igazgató, Budapest, IX., Mester­ utca 19 A befizetett előfizetési- és tagdíjakról szóló nyugtázásokat helyszűke miatt egyelőre nem közöljük folyóiratunkban. A postai befizetési elismervények egyúttal nyugtatványul is szolgálnak. __________A Magyar Paedagogiának évenkint öt száma jelenik meg._________ TARTALOM - Lap Váradi József : Széchenyi és a magyar nőnevelés .... Karsai Ervin : Az eidetika a gyakorlati tanítás szolgálatában . 1 Bassola Zoltán : A nevelő lelki függetlensége..................................2 Kováts Gyula : Cicero új szerepe a magyarországi latin-tanításban 40 Veress Pál: A mennyiségtan középiskolai tanítása ... 55 KISEBB KÖZLEMÉNYEK: Kemény Ferenc: »A Nőnevelés Mezején« száz éves . . .05 Kari János : Comestius földrajza..........................................................73 Barankay Lajos : A nevelő hatás új területe.................................77 . Tamás Kálmán: A kiirtott ponyva helyes pótlása ... .80 Mester János : A nevelői tanácsadás országos szervezése .01 SZEMLE. Bukovszky Ferenc : A túlterhelésről..................................................107 IRODALOM. Kornis Gyula: Nietzsche és Petőfi. Ism. Gyulai Ágost 107 Halasy-Nagy József: Ember és világ. Ism. Noszlopi László . .120 Wagner József (szerk.) : Emlékkönyv a Juventus 25 éves jubileu­mára. Ism. Friml Aladár..........................................................122 Misángyi Ottó: Nemzeti önismeret é­s testnevelés. Ism. Gyulai­ Ágost..........................................................................................................123 Méhely Lajos: Vér és faj. Ism. Malán Mihály.................................125 Mitrovics Gyula: A műalkotás szemlélete. Ism. Bu­csay Mihály . 127 Két magyar könyv Erasmusról. Ism. Gyulai Ágost . . . .130 Révay József: Ókori író — mai olvasó. Ism. Kováts Gyula . 135 int. Szörényi József­­. Garamszegi Lubrich Ágost neveléstudományi rendszere. Ism. Váradi József..................................................136 Zakar András: Tihamér püspök élete, ahogy kortársai látták. Ism­. Agárdi László.........................................................................................137 Máday István: Individuálpszichológia. Ism. Harkai Schiller Pál . uy Testamanti Béla: A legszükségesebb német szavak és fordulatok jegyzéke. Ism. Wieder György.......................................................142­ Padányi Viktor: Középoktatásunk kérdései, tem. Implom József . 145 Veress Endre: Olasz egyetemeken járt magyarországi tanulók anya­könyve és iratai 1221—1864. Ism. Barta István .... 147 Zim­ándi Piusz: Tanulóink kulturális és szociális viszonyai. Ism­. Jankovits Miklós...........................................................................140 Hollóné Hatos Kornélia: A házimunkaoktatás vezérkönyve. Ism. Török Dezső.................................................................................150 Morvát Adolf: A Mecsek-hegység és déli síkjának növényzete, ism. Uherkovich Gábor . . . . . .151 Csepregi Horváth János: A józsefvárosi óvoda százéves története. 1840—1940. Ism. Mácsay Károly...........................................153 Tolnay Dezső: Az élmény lélektana és szerepe a nevelésben. Ism.­­ Tóth Antal....................................................................................153 Gerber Lajos—Romhányi István: A szavalókórus. Ism. Dobos László . ........................................................................... .155 (Folytatása a boríték 3. lapján).

Next