Magyar Pedagógia 53-55. (1944-1946)

TARTALOM.­­ ) . ÉRTEKEZÉSEK ÉS TANULMÁNYOK. Oldal Kiss Árpád: Az embernevelés mai jelentése........................... 38 Máté Károly: Sajtó és nevelés ................................................ 32 Prohászka Lajos: Demokrácia és humanizmus ....................... 1 Vajda György Mihály: Irodalmi nevelés a demokratikus iskolában ................................................................................. . . 21 Várkonyi Hildebrand: Lélektani antropológia és pedagógia 11 KISEBB KÖZLEMÉNYEK. Faragó László: A Szovjetunió iskolaszervezet? ................. 44 ELHUNYT PEDAGÓGUSOK. Gyulai Ágost: Kemény Ferenc és Tettamanti Béla: Imre Sándor.................................. 49 IRODALOM. H­AZ­AI I­R­O­D­A­L­O­M. Kertéffi-Rotter Lillian: A gyermek lelki fejlődése. A lelki hygiène alapvonalai. (Vajda György Mihály).................... 58 Kiss Árpád: Az emberi felszabadulás útja. (tb.) .................... 54 Kiss Árpád és Kovács Máté (szerk.): Magyarságtudomány és nemzetnevelés. (S­eine László) ................................................. 55 Prohászka Lajos: A mai élet erkölcse. (Mándy Stefánia) 53 Zánymi Barra György: A mennyiségtan tanítása. (Buvári András) ........................ 57

Next