Magyar Pedagógia 78. (1978)

1978 / 1. szám

TARTALOM 1978/1. TANULMÁNYOK Kozma Tamás: Szervezetkutatási irányok a hazai oktatásügyben...................................................... 3 Bábosik István: A szocialista személyiségelmélet neveléselméleti konzekvenciái.............................. 15 Schaffhauser Ferenc: A közösség fogalmának tükröződése 17-23 éves tanulófiatalok tudatában.............................................................................................................................................. 27 Szebenyi Péterné, Buda Mihály : Nyílt és zárt jellegű kérdésrendszerek párhuzamos alkalma­zásának konzekvenciái egy konkrét vizsgálat tükrében................................................................... 48 Csapó Benő: A „mastery learning” elmélete és gyakorlata................................................................... 60 Náhlik Zoltán: Egy kiváló erdélyi pedagógus: Gáspár János (1816—1892)....................................... 74 Golnhofer Erzsébet: Az előadás módszertanának problématörténeti vázlata.................................... 89 KÖRKÉP Ausztriai reformkísérletek a gimnáziumi felső fokozaton (Ágoston György)................................. 107 UNESCO-könyvek, UNESCO tervek (Szabó Márta, Kovács Máté)................................................... 120 Az oktatástechnika tárgyáról (Falus Iván).............................................................................................. 132 Oktatástechnológiai tapasztalatok az NSZK-ból és az USA-ból (Füle Sándor).............................. 137 Nevelési tanácsadók tegnap, ma, holnap (Bergmann Erzsébet)......................................................... 141 A csehszlovák oktatásügy új szervezete (Besnyő Miklós) .................................................................. 150 FOLYÓIRATSZEMLE Kwartalnik Pedagogiczny, 1976. 1-4. sz. (Morvay Károly)............................................................... 161 KÖNYVEKRŐL Standardizált témazáró tesztek (Nádasi Mária)....................................................................................... 166 Mándi Péter: Oktatás és gazdasági növekedés a fejlődő országokban (Kozma Tamás)..................... 168 Eperjessy Géza, Szebenyi Péter: A tanulók történelmi fogalmainak fejlődése (Balázs György­né) . 171 Vychova predskolních detí v jeskych zemích 19. století (Vág Ottó)................................................ 174 Le document et l’information, leur rôle dans l’éducation (Hodinka László)................................... 176 * English Summary........................................................................................................................................ 179 Содержание.............................................................................................................................................. 183 Inhaltverzeichnis........................................................................................................................................ 184

Next