Magyar Tanügy, 10. (Budapet, 1881)

Tartalomjegyzék

11. Dr. Wohlrab Floris Antik számvetési feladványok. Suppan Vilmostól 322 12. Tömör Ferencz és dr. Váradi Antal magyar olvasókönyve. Wolf Györgytől.................................................................................................. 437 III. Közoktatási szemle. 1. A közműveltség haladása századunkban....................................... 35 12. Reáliskolai érettségi vizsgálati tapasztalatok. Kivonat egyik szak­biztos úr jelentéséből.................................................... 41 J1.. Érettségi vizsgálati szabályzat. (Javaslat) .................................... 40 4. Az érettségi vizsgálatok Olaszországban.................. 99 5. Az elemi oktatás Angolországban 1870 —1880...... 119 6. A nemzeti oktatásügyi hivatal Wash­ingtonban és uj kiadványai 124 7. Javaslat az igazgatói és főigazgató évvégi jelentések tárgyában 127 8. Néhány szó népoktatásunk állapotáról az utóbbi tíz év alatt. —n—a.................................................................................................... 218 9. Az orsz. közokt. tanács felterjesztése a tankönyvbirálatok ügyében 230 11. A franczia tanítóképzők tanterve. I. Utasítások. Paul Janet jelen­tése az erkölcstan tantervéről. Az erkölcstani és neveléstani ok­tatás részletes terve........................................................................ 235 12. A franczia tanítóképzők tanterve. II. Utasítások s tanterv a fran­czia nyelvre s irodalomra vonatkozólag.......................................... 343 13. A franczia tanítóképzők tanterve III. Az utasítások és részletes tantervek befejezése........................................................................ 473 14. Az olasz népiskolai oktatás statistikája.......................................... 247 15­.A középiskolai törvény ............................................... 324 16. A spanyolországi népoktatás ügye...................................................... 17. Fontosabb mozzanatok a külföldi középiskolai tanügy terén. Alexander Bernat............................................................................... 453 18. Az új franczia népoktatási törvények................................................ 466 Nyilttér. Egynéhány megjegyzés Suppan V. bírálatára dr.Wohlrab Floristól. 56 Felelet a megjegyzésekre. Suppan Vilmostól..................................... 60 Válasz. Suppan Vilmos ur bírálatára Landau Alajostól...................... 348 Észrevételek. Landau Alajos ur válaszára.......................................... 351 Paedagogiai repertórium. Id. Szász Károlytól : A grammatikai tanulmány paedagogiai jelen­tősége........................................................................................................ 1^1 Hivatalos: 1. Ministeri rendelet idegen állampolgároknak tanítóként való alkal­mazásáról ........................................................................................... 53 2. Minist. rendelet vasúti szolgálatra való felvételről............................. 3. Szabályrendelet a bölcsészeti tudorsági szigorlatok iránt ... 138­4. 1882. 1. sz. min. rendelet az áll. tanitó-és tanítónő képezdék igaz­gató tanácsának.............................................................................. 5. Rendelet a középiskolai tanárképzés ügyében.............................. 6. Szabályzat a középiskolai (gymnasiumi és reáliskolai tanár vizs­gálatra) ................................................................................................. 254 7. Az elemi tanitóke­pezdék tanterve...................................................... 255

Next