Magazin Sălăjean, ianuarie 2009 (Anul 14, nr. 1-19)

2009-01-13 / nr. 6

„Vulpea” din Pericei schimbă ministrul de Interne Conform Wikipedia, „Virgil Ardelean, poreclit «Vulpea» (n. 1 august 1950, comuna Pericei, județul Sălaj), este un chestor român de poliție, care a îndeplinit funcția de șef al Direcției Generale de Informații și Protecție Internă (DGIPI) din cadrul Ministerului Administrației și Internelor (1998-2007). __________________________________________________ pagina 2 Nemulțumiți de salariile primite. Angajații BCR intră, mâine, în grevă generală Salariații Băncii Comerciale Române (BCR) vor intra, de miercuri, în grevă generală. Aceștia sunt nemulțumiți de salariul pe care îl încasează lunar, a făcut cunoscut, ieri, Banca Comercială Română. Practic, decizia aparține Federației Sindicatelor Independente (FSI) din BCR și survine în contextul în care contractul colectiv de muncă a expirat la sfârșitul anului trecut, în pofida eforturilor depuse de managementul BCR pe parcursul negocierilor de a găsi o soluție convenabilă pentru ambele părți în actualul context economic. Intr-un comunicat remis de către BCR, reprezentanții FSI au întrerupt negocierile imediat după etapa concilierii, refuzând astfel dialogul. In atari condiții, la nivelul județului Sălaj, mâine, vor intra în grevă generală toți angajații din cele 9 sucursale BCR, fapt fără precendent în istoria băncii. Pe de altă parte, managementul BCR consideră că motivele aflate în spatele deciziei sindicatului nu justifică în mod real declanșarea grevei generale, astfel că va contesta în justiție legalitatea acțiunii de protest. In fond, amenințări cu greva au avut loc și în august 2008, când salariații Băncii BCR, afiliați la Federația Sindicatelor Independente, au protestat la locul de muncă, din cauza modificării programului de lucru, a planului de concedieri și a inegalităților salariale. ■ O. V. (în spatele Prefecturii) Brânzeturile și produsele de origine animală vândute în piață trebuie ambalate Conform normelor europene, producătorii sunt obligați ca, până la sfârșitul lunii ianuarie, să îndeplinească toate cerințele de vânzare cerute de Autoritatea Sanitar Veterinară, altfel riscă să își piardă dreptul de comercializare. ..:................................................................... pagina 3 Cu bățul la copcă pe Vârșolț La pescuit, ca și la fotbal, se pricepe toată lumea. Doar că, și într-un caz, și în altul, puțini sunt cei care reușesc să „marcheze". pagina 4 Marc vrea ca Sălajul să fie un șantier în 2009 Tiberiu Marc, președintele Consiliului Județean (CJ) Sălaj, a declarat, la prima conferință de presă organizată în acest an, că își dorește ca în 2009 județul să fie un adevărat șantier. „Aș dori ca în anul 2009 Sălajul să fie un șantier. Am toată disponibilitatea și îmi voi concentra toată atenția ca proiectele pe care le avem să demareze cât mai repede. Este vorba de proiecte majore de infrastructură, proiecte proprii ale Consiliului Județean și ale administrațiilor locale din județ din domenii diverse cum ar fi: infrastructura rutieră, sănătate, sport, cultură, asistență socială sau turism", a afirmat, ieri, Tiberiu Marc. In opinia președintelui CJ, imul dintre cele mai importante proiecte este cel de reabilitare a drumului Ciucea-Vârșolț, care face legătura între județele Sălaj și Cluj, primul proiect finanțat prin Planul Operațional Regional (POR), cu o valoare totală de 23 de milioane de euro. „începând cu 1 februarie va fi disponibilă documentația pentru achiziția de lucrări în vederea reabilitării drumului Ciucea- Vârșolț. Dacă luăm în considerare termenul de 40 de zile pentru evaluarea ofertelor, în mod normal, în aprilie ar putea fi semnat contractul de execuție, supraveghere și audit privind lucrările amintite", precizează Marc. Acesta a adăugat că 2009 este anul în care ar trebui să înceapă lucrările, în Sălaj, la autostrada Transilvania și că, din punct de vedere al responsabilităților CJ, nu există nici un impediment în acest sens. Nu în ultimul rând, în domeniul turismului, trei proiecte, privind circuitul castrelor din Sălaj, în valoare de 8 milioane de euro, restaurarea patrimoniului istoric și cultural al CJ (6 milioane de euro) și circuitul bisericilor din lemn din județ (1,1 milioane de euro) au fost deja evaluate de către ADR Nord Vest, fiind foarte aproape de obținerea unei finanțări din fonduri europene. ■ S. O. Cabinet Avocat Hîrza Radu Călin angajăm secretară CV-urile se depun cu poză, la sediul din str. T. Vladimirescu, dl. Flora, ap. 5. Relații suplimentare la sediul nostru sau la telefon 0260662911, între orele 8.00 - 15.00 A