Magazin Sălăjean, februarie 2012 (Anul 17, nr. 21-41)

2012-02-23 / nr. 37

1,5 lei -12 pagini «Joi, 23 februarie 2012 • nr. 37 (3.687) • www.magazinsalajean.ro www.facebook.com/MagazinSalajean» Liderul presei sălăjene Din ciclul „Ia de-aici, că-s bani publici”: Pomană electorală pentru bisericile din Horoatu Crasnei PAGINA 2 Consilierii locali din Horoatu Crasnei au votat, ieri, în ședință ordinară, bugetul local pe anul în curs la suma totală de aproximativ 2,6 milioane de lei, din care peste 1,7 milioane de lei sunt alocați funcționării comunei, iar peste 908.000 lei au fost repartizați pentru dezvoltarea acesteia. De precizat că din totalul de peste 2,6 milioane de lei, circa 520.000 de lei provin din excedentul bugetar al anului trecut. Casa inspectorului școlar general Ioan Abrudan, inundată de mii de litri de lapte O cisternă încărcată cu câteva mii de litri de lapte s-a răsturnat, ieri după-amiază, în curtea casei inspectorului școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Sălaj, Ioan Abrudan, situată pe strada Kossuth din municipiul Zalău. Accidentele de circulație care i-au provocat pagube însemnate reprezentantului învățământului sălăjean par să se țină lanț, numai în ultimii trei ani având loc două astfel de evenimente, în care tiruri încărcate cu fier s-au răsturnat peste gardul din curtea casei. La fața locului au sosit imediat echipajele de poliție care au demarat cercetările în acest caz. Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj, Tincuța Dumuța, în urma accidentului, șoferul autotrenului a suferit leziuni ușoare, nefiind înregistrate alte victime. Pe de altă parte, pagubele materiale produse inspectorului școlar Abrudan sunt destul de însemnate. "In cursul dupăamiezii, în timp ce eram la birou, am fost anunțat că o cisternă încărcată cu lapte s-a răsturnat în curtea casei. Ajuns acasă, am văzut cisterna răsturnată chiar în fața porții, iar odată intrat în casă, am constatat că toate camerele erau inundate cu lapte, în unele locuri având circa 20 de centimetri. Am încercat să tragem mobila și alte obiecte în locuri mai ferite, dar pagubele înregistrate sunt destul de mari. Dar mă bucur că familia mea, în ciuda sperieturii puternice, este teafără", a precizat inspectorul școlar. Potrivit acestuia, după evaluarea pagubelor va lua legătura cu patronul firmei bihorene, unde este înregistrată cistema. "Vom vedea dacă acesta are sau nu asigurare. Urmează să stabilesc ulterior cum voi proceda", a menționat Abrudan. Curba din intersecția străzilor Kossuth și Andrei Șaguna, din apropierea locuinței inspectorului școlar, a mai creat probleme șoferilor. In cursul lunii iulie a anului trecut, un autotren încărcat cu pilitură de fier s-a răsturnat peste gardul casei, recent refăcut. Asta după ce, în urmă cu aproximativ trei ani, un alt autotren, încărcat de această fată cu fier vechi a ajuns în aceeași curte, distrugând gardul. Autoritățile locale au demarat cercetări la fața locului, stabilind că gradul de înclinație nu este normal, mai mult, fiind proiectat în direcția greșită. Polițiștii susțin că Primăria Municipiului Zalău este responsabilă de administrarea domeniului public, și anume de proiectarea și întreținerea drumurilor. In urma accidentului produs în cursul anului trecut, administrația locală a precizat că nu dispune de fonduri pentru lucrări de amploare, care sunt necesare în zona respectivă. ■ M. O. METEO. Cer parțial acoperit. Max.: 4 ° C; Min.: -3 ° C. Telefon: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 în ultimii trei ani. Sute de sălăjeni au fost depistați cu obezitate Printre multele boli care au ajuns să afecteze sănătatea sălăjenilor se numără și obezitatea, sute de persoane fiind depistate anual cu această afecțiune. Stilul de viață nesănătos, mesele aglomerate cu multe feluri de bucate, frigidere supraaglomerate și lipsa mișcării și a sportului simt cauze cât se poate de clare ale obezității. Kilogramele în plus, care uneori sunt cu zecile sau sutele, complică atât de mult viața celor diagnosticați cu boala respectivă încât apariția unor alte maladii este, de multe ori, aproape inevitabilă. PAGINA 3 Președintele PDL Zalău, Claudiu Cristian Bîrsan, la „Rotisorul politic”: „Numirea d-lui Bode ca ministru, o recunoaștere a performanțelor obținute de PDL Sălaj” Un nou invitat la emisiunea „Rotisorul politic" de la Radio Transilvania Zalău, o emisiune realizată în parteneriat cu Magazin Sălăjean și Transilvania Tv.ro: Claudiu Cristian Bârsan, președintele PDL Zalău. PAGINA 4 Patronii afacerii "Creditul sălăjean", condamnați la închisoare pentru înșelăciune PAGINA 5 Culmea alcoolemiei: să-ți împrospătezi respirația și să te salte poliția! PAGINA 7 Locuințele sălăjenilor se ieftinesc pe zi ce trece PAGINA 12 Nume și prenume. Adresă............... ..Telefon. Curs valutar (BNR): EUR 4.3602; USD 3.2954; 100 HUF 1.5138; GBP 5.1815; CAD 3.3017; XAU 185.7489