Magazin Sălăjean, noiembrie 2013 (Anul 18, nr. 206-226)

2013-11-08 / nr. 211

Vineri, 8 Noiembrie 2013 Magazin Sălăjean Editorial________ Augusta Teșinschi "Mic dejun inclus în cină" - soluția românului de rând pentru 2014 Pentru a acoperi deficitul bugetar, Guvernul Ponta a hotărât ca începând de anul viitor să crescă taxele și impozitele. E deja o tradiție pentru guvernanții actuali să tot pună biruri în spatele românilor, spate care în ultimii ani s-a tot deformat și aproape că a ajuns scheletic. Românul care câștigă salariul minim sau mediu, de fapt cel care trăiește din muncă cinstită, a ajuns la 60 de kilograme pentru că trebuie să ducă în spate și să suporte consecințele deciziilor unor inapți care trăiesc în huzur și au greutatea peste medie. Primul lor an de guvernare, 2013, a început cu taxe suplimentare, impozite majorate și vor continua și în 2014, că deli, vistieria e goală și n-au de unde să ia. Așa că iau de unde pot, de la cei obișnuiți, de la cei care i-au trimis acolo să le reprezinte interesele, de la cei care i-au crescut, de la cei care i-au educat, de la cei care i-au vindecat, dar și de la cei care în curând vor asigura viitorul țării. Oare ce viitor va avea țara asta când nimeni nu se gândește la el? Și că tot vorbeam de anul 2014, de cum va începe el, cu noi biruri... bietul român, sigur o să slăbească și mai mult. Va ajunge să-și numere vertebrele și va suferi de spondiloză pentru că greutatea e una mult prea mare. Oricum va răbda orice durere și, decât să rămână dator, va renunța la medicamente. Românul știe să rabde! E învățat. Poate va răbda frig, încercând să face economie la gazul sau la lemnele pe care le folosește pentru a se încălzi, poate va orbe căi încercând să facă economie la electricitate. Oricum, în toată robia asta a taxelor mărite, românul va încerca să vadă și lucruri pozitive, nu de alta, dar trebuie să gândești pozitiv pentru legea atracției funcționează. Va renunța la autoturism și va merge mai mult pe jos. Nu din cauza faptului că se vor scumpi carburanții, ci pentru că mersul pe jos face piciorul frumos. Va renunța poate la o masă, chiar două, ajungând la varianta "mic dejun inclus în cină” pentru că nu e sănătos să mănânci pe săturate, iar decât să ajungă pe la doctori.... Și asta nu e tot! Majorările astea ale lui 2014 sunt benefice, nu de alta, dar românul va învăța cum trebuie să se descurce cu mai puțini bani față de 2013. Și dacă tot vorbim de traiul românului, guvernanții actuali chiar cred cu adevărat că 50 la sută dintr-o nucă este mult mai mult decât zece la sută dintr-o lebeniță. Aminititi Salajenit fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr. 1 tel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Colectivul redacțional: Editat: s.c. Director: Daniel Mureșan SIMAR SIEL. ZALĂU Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Redactor-șef: Olivian Vădan Redactori: Andreea Vilcovschi Flavia Pintea Daniel Săuca Marius Morar Augusta Teșinschi Tehnoredactare: Silviu Mocan Secretariat : Florentina Chiș Mica publicitate: Carmen Bololoi Consiliere juridică: Jr. Cornel Merișan Financiar-contabil: Cleopatra Potroviță Distribuție? Ștefan Bordeianu ISSN 1453-1283 Tiparul executat la Tipografia "Garamond” Cluj Napoca Mișcarea Populară și-a inaugurat sediul din Zalău Olivian Vădan vor Inaugurarea sediului comun în care funcționa Partidul Mișcarea Populară și, totodată, Fundația Mișcarea Populară Sălaj - situat în Zalău, la parterul hotelului Porolissum - a avut loc joi. Panglica a fost tăiată în prezența mai multor nume sonore, cum ar fi Daniel Funeriu, Teodor Baconschi, Adrian Papahagi sau Cristian Predescu. în cadrul conferinței de presă care a urmat, fără niciun menajament, toți cei amintiți s-au lansat în atacuri dure la adresa politicienilor USL, și nu numai, în acest cadru, președintele Partidului Mișcarea Populară Sălaj, Radu Cristescu, a ținut să sublinieze că sediul în care urmează să funcționeze partidul și fundația este instalat strategic, în centrul Zalăului, astfel încât oamenii să-l poată găsi foarte ușor. "Dacă Primăria Zalău nu a vrut să ne dea niciun sediu, atunci noi l-am găsit. Până la urmă, cei de la Primărie ne-au făcut un bine, fără să vrea", a spus în deschidere Radu Cristescu. Unul dintre membrii fondatori ai Fundației Mișcarea Populară, Daniel Funeriu, a arătat, apoi, o parte din obiectivele pe care și le-a trasat împreună cu colegii săi: "Avem sedii noi, avem haine frumoase, însă cel mai important lucru este că reușim că clădim ceva bun pentru oameni. De fapt, obiectivul nostru este de a strânge oamenii în jurul valorilor, și nu în jurul intereselor meschine". în opinia acestuia, un alt obiectiv important al Partidului Mișcarea Populară este de a uni electoratul de dreapta. "Fără doar și poate, acest lucru se poate materializa doar în jurul proiectelor reformiste concepute de Traian Băsescu", a adăugat fostul ministru al învățământului. Vicepreședintele Partidului Mișcarea Populară, Adrian Papahagi, a arătat că menirea partidului nu este de a lovi în Victor Ponta, "pentru că Ponta de lovește singur, iar când nu o face, are grijă prin să îl lovească, ca apoi să se bată între ei". "Lumea s-a săturat de ei. La fel și noi. Suntem deja sleiți de toată lupta asta. Din păcate, însă, nu putem sta pe margine. Tocmai de aceea, noi facem acest partid de la zero, cu bani puțini, însă cu oameni de calitate, în spatele nostru nu sunt nici moguli și nici evazioniști. Alături de noi sunt oameni care s-au săturat de mizeria din țara asta. Știu că ceea ce spun este deja un clișeu, însă noi vrem să facem cu totul altceva. Noi suntem primii care vor începe procesul de curățenie politică în această țară, iar acest lucru ne întărește", a conchis Adrian Papahagi. Mai în glumă, mai în serios, la finalul întâlnirii, Radu Cristescu a anunțat că PMP Sălaj se pregătește deja de alegerile pentru Primăria Zalău, care, în opinia sa, vor avea loc peste șase luni, în condițiile în care primarul Radu Căpîlnașiu a fost declarat în stare de incompatibiltate de către Agenția Națională de Integritate. Dacian Cioloș vizitează Grădina Botanică din Jibou Andreea Vilcovschi Comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală, Dacian Cioloș, va fi prezent în cursul zilei de vineri în județul Sălaj, pentru a vizita Centrul de Cercetări Biologice din Jibou. Vizita înaltului oficial european vine în urma unei invitații pe care directorul unității de cercetare, Cosmin Sbora, i-a lansat-o în urmă cu o lună și jumătate, în cadrul unei emisiuni la postul național de radio. „L-am invitat pe Dacian Cioloș să vină la Centrul de Cercetări Biologice, respectiv la Grădina Botanică din Jibou, și iată că această invitație se concretizează acum", ne-a declarat Sbora, adăugând că vizita Grădinii va fi urmată de discuții, în vederea identificării unei oportunități de finanțare europeană pentru un proiect al Centrului Jibouan. „Este vorba despre un proiect de protejare a soiurilor tradiționale de măr și păr din satele sălăjene, un proiect extrem de important în condițiile în care dacă aceste soiuri nu sunt multiplicate, ele se vor pierde, iar pe piață vor rămâne doar soiurile comerciale. Ar fi păcat să se piardă o biodiversitate, mai ales că vorbim despre o varietate foarte mare de soiuri de măr și păr pe care ni le-am propus să le protejăm. Din păcate, noi nu avem mijloace de finanțare, iar prin discuțiile pe care le vom avea cu comisarul european sperăm să putem identifica o astfel de sursă europeană, dacă ea există", a mai spus directorul unității de cercetare din Jibou. Cu prilejul vizitei sale în România, Cioloș a participat, joi, la Cluj-Napoca, la deschiderea reuniunii anuale a Conferinței Rectorilor Universităților Dunărene, reuniune axată pe oportunitățile oferite de programul UE Orizont 2020 în domeniul cercetării și inovării. *î >.