Magazin Sălăjean, noiembrie 2014 (Anul 19, nr. 206-225)

2014-11-21 / nr. 220

2 Vineri, 21 Noiembrie 2014 Magazin Sălăjean Editorial Marius Morar Naționala lui "tata" Puiu ) Din punct de vedere al jocului, nu putem spune că România a arătat mult mai bine în partidele cu Irlanda de Nord și cu Danemarca decât a arătat cu Victor Pițurcă pe banca tehnică. Nu suntem, încă, o Românie care să se poată bate de la egal la egal cu orice echipă din lume, dar suntem o națională cu mai mult tupeu. O reprezentativă care leagă, parcă, mai bine jocul decât a făcut-o înainte, una care nu mai are, parcă, un joc atât de crispat, cu toate că nu este nici foarte spectaculos. "'Tricolorii" și poate noi, toți cei care iubim "sportul rege", aveam nevoie de această modificare pe banca primei reprezentative. Cu toate că nu și-a putut ascunde emoțiile la redebutul său pe banca echipei naționale așa cum nu a putut ascunde nici "tradiția" cu iconițele, Anghei Iordănescu pare să aibă idei mai bune decât a avut Pițurcă în ceea ce privește jocul echipei și viitorul acesteia. "Tata" Puiu arată că este un general nu numai la propriu, iar jucătorii par să perceapă foarte bine mesajele acestuia. Forțat și de accidentări, Iordănescu a început meciul amical cu Danemarca cu o formulă schimbată în mare parte față de cea cu Irlanda de Nord unde, e drept, punctele erau mult mai importante. România nu a făcut spectacol marți seara în fața a cel mult 12.000 de spectatori, dar a avut câteva momente în care a demonstrat că poate fi "naționala unui nou început". Sânmărtean, în ciuda faptului că nu a mai fost în apele lui cum s-a întâmplat cu Irlanda de Nord, a reușit câteva "broderii", iar "nebunul" Keșeru a arătat că Generalul se poate baza pe serviciile lui mult timp de acum înainte. Odată cu revenirea lui Iordănescu pe banca echipei naționale le-a revenit, parcă, și jucătorilor respectul pentru ceea ce reprezintă, adică pentru tricolor, îi va fi greu Generalului să refacă o "Generație de Aur", cu care a fost la un pas de a juca semifinala unui Campionat Mondial, însă nu imposibil să readucă naționala pe drumul dorit de toți românii. "Tricolorii" au demonstrat în decurs de cinci zile că merită să fie prezenți la a XV-a ediție a Campionatului European de Fotbal. ~ Oricum, un lucru este cert: jocul și viitorul echipei naționale arată mai bine decât ne-am fi închipuit în momentul anunțării noului selecționer. Ringa^ttt Snittjeim fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr. 1 tel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Colectivul redacțional: Director: Daniel Mureșan Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Redactor-șef: Olivian Vădan Redactori: Flavia Pintea Daniel Sauca Marius Morar Augusta Teșinschi Consiliere juridice: Jr. Cornel Merișan Financiar-contabil: Cleopatra Morar Petroviță Tehnoredactare: Silviu Mocan s.c. SIMAR S.R.L. ZALĂU ISSN 1453-1283 Tiparul executat la Tipografia “Garamond” Cluj Napoca Distribuție: Ștefan Bordeianu ——« Liderii PNL il amenință pe prefectul Ionel Ciunt cu un "cadou": plângere penală pentru abuz in serviciu Prima întâlnire cu presa a liderilor PNL Sălaj, după ultimul tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, s-a lăsat joi cu mulțumiri, felicitări, emoții, dar și cu o serie de amenințări la adresa reprezentanților Guvernului în teritoriu, mai precis a celor ce conduc Instituția Prefectului Sălaj. Acuzațiile sunt cât se poate de serioase: imixtiunea Prefecturii în zona politicului. Olivian Vădan Intră cine vrea, scapă cine poate... Deputatul Lucian Bode, copreședintele PNL Sălaj, a ținut să mulțumească sălăjenilor care duminică au participat la ultimul tur de scrutin pentru alegerea președintelui României. "Mulțumesc tuturor sălăjenilor care, duminică, au participat la vot, în urma votului de duminică, s-a putut vedea cum arată și, mai ales, cum se manifestă devotamentul pentru democrație și libertate al cetățenilor români. Mobilizarea istorică a oamenilor a fost impresionantă. Pe 16 noiembrie, s-au spart multe tipare și prejudecăți despre cum se face politică și despre ce este posibil să se întâmple în România. Prezența masivă la urne a cetățenilor a dat un semnal dar: oamenii doresc o schimbare profundă a modului în care se face politică în România. Cine înțelege acest mesaj, va supraviețui politic!", a declarat Lucian Bode, joi, în cadrul unei conferințe de presă. Potrivit acestuia, ca președinte ales al României, Klaus Iohannis își asumă rolul esențial în a garanta statul de drept și independența justiției, inclusiv continuarea luptei anticorupție. "Acestea simt chestiuni esențiale pentru democrația din România și trebuie înțelese de toate guvernele și de toate partidele. Indiferent cine deține la un moment dat majoritatea parlamentară, pe aceste teme este necesar un consens politic, nu doar la nivel declarativ, ci și în fapte", a subliniat liderul PNL Sălaj. Deci, se poate! In ceea ce privește activitatea parlamentară, Lucian Bode susține că, în "România lucrului bine făcut" lucrurile merg "ceas". Parlamentarul sălăjean a arătat că președintele ales Klaus Iohannis a promis românilor lucruri concrete, realizabile, cum ar fi respingerea definitivă a Legii amnistiei și grațierii, iar Parlamentul a demonstrat că, dacă există voință politică, în doar două zile se pot respinge și amnistia și grațierea, dar se pot ridica și imunitățile parlamentarilor. "Președintele ales al României, Klaus Iohannis, a cerut majorității din jurul PSD să ia act de votul românilor și să răspundă nenumăratelor solicitări ale PNL de respingere a legii amnistiei și de avizare favorabilă a solicitărilor Justiției, ceea ce sa și întâmplat zilele trecute în Parlament. Se dovedește astfel că președintele poate fi cel care generează consensul și garantează respectarea voinței românilor", a încheiat deputatul, nu înainte însă de a sublinia că românii așteaptă de la Guvern bugetul pe 2015, însă fără majorarea taxelor și impozitelor pentru a acoperi pomenile electorale, buget la care parlamentarul promite că va depune nenumărate amendamente pentru dezvoltarea Sălajului. Unul dintre ele, a precizat Lucian Bode, este legat de continuarea investițiilor la șoseaua de centură a Zalăului. "Ce-i prea mult, nu-i sănătos" La rândul său, primarul Zalăului, Radu Căpîlnașiu, copreședinte al PNL Sălaj, a adus mulțumiri sălăjenilor care duminică au participat la vot. "O prezență de peste 60 la sută la urne arată interesul major pe care aceste alegeri le-a avut în rândul sălăjenilor. Apoi, liderul liberal a abordat o serie de subiecte "fierbinți", printre care s-a numărat cel legat de faptul că, în ultima perioadă, Instituția Prefectului a atacat în contendios administrativ două hotărâri ale Consiliului Local Zalău, decizii care, în opinia primarului, reflectă cât se poate de clar imixtiunea Prefecturii în zona politicului. "Faptul că Prefectura a atacat în Contencios Administrativ doar hotărâri de Consiliu local în care erau implicați cei de la PSD sau aliați ai acestora arată atât subiectivismul, cât și implicarea instituției în domeniul politic. Am înțeles, la un moment dat, că prefectul Ionel Ciunt și viceprimarul Daniela Coța sunt pesediști, însă ultima decizie a Prefecturii de a ataca în Contencios Administrativ hotărârile Consiliului local, prin care se lua act de încetarea înainte de termen a mandatelor de consilieri locali a doamnei Mureșan Rodica Maria și a domnului Dragoș Raul Bogdan, este deja prea mult", susține Radu Căpîlnașiu. Acesta a adus câteva exemple prin care a făcut cunoscut că au existat decizii în alte județe, similare cu cele ale consilierilor zălăuani, însă acolo reprezentanții Prefecturilor nu au reacționat identic cu omologii lor sălăjeni. "Remarcăm că este deja vorba despre un abuz, astfel că vom face demersuri către instituțiile abilitate pentru a lua act despre această situație, în care prefectul are ingerințe în zona politicului. Până la urmă, vom fi nevoiți să facem plângere penală împotriva Prefecturii și a prefectului pentru abuz în serviciu. Cred că, în cele din urmă, prefectul Ionel Ciunt va înțelege că lucrurile nu mai pot continua astfel", a încheiat liderul PNL Sălaj. Unde-și leagă coada... Disputa dintre Prefectura Sălaj și Consiliul Local Zalău a început în cursul lunii august, când consilierii locali, în cadrul unei ședințe extraordinare din data de 6 august, au votat două proiecte de hotărâre cu privire "la schimbarea din funcția de viceprimar al Municipiului Zalău a doamnei Coța Daniela" și cel cu privire la "alegerea unui viceprimar al Municipiului Zalău". La acea vreme, consilierii zălăuani au decis alegerea unui nou viceprimar, în persoana lui Claudiu Bîrsan, care nici la această dată nu a ocupat fotoliul de viceprimar, numirea acestuia fiind tergiversată după ce Instituția Prefectului, respectiv prefectul, a atacat în contencios administrativ decizia consilierilor. Până la soluționarea cauzei, cele două proiecte de hotărâre au fost suspendate de drept, ceea ce înseamnă că Daniela Coța ocupă în continuare funcția de viceprimar al Zalăului, până la pronunțarea instanței, primul termen de judecată fiind peste o săptămână, mai precis în 28 noiembrie. Al doilea diferend între Prefectură și Consiliul municipal îl reprezintă hotărârea consilierilor zălăuani prin care aleșii locali Rodica Mureșan și Raul Dragoș își pierd mandatele de consilieri ca urmare a trecerii celor doi de la PNL la PLR. Hotărârea a fost atacată în contencios administrativ de către Instituția Prefectului, pe motiv că, în acea perioadă, era în vigoare Ordonanța 55/2014, care permitea aleșilor locali trecerea de la un partid politic la altul, fără pierderea mandatului.