Magazin Sălăjean, iunie 2015 (Anul 20, nr. 101-120)

2015-06-30 / nr. 120

2 Marți, 30 Iunie 2015 ' Editorial _________ Olivian Vădan Cu pantalonii în vine Viteza cu care se deruleză evenimentele care se învârt în jurul operației la genunchi ne arată, din ce în ce mai clar, că probabilitatea revenirii lui Victor Ponta în țară se reduce simțitor, de la o zi la alta. Iar dacă simțurile noastre se dovedesc a fi gata deteriorate de la atâta mizerie emanată de peisajul mioritic în care ne adâncim zilnic și, prin reducere la absurd, pacientul Ponta s-ar întoarce acasă, omul va încasa cu siguranță câteva șocuri. Mai precis va avea surpriza să găsească deja un cu totul alt peisaj politic și altă balanță de forțe, o susținere neclară la guvernare, un PSD dezorientat și zdruncinat, bașca va fi obligat să facă față unui președinte ce pare că își revine din amorțeală. Oricâte calcule și-a făcut Ponta la plecarea spre "cuțitul" din Turcia, ele i-au fost date deja peste cap. Aproape că degeaba a făcut public, de pe patul de spital, scăderea TVA la 19 la sută, înainte de 1 ianuarie 2016, felicităndu-se totodată pentru votarea Codului fiscal, că "automânăria” nt-a fost cu finalizare. După atâtea lovituri primite sub și deasupra centurii, PSD dă semne că își pierde suflul, nemaifiind capabil să opună rezistență pentru a mai putea mânjii cu rahat imaginea justiției. Lipsind de la atâtea evenimente importante care vizau siguranța națională, Ponta i-a lăsat ușa larg deschisă lui Iohannis, care nu a stat prea mult pe gânduri și a profitat de situație. Oricum, mesajele ce vin din teritoriu arată că, la ora asta, pesediști percep că sunt conduși de un lider laș, hăituit, care și-a abandonat rapid responsabilitățile, delegăndu-l locțiitor pe Gabriel Oprea, fără să consulte partidul. Ce vreți mai mult?! Cum spuneam, odată întors în țară, viața pacientului gorjean ar deveni infinit mai grea decât cea din spitalul turcesc, pentru că aici Iohannis joacă deja ofensiv. Neamțul a preluat inițiativa, așa că nominalizarea lui Mihai Răzvan Ungureanu la șefia SIE urmează să despărtă apele în coaliția de guvernare. Presupus ca fiind unul dintre "băieții deștepți" din Guvern, premierul interimar Gabriel Oprea dă semne că s-a decis să treacă cu tot cu purcel și cățel de partea lui Iohannis, așa că, în scurt timp, va lăsa PSD cu pantalonii în vine. Singura întrebare care se mai pune, la această oră, este dacă PSD se mai întoarce din vacanța parlamentară la guvernare sau în opoziție? Insă, înainte de toate, piatra de moară ce atârnă cel mai gras de gâtul lui Ponta este aglomerarea de probe privind implicarea sa în diferite acte de corupție. în ultimele zile, samnalele ce vin dinspre zona DNA arată că diverse dosare ale apropiaților săi conțin dovezi "grele", în care premierul ar fi implicat în acțiuni de spălare de bani, evaziune fiscală și deturnare de fonduri europene. Vorbim, din nefericire, despre o rețea de trafic de influență la cel mai înalt nivel, funcțională, și la această oră. Așa că, sincer, nu văd vreun motiv pentru care pacientul gorjean s-ar grăbi să ajungă într-o țară în care nu ar mai avea alternative și orizont de dezvoltare a propriilor afaceri. Sau poate rațiunea mea e greșită? Magazin Salajemi fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr. 1 tel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Colectivul redacțional: Director: Daniel Mureșan Redactor-șef: Olivian Vădan Redactori: Flavia Pintea Daniel Săuca Marius Morar Augusta Teșinschi Florin Negoiță Consiliere juridică: Jr. Cornel Merișan Financiar-contabil: Raluca Blaga T ehnoredactare: Silviu Mocan Anca Bartha Distribuție: Ștefan Bordéianu Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Editor: s.c. SIMAR S.R L. ZALAU ISSN 1453-1283 Tiparul executat la Tipografia “Garamond” Cluj Napoca Magazin Sălăjean Școlile din Sălaj cu cele mai bune rezultate la Evaluarea Națională Flavia Pintea Unitatea de învățământ cu cea mai mare medie a notelor obținute de elevii de clasa a VIII-a la Evaluarea Națională este Școala Gimnazială "Gheorghe Lazăr" din Zalău. Potrivit datelor publicate de Ministerul Educației, media notelor celor 77 de absolvenți de gimnaziu la examenele naționale din acest an este de 8,53 la această unitate școlară. Pe locul al doilea în topul pe județ este Școala Gimnazială "Mihai Eminescu", cu media 8,23. Aici, examenele naționale au fost susținute de 167 de elevii de clasa a VIII-a. Locul al treilea în acest clasament este ocupat de o unitate de învățământ din mediul rural. Este vorba de Școala Gimnazială Nr. 1 din Valcău de Jos, unde media obținută de cei 19 candidați ce au susținut Evaluarea Națională este de 8,09. Topul continuă cu Școala Gimnazială "Simion Bărnuțiu" din Zalău, cu o medie de 7,90 și 92 de elevi prezenți, Liceul cu Program Sportiv "Avram Iancu", cu media 7,88 și 35 de absolvenți de gimnaziu participanți la Evaluare, Școala Gimnazială "Corneliu Coposu", cu media 7,88 și 74 de elevi prezenți și Școala Gimnazială "Porolissum", cu media 7,71 și 46 de candidați. Locurile opt și nouă sunt ocupate de două unități școlare din Șimleu Silvaniei. Este vorba de Școala Gimnazială "Horea", unde media obținută de cei 25 de absolvenți de gimnaziu a fost 7,63 și Școala Gimnazială " Silvania", cu media 7, 54 și 93 de elevi prezenți. Locul zece a fost adjudecat de Școala Gimnazială "Lucian Blaga" Jibou, cu media 7,46 cu 50 de candidați. La polul opus, cu medii sub șase, se situează patru școli din județ. Este vorba de Școala Gimnazială "Marcus Aurelius" din Creaca, cu media 5,95 și 14 elevi care au susținut Evaluarea Națională, Școala Gimnazială Nr.1 Derșida, cu media 5,90 și 12 elevi, Școala Gimnazială din Meseșenii de Sus, cu media 5,84 și 10 candidați și Școala Gimnazială Nr. 1 din Agrij, cu media 5,75 și 11 elevi prezenți la examenele naționale. Nicio unitate în topul național Cu toate că în județ cea mai mare media a fost înregistrată la Școala Gimnazială "Gheorghe Lazăr", unitatea nu se regăsește în topul primelor 50 de unități școlare din țară, clasament întocmit de Ministerul Educației. Școala cu cea mai mare medie a notelor obținute de elevii de clasa a VIII-a la Evaluarea Națională 2015 este Colegiul Național "Vasile Alecsandri" din Galați, unde, media mediilor absolvenților de gimnaziu la examenele naționale este 9,62. Pe locul al doilea în topul pe țară este Colegiul Național "Gheorghe Vrânceanu" Bacău, cu media 9,61, iar pe locul al treilea se situează Colegiul Național "Emil Racoviță" Cluj-Napoca, cu 9,59. Ultima clasată, adică pe locul 50, este o unitate de învățământ din București, respectiv Complexul Educațional "Lauder Reut", cu media 9,02, cu aproximativ o jumătate de punct mai mare față de media obținută de elevii unității școlare din Zalău. Recursul în cazul schimbării viceprimarului Daniela Coța se judecă la toamnă Augusta Teșinschi Recursul formulat de Instituția Prefectului Sălaj la Curtea de Apel Cluj cu privire la schimbarea viceprimarului zălăuan Daniela Coța va fi judecat în 14 septembrie 2015. Așa se arată într-o informare postată pe site-ul Curții de Apel Cluj, ceea ce înseamnă că, Daniela Coja își va păstra funcția de viceprimar al municipiului Zalău cel puțin până în data precizată. Reamintim că în cursul anului trecut, mai exact în luna august, între Instituția Prefectului Sălaj și Consiliul Local (CL) a apărut o dispută ca urmare a faptului că, în cadrul unei ședințe de CL, din data de 6 august 2014, consilierii au votat două proiecte de hotărâre cu privire la "schimbarea din funcția de viceprimar al Municipiului Zalău a doamnei Coța Daniela" și cu privire la "alegerea unui viceprimar al Municipiului Zalău". La data precizată consilierii au decis prin vot secret și alegerea unui nou viceprimar în persoana lui Claudiu Bîrsan, care nu a reușit să ocupe fotoliul de viceprimar, numirea acestuia fiind tergiversată, timp în care Instituția Prefectului Sălaj, respectiv prefectul Ionel Ciunt, a atacat în contencios administrativ decizia CS Zalău la Tribunalul Sălaj. De atunci, instanța a dispus o serie de amânări, iar în cursul lunii februarie 2015 a dat soluția și respins "cererea formulată de reclamat", respectiv de prefectul județului. Decizia Tribunalului Sălaj a fost contestată de Prefectura Sălaj printr-un recurs înregistrat la Curtea de Apel Cluj, în cursul lunii aprilie, care urmează să fie judecat în 14 septembrie 2015.