Magazin Sălăjean, octombrie 2015 (Anul 20, nr. 187-208)

2015-10-09 / nr. 193

2.y. ' ✓' . Nj '■ V Vineri 9 Octombrie 2015 SP—r ICăitorial Maicii Morari)e ce s-a tras în pianist? Devenită campioană județeană în sezonul 2014 - 2015 al Ligii a IV-a de fotbal, echipa Luceafărul Bălan a obținut calificarea la barajul pentru promovarea în al treilea eșalon fotbalistic al țării. Sorții nu aveau să fie deloc favorabili pentru echipa de pe malul Someșului, iar adversara sălăjenilor a fost Olimpia II Satu Mare, o formație mult mai bine cotată. Majoritatea oamenilor din fenomenul fotbalistic sălăjean îi dădeau favoriți pe sătmăreni, iar echipa din județul vecin își făcea deja calculele pentru Liga a III-a. Până și antrenorul Marius Pașca era sceptic în privința șanselor la promovare. Lucrurile au stat, însă, cu totul altfel în teren, iar jucătorii pregătiți de Pașca au dat peste cap toate calculele celor care credeau în echipa sătmăreană. Bălanul a tras primul semnal de alarmă încă din jocul tur, când a pierdut la limită, 1-2, dar, cu toate acestea, sălăjenii au început prost meciul retur. 0 -2 a arătat tabela la Bălan după 20 de minute, iar sălăjenii prezenți la meci au început să se împace cu gândul că "visul frumos" se va încheia după 90 de minute. Meciul, însă, nu era terminat, chiar dacă sătmărenii aveau 4-1 la general. Experiența unor jucători pe care Marius Pașca îi avea la dispoziție, în frunte cu Mihai Bode, și-a spus cuvântul după prima jumătate de oră, iar Bălanul a înscris de cinci ori consecutiv, lucru foarte rar întâlni într-o partidă cu o astfel de miză. Pentru Marius Pașca era a doua performanță de acest gen, după "episodul” FC Zalău din vara anului 2008. A fost, practic, rezultatul cu care antrenorul zălăuan și-a demonstrat încă o dată calitatea, așa cum s-a întâmplat și în perioada scurtă, dar eficientă, în care a condus Silvania Șimleu Silvaniei în Liga a II-a. Rezultatele din primele șase etape nu au fost deloc favorabile. Chiar dacă echipa arăta tot mai bine de la o etapă la alta, scorul final nu era pe placul jucătorilor și al antrenorilor. La cele șase rezultate nefaste au contribuit mai mulți factori, cel mai important fiind faptul că Pașca nu a avut niciodată la antrenamente întreg lotul, astfel că nu a putut efectua nici un ciclu săptămânal, așa cum ar fi fost normal pentru o echipă de Liga a III-a. Reacția conducerii a venit imediat, dar a fost o decizie pripită, pe care au regretat-o ulterior cei care au luat-o în grabă. A fost înlăturat nu antrenorul Marius Pașca, ci omul care a fost de multe ori, mai mult decât un conducător de club. A avut o contribuție majoră la proiectul depus la Consiliul Județean Sălaj, prin care instituția condusă de Tiberiu Marc a alocat 50.000 de lei clubului, la fel cum s-a zbătut și pentru cei 20.000 de lei de la Primăria Bălan. A fost mai mult decât un antrenor atât înainte ca echipa să promoveze, cât și după performanța obținută în vară. Fără doar și poate a avut un mare merit la promovarea echipei în Liga a III-a, iar dacă astăzi se vorbește despre comuna Bălan și despre echipa Luceafărul chiar și în presa națională i se datorează, în mare măsură, antrenorului Marius Pașca. Demiterea sa nu face altceva decât să spargă "buboiul" pe care acesta a încercat să-l panseze cât mai bine in cele șase etape, pentru a nu ieși la iveală adevăratele probleme cu care se confrunta echipa. Plecarea lui Pașca de la Bălan a lăsat un gol imens nu doar pe banca tehnică, ci și în teren, având în vedere că odată cu el au plecat și cei mai buni jucători din echipă. Luceafărul va arăta la jocul de sâmbătă cu FC Zalău ca o "turmă" fără stăpân, iar Bălanul poate deveni, din nou, în câteva zile, o comună necunoscută de mai marii fotbalului românesc, așa cum a fost și până în această vară. Magazin Sălăjean Dosarul devalizării Elcond a ajuns pe masa judecătorilor zălăuani Augusta Teșinschi Horia Simu, Ghiorghe Avasilichioaei și Radu-Cristian Ardelean au fost trimiși în judecată de procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj pentru săvârșirea infracțiunii de gestiune frauduloasă, în formă continuată. Potrivit procurorilor, în fapt s-a reținut că, în cursul anului 2004, inculpații Horia Simu, Avasilichioaei Ghiorghe și Ardelean Radu-Cristian au acționat concertat, în urma unei înțelegeri prealabile și prin această modalitate au transferat activele SC Elcond SA Zalău către SC Cuprom SA București și SC Nordexo Manufacturing SRL București unde inculpații aveau interese, scopul fiind de a dobândi foloase materiale pentru aceste societăți. "Astfel, inculpatul Avasilichioaei Ghiorghe, în calitate de director general al SC Elcond SA Zalău, calitate în care a administrat demurile acestei societăți, prin încheierea contractului de împrumut din data de 1 august 2004, care era un contract fictiv, urmat de încheierea convențiilor de dare în plată cu inculpatul Ardelean Radu- Cristian, care deținea la momentul respectiv funcția de președinte AGA, calitate în care l-a împuternicit pe inculpatul Avasilichioaie Ghiorghe să încheie contracte cu SC Cuprom SA, la care președinte AGA era inculpatul Sivu Horia, acesta din urmă deținând și funcția de reprezentant legal al SC Nordexo Manufacturing SRL București, administrator al SC Elcond SA, au transferat activele SC Elcond SA Zalău către SC Cuprom SA București, valoarea acestora fiind de 24.230.432,70 lei Ron la valoarea din anul 2004 (rata inflației pentru perioada 2004- 2015 este de 63,5 la sută)", se arată în comunicatul remis Parchetul de pe lângă Tribunalul Sălaj. Totodată prin acțiunile inculpaților Simu Horia, Avasilichioaei Ghiorghe și Ardelean Radu Cristian a fost vândut, în anul 2004, activul aparținând SC Elcond SA denumit "Locuință de serviciu" către SC Nordexo Manufacturing SRL, unde administrator unic era inculpatul Simu Horia. Acesta din urmă, în calitate de administrator unic al SC Nordexo Manufacturing SRL București, care era administrator al SC Elcond SA în perioada 23 octombrie 2003- 28 februarie 2005 și inculpatul Avasilichioaei Ghiorghe, în calitate de administrator unic al SC Elcond SA, din data de 28 februarie 2005 până la data de 1ó.februarie 2006, nu au efectuat demersurile necesare pentru încasarea creanței de 6.463.897,57 lei Ron (64.638.975.700 lei Rol) pe care SC Elcond SA Zalău o avea de încasat de la SC Phoenix SA Baia Mare, fapt pentru care aceasta s-a prescris și a fost trecută în contabilitate la pierderi din creanțe la data de 14.12.2007. Numărul persoanelor vătămate, respectiv a foștilor acționari ai SC Elcond Zalău este de 7.107 de persoane. Dosarul a fost trimis spre competentă soluționare, Judecătoriei Zalău. Procurorii precizează că punerea în mișcare a acțiunii penale și sesizarea instanței este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate în nicio situație să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție. Vine frigul, pregătiți-vă hainele groase! Meteorologii nu au deloc vești bune! Temperaturile urmează să scadă treptat în toate regiunile țării, inclusiv în județul Sălaj, chiar din această săptămână. Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a realizat recent o estimare a evoluției valorilor termice valabilă în perioada 8-18 octombrie, în perioada precizată, în toate regiunile temperaturile vor scădea simțitor. Potrivit ANM, în Crișana, începând de vineri, 9 octombrie, temperaturile vor scădea, astfel că între 11 și 14 octombrie vremea va fi rece, cu valori medii diurne cuprinse între 12 -14 grade și nocturne de 4 și 8 grade. Spre sfârșitul intervalului de referință vremea se va încălzi. Probabilitatea de ploaie se menține relativ ridicată în intervalele 8-9 și 11-13 octombrie, când se pot acumula izolat cantități de apă mai însemnate. De asemenea, în Transilvania, începând de joi, 8 octombrie, temperaturile vor scădea semnificativ, astfel că în perioada 11 -14 octombrie vremea va fi rece, cu valori termice maxime cuprinse între 9 și 12 grade și minime cuprinse între 2 și 4 grade, medii regionale. Meteorologii menționează că spre sfârșitul intervalului de referință se estimează o încălzire a vremii. Ploi în general slabe, pe spații restrânse vor fi posibile în multe zile din intervalul de referință, iar probabilitate crescută ca acestea să fie mai frecvente și în cantități moderate se estimează în jurul datei de 11 octombrie. ■ A.T.