Magazin Sălăjean, septembrie 2016 (Anul 21, nr. 167-188)

2016-09-16 / nr. 178

2 Vineri 16 Septembrie 2016 E ditorial Marius Morar La vremuri noi, tot voi Ce ar mai fi de spus, oare, după trei eșecuri consecutive suferite de FC Zalău în noul sezon, dintre care două în campionat și unul în Cupa României? Aceasta, în ideea în care, sezonul trecut a fost cel mai "negru" din istoria clubului, zălăuanii ocupând ultimul loc la final din cauza problemelor financiare, în special a datoriilor acumulate către bugetul statului. S-a trecut de la extaz la agonie, ținând cont că în urmă cu două sezoane, FC Zalău a ocupat locul trei în Liga a III-a, cea mai bună clasare de după promovare. "Trebuie să avem răbdare, fiindcă este o echipă cu un lot mult schimbat față de anul trecut", a afirmat președintele Ioan Morar atât înaintea partidei de miercuri, cu Avântul Reghin, cât și la finalul acesteia. Spectatorii zălăuani s-au săturat, însă, de eșecuri, iar acest lucru s-a putut observa la finalul partidei, când au părăsit dezamăgiți Stadionul Municipal, pentru a doua oară consecutiv în decurs de numai șase zile. Mulți nu au înțeles nici formula de start alcătuită de antrenorul Constantin Olariu, care a ales să țină pe bancă o parte dintre titularii care au avut evoluții bune în jocul cu Gaz Metan II Mediaș. Reședințele Ioan Morar spunea că își dorește un parcurs cât mai lung în Cupa României, însă, "ll"-le alcătuit de Olariu a arătat contrariul. Este adevărat că la orice echipă este nevoie de o cât mai bună omogenizare, iar acest lucru nu se obține decât în timp, însă, jucătorii transferați în această vară nu sunt debutanți în acest sport, nici măcar în Liga a III-a, drept urmare, lumea se aștepta la o cu totul altă prestație din partea lor. Nu ne este indiferent dacă lucrurile merg bine sau nu la FC Zalău, la fel cum nu putem fi nepăsători nici la ceea ce se întâmplă la clubul de volei sau de handbal. Vorbim de sume foarte mari, bani proveniți din bugetul local, din care, copiii noștri ar trebui să aibă un viitor în sport, nu să privească mercenarii care se schimbă de la un an la altul. Ca o paranteză, voleibalistul Adrian Gontariu (zălăuanul nostru) afirma zilele trecute că "trebuie să murim pe teren, ca zălăuanii să fie mulțumiți de evoluțiile noastre, fiindcă, până la urmă, în joc sunt banii lor". Din păcate, puțini sunt sportivii care astăzi mai gândesc în acest fel, în majoritatea cazurilor, vorbim despre echipe cu puțini, chiar foarte puțini sportivi autohtoni. Jucători sau jucătoare care vin și lasă impresia că dau totul pe teren, însă, doar până în momentul în care conducerea clubului își respectă obligațiile financiare. Astfel, "dragostea" se transformă peste noapte în "război". Revenind la clubul FC Zalău, pentru care acest sezon este al nouălea în Liga a III-a, fiecare ediție a venit cu schimbări atât din punct de vedere al lotului și al conducerii tehnice, cât și al proiectelor și obiectivelor propuse de conducere. Din păcate, după nouă ani, rezultatul nu este deloc îmbucurător. Ba mai mult, este unul trist, cu o echipă ce ocupă o poziție codașă în Seria a V-a, cu puțini jucători autohtoni, și aceștia fără mare valoare. Toate acestea, din banii zălăuanilor care așteptau ca după nouă ani să vadă măcar o echipă competitivă de Liga a III-a, dacă nu o formație în eșalonul secund al fotbalului românesc. Magazin Sălăjean 1997 ilajean.ro fondat www.magazinsaJe-mail. redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.ltel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Editor: s.c. SIMAR S.R.L. ZALĂU ISSN 1453-1283 Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Director: Daniel Mureșan Consiliere juridică: Jr. Cornel Merișan Redactor-șef: Olivian Vădan Tehnoredactare: Redactori: Silviu Mocan Andreea Vilcovschi Anca Bartha Daniel Săuca Distribuție: Marius Morar Ștefan Bordeianu Florin Negoiță Tiparul executat la Tipografia “Garamond” Cluj Napoca Magazin Sălăjean Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană, dezbătută la Primăria Zalău Invitația pe care municipalitatea a lansat-o cetățenilor pentru a lua parte la dezbaterea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană (SIDU) 2017-2023 nu a prezentat interes pentru zălăuani. Așa se face că miercuri, 14 septembrie, în Sala „Avram Iancu” a Primăriei Zalău alături de angajații instituției au fost prezenți doar câțiva locuitori ai municipiului. Realizată la inițiativa Primăriei municipiului Zalău în perioada 31 martie-12 iulie, Strategia este structurată pe șase domenii: economie, urbanism, social, demografie, mediu și schimbări climatice, în care sunt cuprinse 238 de proiecte care urmează a fi implementate. "Strategia este o componentă importantă în depunerea cererilor pentru proiecte cu finanțare europeană. Această strategie este a locuitorilor iar ideea mea este ca după ce o aprobă Consiliul Local, să avem o discuție cu toate formațiunile politice, să stabilim ca, indiferent cine va fi primar în continuare, să urmăm "firul roșu" trasat de această strategie de dezvoltare. Strategia nu este a primarului sau a primăriei, strategia este a comunității", a declarat Ionel Ciunt, primarul Zalăului. Andreea Vilcovschi Uniforma de jandarm, râvnită de tot mai mulți tineri Olivian Vădan 12 tineri din Sălaj vor urma cursurile instituțiilor de învățământ postliceal în care se pregătesc viitoarele cadre ale Jandarmeriei Române, după ce au fost declarați admiși la examenele desfășurate în sesiunea 2016. Potrivit Inspectoratului de Jandarmi Județean Sălaj, au fost recrutați 25 de candidați pentru susținerea concursurilor de admitere, 19 dintre aceștia optând pentru susținerea examenelor la Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș" Fălticeni și 6 pentru Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica" Drăgășani. în urma susținerii probelor de concurs, 12 dintre cei 19 candidați care au optat pentru Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș" Fălticeni au fost declarați admiși, primul dintre aceștia situându-se pe locul 16 cu un punctaj de 78 de puncte, iar ultimul pe locul 164 cu un punctaj de 59 de puncte. Pentru sesiunea de admitere 2016, Jandarmeriei Române i-au fost aprobate în vederea scoaterii la concurs un număr de 175 de locuri pentru fiecare dintre cele două instituții de învățământ.