Magazin Sălăjean, februarie 2018 (Anul 23, nr. 18-37)

2018-02-23 / nr. 34

Magazin Sǎlajean Vineri 23 Februarie 2018 ^ Percheziții în Sălaj, într-un caz de evaziune cu prejudiciu de 2 milioane de euro Andreea Vilcovschi Peste 100 de percheziții au avut loc joi, 22 februarie, în 16 județe și în București, în cadrul unui dosar penal de evaziune fiscală, cu un prejudiciu estimat la 2 milioane de euro. Oamenii legii au descins și la suspecți din județul Sălaj. Potrivit unui comunicat de presă al Poliției Române, perchezițiile au fost efectuate de către polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul IPJ Arad, cu sprijinul Direcției Operațiuni Speciale, sub coordonarea Parchetului de pe Lângă Tribunalul Arad, în București și în județele Arad, Hunedoara, Timiș, Gorj, Giurgiu, Mehedinți, Iași, Galați, Olt, Argeș, Cluj, Ilfov, Tulcea, Dolj, Sălaj și Caraș - Severin. Au fost puse în aplicare 27 de mandate de aducere. La activități au participat și luptători de la Serviciul pentru Acțiuni Speciale din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Arad, precum și de la Serviciul pentru Intervenții și Acțiuni Speciale - IGPR. Toți bugetarii vor beneficia de vouchere de vacanță Tot personalul din sectorul public, dar și din companiile în care statul este acționar unic sau majoritar, va beneficia de vouchere de vacanță acordate în conformitate cu OUG 46 din 30 iunie 2017, în cuantum de 1.450 lei pentru un salariat, a anunțat Ministerul Turismului într-un comunicat de presă. “Urmare a informațiilor apărute în spațiul public conform cărora personalul încadrat în sectorul public, dar și în companiile în care statul este acționar unic sau majoritar nu va mai beneficia de voucherele de vacanță, facem următoarele precizări: în textul de lege dezbătut în Senat, se precizează clar, la art. 9 alin. (3) următoarele: "în anul 2018, instituțiile și autoritățile publice prevăzute la alin. (1) acordă o singură indemnizație de vacanță sau o primă de vacanță, după caz, sub formă de vouchere, în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/ 2009 privind acordarea voucherelor de vacanță, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr 94/ 2014, cu modificările și completările ulterioare. Așadar, conform proiectului de lege aflat în dezbatere la Senat, tot personalul din sectorul public, dar și din companiile în care statul este acționar unic sau majoritar, va beneficia de vouchere de vacanță acordate în conformitate cu OUG nr. 46 din 30 iunie 2017, în cuantum de 1.450 lei pentru un salariat", precizează sursa citată. Potrivit Ministerului Turismului, instituțiile publice stabilesc unitatea emitentă a voucherelor de vacanță printr-o procedură de achiziție publică, aleasă în funcție de valoarea totală a voucherelor de vacanță acordate salariaților, conform legislației din domeniul achizițiilor publice. Fiecare unitate emitentă încheie contracte cu operatorii economici cu activitate de turism din România, autorizați de Ministerul Turismului, care dețin structuri de primire turistice clasificate și/ sau agenții de turism licențiate și care acceptă vouchere de vacanță ca modalitate de plată. ■ A. V. Membrii CECCAR primesc clarificări referitoare la noutățile legislative Administrația Județeană a Finanțelor Publice Sălaj va organiza o nouă întâlnire dedicată membrilor Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECAR) - filiala Sălaj, marți, 27 februarie, de la ora 14, pentru a oferi clarificări și îndrumări referitoare la noutățile legislative cu incidență fiscală, întâlnirea se va desfășura la sediul Corpului din municipiul Zalău. Pentru îndrumarea membrilor CECCAR, în ceea ce privește clarificarea noutăților legislative, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Sălaj va organiza și în acest an periodic întâlniri cu aceștia. ■ O. V. Cinci ani de închisoare pentru preotul care a înjunghiat un șimleuan Andreea Vilcovschi Magistrații Tribunalului Sălaj s-au pronunțat miercuri, 21 februarie, în dosarul fostului preot din Aleuș, Nicolae Sîrca, bărbatul care în luna august a anului trecut a înjunghiat un șimleuan în plină stradă. Instanța l-a găsit vinovat de săvârșirea infracțiunii de tentativă de omor și l-au trimis după gratii pentru cinci ani, interzicându-i, în același timp, mai multe drepturi: drepturile părintești, de a fi tutore sau curator, de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice și de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat, pe o perioadă de trei ani. Judecătorii au dispus și confiscarea unor obiecte ale inculpatului, printre care și cuțitul cu lama de 23 de centimetri cu care șia atacat victima; în plus, el a fost obligat să urmeze un tratament medical până în sănătoșire sau până la obținerea unei ameliorări care să înlăture starea de pericol. El va trebui să achite 1.500 de lei cheltuieli judiciare către stat. Soluția Tribunalului Sălaj poate fi atacată cu apel în termen de 10 zile de la comunicare. Agresiunea a avut loc în 9 februarie 2017, când Sîrca l-a înjunghiat cu un cuțit, în pe un bărbat de 72 de ani, din Șimleu Silvaniei, provocându-i mai multe plăgi în zona gâtului și a mâinii stângi. Potrivit Episcopiei Sălajului, Nicolae Sîrca a fost paroh la Parohia Aleuș până în urmă cu trei ani ani, când și-a înaintat demisia, invocând motive medicale. De atunci, el nu a mai oficiat slujbe la nicio biserică.