Magazin Sălăjean, septembrie 2018 (Anul 23, nr. 152-171)

2018-09-11 / nr. 158

Marți 11 Septembrie 2018 Editorial Olivian Vădan PSD și-a castrat bărbații , pur și simplu vexant ce se întâmplă astăzi în PSD. Dacă în urmă cu câțiva ani cineva mi-ar fi spus că partidul acesta va ajunge atât de jos, că la nivelul conducerii sale vor ajunge oameni atât de abjecți, nu aș fi crezut acest lucru nici măcar o clipă. Pentru că, nu-i așa, vorbim practic despre cel mai mare, mai vechi și, evident, cel mai votat partid din România postdecembristă. Realitatea e cu atât mai șocantă cu cât, fie că ne place sau nu, un astfel de partid nu ar trebui să înghită sau să suporte fără să crâcnească atâta mizerie, atâtea nulități, ciulucuri sau infractori. Știm că, în partidul ăsta, democrația a luat de-a lungul timpul diferite forme, însă astăzi, sub dictatura lui Liviu Dragnea, PSD s-a transformat într-o adunătură de infractori, "penali" care n-au niciun Dumnezeu de care să le fie frică (cu excepția celui dintâi infractor în partid), o șleahtă de șpăgari, mincinoși și slugarnici. Sigur, nu tot partidul se rezumă la indivizi de genul lui Cătălin Rădulescu, Nicolae Șerban, Codrin Ștefănescu, Lia Olguța Vasilescu, Eugen Nicolicea etc. în PSD, am convingerea, încă mai sunt oameni onești, corecți, cu bun simț, integri. Dar, spre rușinea lor, aceștia nu sunt altceva decât niște fricoși, transformați de mafia din partid în niște veritabile slugi. Degeaba ești corect, integru și devreme acasă, dacă ești atât de laș încât accepți să fii călcat în picioare de niște analfabeți, niște hoți cu acte în regulă. Practic, ce bărbați are partidul ăsta, dacă singurele voci care au avut curajul să critice mafia din conducerea PSD sunt cele ale Ecaterinei Andronescu și Gabrielei Firea? Rușinos, domnilor, chiar foarte rușinos! Pe la colțuri, majoritatea pesediștilor au câte ceva de spus la adresa camarilei de partid, însă puși în fața faptului împlinit, toți tac mult. Iar dacă aceasta este democrația la nivelul celui mai mare partid din România, nu ne rămâne decât să așteptăm ca aceleași reguli să fie aplicate la nivelul întregii țări. Asta în condițiile în care opoziția, în România, este practic aproape inexistentă. Pentru că încă, în naivitatea mea, mai cred că bunul simț și dreptatea trebuie să iasă mereu la suprafață, îi întreb pe membrii simpli din PSD, pe cei onești, pe cei care duc greul în alegeri, pe cei care lipesc afișe sau impari pliante în campanii electorale, pe cei care își pun la bătaie obrazul pentru a promova un candidat anume: oameni buni, mai puteți să înghițiți? Pentru că oricât de onest ar fi, atunci când taci și-ți pleci mereu capul în fața minciunii, hoției și a nedreptății, nu ești altceva decât un complice la tot ce se întâmplă. Iar ceea ce astăzi se întâmplă, nu ne face cinste niciunuia dintre noi. Mugujit Sălajeati fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail. redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.ltel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Edition s.c. Director: SIMAR Daniel Mureșan Consiliere juridică: S.R.L. Jr. Cornel Merișan ZAluÄXJ Redactor-șef: „Secretariat Olivian Vădan Anca Bartha ISSN 1453-1283 Tehnoredactare: e actori: Silviu Mocan Tipanul Andreea Vilcovschi executat la Daniel Săuca Tipograma Ștefan Bordeianu "Garamond"" Florin Negoiță Cluj Napoca Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Magazin Sălăjean Minoră înjunghiată de mai multe ori de un recidivist Andreea Vilcovschi Un bărbat de 32 de ani din județul Bihor a fost arestat preventiv pentru 30 de zile pentru tentativă la omor calificat, după ce în ziua de 5 septembrie, a înjunghiat-o de mai multe ori, pe o minoră de 16 ani. Agresiunea a avut loc în localitatea Șumal, comuna Marca, când, derajat că tânăra refuza să aibă o relație amoroasă cu el, bărbatul a scos un briceag și s-a năpustit asupra adolescentei, provocându-i mai multe răni în zona gâtului, a antebrațului și a palmei, după care a fugit de la locul faptei. A fost prins de către legii oamenii legii după trei zile, în județul Satu Mare, fiind reținut și apoi adus în fața instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă. Magistrații Tribunalului Sălaj au admis propunerea procurorilor și au dispus încarcerarea acestuia pentru 30 de zile. Potrivit anchetatorilor, agresorul este recidivist, fiind eliberat din penitenciar în urmă cu mai puțin de o lună. în 2014, el a fost condamnat definitiv, printro decizie a Curții de Apel Cluj, la opt ani de închisoare pentru tentativă la omor calificat. Poliția sălăjeană scoate la concurs câteva posturi de ofițer Florin Negoiță Patru posturi au fost scoase la concurs, prin încadrare directă la Inspectoratul de Poliție Județean Sălaj, înscrierile se fac la sediul unității, până în data de 13 septembrie 2018. Persoanele care își doresc o carieră în Poliția Română se pot înscrie la concursurile organizate pentru ocuparea a patru posturi scoase la concurs prin încadrare directă. Toate posturile scoase la concurs sunt de ofițer, în domeniile: poliție rutieră, investigarea criminalității economice, resurse umane și unul la structura de securitate, înscrierile se fac la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj, până la data de 13 septembrie 2018. Dosarul de înscriere trebuie să fie complet până la această dată, ulterior nemaiputând fi depuse documente. Informații complete cu privire la posturile existente, programul înscrierilor, condiții de participare, documente necesare și modalitățile de desfășurare a concursurilor, găsiți pe site-ul I.P.J. Sălaj-Carieră-Posturi scoase la concurs. Noi modificări în calendarul Bacalaureatului Andreea Vilcovschi Se schimbă din nou calendarul Bacalaureatului. Absolvenții de liceu vor susține probele orale ale examenului în luna iunie, după ce în anul școlar 2017-2018, acestea au fost organizate în februarie, cu câteva luni înaintea celor scrise, potrivit calendarului de desfășurare a Bacalaureatului, aprobat de către Ministerul Educației Naționale. Astfel, probele orale vor avea loc începând cu 3 iunie, iar testările scrise, în intervalul 1-4 iulie. Afișarea primelor rezultate este programată pentru data de 8 iulie (până la ora 12) și e urmată de depunerea contestațiilor ). Intre 9 și 12 iulie vor fi soluționate contestațiile, în timp ce afișarea rezultatelor finale este prevăzută pentru data de 13 iulie; înscrierile pentru susținerea examenului în prima sesiune se fac în săptămâna 27 - 31 mai 2019. Cursurile pentru clasele a XI-a și a XII-a se încheie vineri, 31 mai. Pentru a doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2019, candidații se pot înscrie între 15-19 iulie, probele scrise urmând a avea loc în 21,22, 23 și 26 august, iar cele orale, din 27 august, până în 3 septembrie. Tot în 3 septembrie vor fi afișate și primele rezultate, iar cele finale, de după contestații, în 7 septembrie, în 2018, Ministerul Educației a decis, pentru prima data, ca probele orale să aibă loc cu mai multe săptămâni înaintea celor scrise, în luna februarie. Probele orale din cadrul bacalureatului nu sunt evaluate prin note sau calificativ admis/respins, ci prin stabilirea unui nivel de competență: experimentat, avansat ori mediu. Practic, toți elevii care se prezintă, promovează proba, iar cei care au certificate care atestă un anumit nivel al pregătirii (competențe digitale sau engleză), nici nu se mai prezintă la probele orale respective.