Magazin Sălăjean, iunie 2021 (Anul 26, nr. 102-119)

2021-06-30 / nr. 119

Viitor de Aur țara are „Curentul naționalist pare să crească în amploare în România, dar, potrivit unui sondaj INSCOP, naționalismul românesc împărtășește valorile europene în ceea ce privește drepturilor minorităților naționale și nu acceptă apropierea față de Rusia "(cursde guvernare.ro). Interesant, naționalismul românesc ar fi cu statf european. Serios? Conform sursei citate, „59,5 la sută din populație ar vota un partid naționalist care promovează valorile religioase și susține familia tradițională", reprezentând aproximativ 42 la sută din totalul populației. Mai mult, „susținerea unei formațiuni naționaliste atinge cota maximă (59,5 la sută) cu câteva condiții pe care să le respecte acel partid: să nu susțină ieșirea României din UE, să nu susțină apropierea de Rusia, să nu ceară restrângerea drepturilor minorităților naționale". Din rezultatele sondajului mai notăm: „respondenții au fost întrebați care cred că sunt primele trei interese naționale ale României dintro listă predefinită. Luând în considerare doar prima alegere făcută, raportată la totalul eșantionului, pe primul loc în ierarhia intereselor naționale se situează dezvoltarea economiei (32,6 la sută). Urmează întărirea rolului României în UE (24 la sută), dezvoltarea infrastructurii de transport (11,9 la sută), protejarea grupurilor de populație vulnerabile (7,7 la sută), întărirea capcității militare (6,8 la sută), păstrarea valorilor naționale românești (6,6 la sută), dezvoltarea relațiilor economice cu China sau Rusia (6 la sută) și naționalizarea resurselor naturale (4,4 la sută)". Pentru cei care mai cred în sondaje, să amintim și că „Sunt de acord cu afirmația «în viitor, România s-ar dezvolta mai bine economic dacă ar fi în afara Uniunii Europene» mai ales cei care declară că venitul lunar nu le ajunge nici pentru strictul necesar". Și că „ar fi înclinați să voteze pentru un partid naționalist, care promovează valorile religioase și susține familia tradițională în special gulere albastre, locuitorii din regiunile Sud Muntenia, Sud Vest Oltenia și Sud Est și persoanele care declară că venitul lunar nu le ajunge nici pentru strictul necesar. Cei care declară că nu ar vota cu un astfel de partid sunt cu precădere: persoane cu educație superioară și gulere albe". Probabil și în urma pandemiei România „profundă" se schimbă. E de văzut dacă intențiile naționaliste se vor menține ori accentua în perioada viitoare, până la alegerile (la termen) din 2024. Și dacă din noua „pâine electorală" vor mușca și PSD, și PNL, și AUR, și UDMR. USRPLUS pare în afara acestui joc. Sau e, de partea cealaltă. Magajitt Salajenii fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail. redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr. 1 tel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Colectivul redacțional ‘Wm s.c. Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Director: Daniel Mureșan Redactori: Augusta Teșinschi Daniel Săuca Florin Negoiță ȘIMAR Consiliere juridică: S.R.L. Jr. Cornel Merișan ZARAU Secretariatul Anca Bartha ISSN : 1453-1283 ; Tehnoredactare: Silviu Mocan Tiparul executat la Distribuție: Tipografia loan Susa ‘Garamond” Cluj Napoca Magazin Sălăjean Zălăuanii fără contract de salubrizare - pasibili de amenzi Augusta Teșinschi Zălăuanii, persoane fizice și juridice, care beneficiază de serviciile de salubrizare și nu au încheiate contracte de prestări servicii cu operatorul de salubrizare trebuie să încheie contract până cel târziu în 15 august. Refuzul utilizatorilor de a încheia contract constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 500 de lei la 1.000 de lei. Primăria municipiului Zalău, împreună cu operatorul de salubrizare SC Brannner Environment SRL, au obligația să țină la zi evidența utilizatorilor cu și fără contract de prestări servicii, în urma verificărilor în teren, s-a constatat că un număr însemnat de utilizatori care beneficiază de serviciul de colectare nu dețin contract de prestare a serviciului. "Aducem la cunoștința utilizatorilor care beneficiază de serviciul de colectare și nu au încheiat contract de prestare a serviciului până în 15 august, că va fi instituită, în baza Legii nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităților, o taxă specială, mai mare decât valoarea serviciilor prestate în baza contractelor direct încheiate între cetățeni cu operatorul", au precizat reprezentanții municipalității. Listămi de gaze naturale pe mai multe străzi din Zalău Alimentarea cu gaze naturale va fi sistată temporar în cursul zilei de miercuri 30 iunie, pe câteva străzi din municipiul Zalău, pentru cuplarea unor conducte noi la sistemul de distribuție. Astfel, între orele 9-16, alimentarea cu gaz va fi sistată pe străzile: Sărmaș, Romană, Gheorghe Pop de Băsești, Drumul Sării, Petre Dulfu, Arinei, Veronica de Sălaj, Gheorghe Șincai, Ghioceilor, Brândușei, Crângului, Magnoliei, Irișilor, Toporașilor și Lt.Teofil Moldoveanu. Compania solicită consumatorilor să închidă toate focurile, iar după reluarea treptat, timp de 30 minute. In cazul în care simt miros specific de gaz, consumatorii sunt rugați să anunțe imediat dispeceratul de urgență al Delgaz Grid la unul dintre numerele de telefon: 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele rețele de telefonie fixă și mobilă) sau 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din rețeaua Telekom și cu tariful operatorului din toate celelalte rețele de telefonie). ■ A.T. distribuției gazelor naturale, care se va realiza să supravegheze modul de ardere a acestora Viceprimarul din Șimleu demisionează Viceprimarul orașului Șimleu Silvaniei cu atribuții de primar, Radu Lăzăr, urmează să își dea demisia din funcție; în timpul campaniei electorale acesta a anunțat public că în situația în care fiul său, Cristian Lazăr, va fi ales primar al orașului de sub Măgură, va demisiona. "Categoric voi respecta promisiunea și îmi voi da demisia imediat după ce Cristian Lazăr va depune jurământul", a spus actualul viceprimar cu atribuții de primar. De precizat este faptul că Radu Lazăr a fost ales viceprimar al orașului Șimleu cu majoritate de voturi de consilierii locali. După condamnarea definitivă a primarului Septimiu Țurcaș, Radu Lazăr a preluat și atribuțiile de primar în orașul până la organizarea de noi alegeri. Astfel, duminică - 27 iunie la Șimleu Silvaniei s-au organizat alegeri pentru funcția de primar, iar din cei patru candidați înscriși în cursă unul, fiul viceprimarului, a reușit să obțină peste 50 la sută din voturi. ■ A.T.