Magazin Sălăjean, august 2022 (Anul 27, nr. 140-160)

2022-08-01 / nr. 140

2 Luni 1 August 2022 itorial Daniel Mureșan Jó reggelt, Klaus baci Viktor Orbán persistă în războaiele sale globale, încercând să ascundă problemele economice de acasă. O retorică ce prinde doar la cei neinstruiți sau parțial instruiți, dar prinde! Odinioară liberal, liderul maghiar a ajuns în jalnica postură de lider al extremei dreapta din Europa. El nu vrea ca Ungaria să aibă o populație mixtă, uitând că poporul său a venit de undeva din stepele Asiei. Nu o spun peiorativ, o spun ca o realitate istorică ce nu trebuie să conteze în contextul actual al Uniunii Europene. Tot discursul de la Tușnad a venit ca o contrapondere a problemelor din societatea maghiară. Salariul mediu e mai mic ca cel din România, PIB-ul ungurilor s-a prăbușit, iar forintul a ajuns la un minimum istoric. Discursul său a fost un fel de strigăt al disperării cu nuanțe (poate e puțin spus) vădite de xenofobie, rasism sau anti LGBT. Aici e important contextul. De peste un deceniu, la Tușnad se driblează politica internă maghiară și se pedalează pe viziunea globală a liderului de la Budapesta. Un fel de Ceaușescu, care credea că putea face jocurile în Orientul Mijlociu. Jenant! La el acasă, Orbán este într-o poziție confortabilă, la adăpostul unor alegeri recent încheiate. Alegeri cu iz de dictatură și massmedia controlată. Adică un demn urmaș al lui Putin. Prietenul său pe care îl preaslăvește, făcând din el un salvator al lumii. Un salvator care ucide zilnic oameni nevinovați. Totul întro țară în care inflația este cea mai mare în ultimii 25 de ani. Adică o furtună socială vizibilă pentru orice macroeconomist. Așa-zisa reformă fiscală din Ungaria afectează peste un milion de întreprinzători. De peste zece ani liderul de la Budapesta prolifesizează de la tribuna de la Tușnad mesaje de o anvergură internațională, criticate de mai toată clasa politică a mapamondului. UDMR-ul, percepută de opinia publică drept curvă politică, a mai pierdut o șansă să-și spele păcatele. Ne-au spus că discursul lui Orbán nu a fost rasist, ci scos din context. Adică noi, europenii și americanii suntem proști și nu pricepem; numai ei știu sensul cuvintelor. Eu zic că e păcat pentru UDMR să moară pe mâna FIDESZ-ului, pentru vreo 40 de milioane de euro, cât primesc într-un an de la Budapesta pentru investiții. Nu înțeleg de ce partidul lui Hunor riscă participarea la guvernare pentru atitudinea aceasta non-europeană. Politicienii români s-au trezit și ei după vreo săptămână să nu fie de acord cu declarațiile lui Orbán. Jóreggelt, Klausbaci. Sau ați așteptat semnalul de la Washington? Orbán baci, eu cred că ești bine venit în România, căci trebuie să ne avem bine cu vecinii. Dar nu-ți mai uita bunele maniere la vama Borș. Magazin Sălăjean Prim-procurorul Sorin Flonta a reintrat in cursa pentru Consiliul Superior al Magistraturii Adrian Lungu Prim-procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj, Sorin Flonta, a reintrat în cursa pentru a deveni membru al Consiliului Superior al Magistraturii, înalta Curte de Casație și Justiție a decis organizarea turului II al alegerilor pentru Consiliul Superior al Magistraturii. Cei care au cerut organizarea turului II pentru parchete în cadrul CSM sunt șeful Parchetului Tribunalului Sălaj, procurorul Sorin Flonta, și primprocurorul Parchetului Judecătoriei Corabia, Sorin Marian Lia, cei doi formulând recurs la înalta Curte de Casație și Justiție împotriva hotărârii Plenului privind respingerea contestațiilor depuse la alegerile pentru noul Consiliu. Cei doi procurori solicitau organizarea de noilegeri la parchete de tribunale și parchete de judecătorii, iar asta pentru că cei declarați câștigători la alegerile din luna iunie nu ar fi obținut o majoritate de 50 plus 1 din voturi. „Admite contestațiile formulate de procurorul Lia Sorin Marian și de procurorul Flonta Sorin Emil împotriva Hotărârii nr. 113 din 19 iulie 2022 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii și în consecință: Anulează, în parte, hotărârea sus-menționată, în ceea ce privește dispozițiile art.3 și, admițând contestațiile, obligă Plenul Consiliului Superior al Magistraturii să aprobe buletinul de vot, precum și calendarul de desfășurare a turului doi al alegerilor pentru un membru procuror de la parchetele de pe lângă judecătorii, precum și pentru cel de-al doilea membru procuror de la parchetele de pe lângă tribunale și să sesizeze Secția pentru procurori pentru a dispune măsurile ce se impun, în conformitate cu art. 17 alin. (5) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Menține celelalte dispoziții ale Hotărârii nr. 113 din 19 iulie 2022 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii. Respinge contestațiile formulate de judecătorul Milu Ramona Grațiela și de judecătorul Ghica Mihai Ștefan împotriva Hotărârii nr. 113 din 19 iulie 2022 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii și a Hotărârii nr. 2000 din 19 iulie 2022 a Secției pentru Judecători a Consiliului Superior al Magistraturii. Obligă intimatul Consiliul Superior al Magistraturii la plata către contestatorul Flonta Sorin Emil a cheltuielilor de judecată în sumă de 682,49 lei. Definitiva", este minuta înaltei Curți de Casație și Justiție, minută publicată și de presa centrală, îndemn la decență și la respectarea legii „Mesajul meu este acela de decență, de a se renunța la tot soiul de orgolii și de a se pune legea mai presus de orice", este declarația prim-procurorului Sorin Flonta, mesaj referitor la planurile pe care le are în cazul în care va câștiga alegerile și va face parte din noua componență a Consiliului Superior al Magistraturii. Pentru că a crescut incidența cazurilor Covid, numărul paturilor din spitalele sălăjene a fost suplimentat Autoritățile sanitare sălăjene au decis suplimentarea numărului de paturi din spitale pentru pacienții infectați cu Covid. Măsura a fost luată în cadrul unei întâlniri a conducerii Instituției Prefectului Sălaj cu managerii de spitale din județ și factorii responsabili din domeniul medical, în cadrul întâlnirii s-a decis suplimentarea numărului de paturi Covid, în cadrul spitalelor din Zalău, Șimleu Silvaniei și Jibou și s-a discutat despre asigurarea unităților spitalicești cu medicamente și echipamente de protecție. în același context s-a precizat faptul că în cele trei spitale funcționează și centrele de evaluare pentru cei infectați cu SARS-CoV-2, după următorul program: 7 - 13 - Spitalul orășenesc Jibou; 8 - 14 - Spitalul dr. Ioan Pușcaș Șimleu Silvaniei și între orele 8 - 14 la Spitalul Județean de Urgență Zalău. La centrele de evaluare se pot prezenta doar pacienții confirmați Covid, în cazul pacienților infectați cu virusul SARSCoV-2 pentru care nu este necesară internarea la spital, este recomandată o perioadă de autoizolare de cinci zile pentru persoanele vaccinate și șapte zile pentru persoanele nevaccinate. Pentru perioadele menționate, medicul de familie poate elibera concediu medical. ■ A. L.