Magyar Hírlap, 1997. május (30. évfolyam, 113-125. szám)
1997-05-16 / 113. szám
1997. MÁJUS 16., PÉNTEK KÜLFÖLD - BELFÖLD Magyar Hírlap 3 Moszkva beszélhet, de vétójoga nincs • Folytatás az 1. oldalról Névtelenül nyilatkozó amerikai kormánytényezők szerint a NATO Oroszország Állandó Közös Tanácsa lehetővé tesz bizonyos orosz véleménynyilvánítást, de a NATO önállóan cselekszik. John Hillen, a Külkapcsolatok Tanácsa szakértője azt mondta, az egyezménnyel az oroszok jártak nagyon jól. Hillen szerint hiába nincs vétójoga Moszkvának, a NATO-tagországok döntésének megvalósítását halogathatja vagy a felismerhetetlenségig felhígíthatja. Az amerikai vezetők azt hangsúlyozzák, hogy az egyezmény nem kötelező jellegű. Amerikai körökben a dokumentumot nem szerződésnek, még csak nem is egyezménynek, hanem politikai kötelezettségvállalásnak nevezik. Clinton azt mondta, az egyezmény értelmében az új tagországokban nem helyeznek el NATO-erőket. Ugyanakkor amerikai vezetők azt hangsúlyozták, a NATO fenntartja magának a jogot, hogy ha a biztonsági körülmények megváltoznak, ez ügyben meggondolja magát. Az orosz politikusok különféleképpen fogadták a Jevgenyij Primakov és Javier Solana tárgyalásain bekövetkezett áttörést, a duma külügyi bizottságát vezető Vlagyimir Lukin üdvözölte, a nemzetbiztonsági bizottság kommunista vezetője, Viktor Iljuhin árulásnak nevezte a megállapodást - írja moszkvai tudósítónk. Borisz Jelcin a Helmut Kohllal folytatott telefonbeszélgetés során azt mondta, a megállapodás komoly lépés az európai biztonság megszilárdítása felé vezető úton. A Nyezaviszimaja Gazeta szemleírója diplomáciai győzelemként értékelte az eredményt, és meg nem nevezett, megbízható forrásokra hivatkozva azt írta, hogy a megállapodás ötödik, katonai kérdésekkel foglalkozó pontja értelmében a két fél a hagyományos fegyverzet korlátozásáról rendelkező egyezmény módosítása során további csökkentésekre törekszik. A Szivodnya című napilap szemleírója szerint a tárgyalások során mutatott harcias NATO-ellenesség a hazai ellenzék megnyugtatását szolgálta, és megjegyezte, bármit mondjon Solana és Primakov, „a valóságban úgyis minden másként lesz”. Az orosz külügyminiszter bejelentette, hogy hazája továbbra is ellenzi, és komoly hibának tartja a NATO tervezett bővítését, ugyanakkor jelentős eredménynek tekinti, ha sikerül végérvényesen megállapodni a NATO és Oroszország viszonyát meghatározó egyezményről. Az ENSZ főtitkárával folytatott tárgyalásokat követő sajtótájékoztatón az orosz külügyi tárca vezetője elismerte, hogy Oroszország nem kaphat vétójogot az Észak-atlanti Szövetség belső ügyeit érintő kérdésekben. „Nagyon kiegyensúlyozott dokumentumnak” minősítette Javier Solana NATO-főtitkár az észak-atlanti szervezet és Oroszország között szerdán született megállapodást - közölte tudósítónk Madridból. „Nincsenek nyertesek, sem vesztesek” - mondta Solana. Solana, aki a spanyol televíziónak nyilatkozott az egyezményről, úgy ítéli meg, hogy ezzel a nagyon pozitív egyezséggel az európai történelem könyvében új lap nyílik, a stabilitásnak és a jólétnek egy új korszaka kezdődik. Hangsúlyozta, hogy nem volt könnyű eljutni idáig, neki is több hónapos kemény munkája van e megállapodásban. A kínai kormány csütörtökön óvatos formában, de üdvözölte az Oroszország és az Észak-atlanti Szerződés Szervezete közötti megállapodást. Sen Kuo-fang külügyi szóvivő kijelentette pekingi sajtóértekezletén: reméljük, hogy a paktum a térség minden országának biztonságát és érdekeit szolgálja, s hozzájárul Európa és az egész világ békéjéhez és stabilitásához. A román államfő megelégedéssel nyugtázta, hogy „a NATO és Oroszország megtalálta az utat a kölcsönösen elfogadott megállapodáshoz” - írta bukaresti tudósítónk. Adrian Severin román külügyminiszter azt a reményét fejezte ki, hogy a most létrejött megállapodás „nem érinti más országoknak azt a lehetőségét, hogy szabadon döntsenek biztonságuk szavatolásának módjáról. A lengyel államfő szerint az Oroszország és a NATO között létrejött megállapodás végérvényesen megnyitja az utat a NATO-ba Lengyelország és a többi csatlakozásra váró ország előtt. Keleti dicséri az orosz-NATO paktumot Rendkívül fontos és jelentős előrelépés, hogy sikerült a legvitatottabb pontokban is megállapodni a NATO-nak és Oroszországnak, ezzel is elősegítve a biztonságosabb Európa létrehozását - mondta a Magyar Hírlapnak Keleti György honvédelmi miniszter. A megegyezés mindenképpen jó irányban befolyásolja a leendő NATO-tagországok sorsát. Rendkívül fontos eredmény az is, hogy az Észak-atlanti Szövetség az orosz fél érdekeit is figyelembe vette, ugyanakkor következetesen kiállt a szervezet bővítése mellett, így garanciát adott a csatlakozni kívánó országoknak arra, hogy a szövetségen belül senki sem lesz másodrendű szerepre ítélve. A megállapodás Európa biztonságának szempontjából nagyon fontos, hiszen a bővítéssel nagy mértékben csökkent annak lehetősége, hogy a kontinensen nem alakul ki sem elvi, sem politikai konfliktus - amit egyes moszkvai körök vártak, esetleg reméltek. A sikeres egyezség is bizonyítja, hogy Oroszországban a racionalitás uralkodik - emelte ki a miniszter. Sokan végeznek számadást arról, mennyibe kerül Magyarországnak az esetleges NATO-csatlakozás. A valóságot megközelítő adatok körülbelül az év második felére várhatóak, amikor a bővítési tárgyalások remélhetőleg megkezdődnek. Ekkor lesznek ismertek azok a követelmények, amelyek többek között a haditechnikára és a „szellemi kompatibilitásra” vonatkoznak. Csak ennek ismeretében lehet pontos számokat mondani. Egy biztos: a honvédség éves költségvetésének, - amely ebben az évben 100 milliárd forint - 20-25 százalékát a jövőben fejlesztésre kell fordítani, függetlenül a csatlakozási tárgyalásoktól és a lehetséges NATO-tagságtól - hangsúlyozta Keleti György. A MH-információ____________ A Külügyminisztérium vizsgálatot indított a chilei nagykövetség épületének (amely egyúttal a nagykövet rezidenciája is) cseréjével kapcsolatban, amely laptársunk információja szerint Budapest engedélye nélkül történt. Gabrovszky László, a minisztérium gazdálkodási főosztályvezető-helyettese nem tud az épület cseréjéről, csak annak tervéről. A nagykövetségi épületeket meghatározott követelmények szerint, a pénzügyminiszter engedélye alapján vásárolja a Külügyminisztérium, mondta a főosztályvezető-helyettes. Az esetleges cserék nem szerepelnek a költségvetésben, ha azonban az ingatlan valamilyen okból alkalmatlanná válik a használatra, szükség lehet rájuk. A cserét a misszióvezetőnek alaposan indokolnia kell, és a végső döntés a minisztériumé. Vagyis elképzelhetetlen, hogy egy misszióvezető saját hatáskörében döntsön az épület sorsáról - hangsúlyozta Gabrovszky. A nagykövetségeket (és rezidenciákat) időnként fel kell újítani, erre a célra a költségvetésben szabályozott kerete van a tárcának. Az esedékes tatarozásról és az azzal járó költségekről már előző évben terveket készít a minisztérium, a misszióvezetők javaslatai alapján. A rendelkezésre álló összegből az illetékes főosztály gazdálkodik - emelte ki a főosztályvezető-helyettes. A chilei épületcserét nem tervezték előre, tette hozzá, ám amikor a nagykövet felvetette és megindokolta annak szükségességét, felhatalmazást kapott a megfelelő cserealap felkutatására. De nem a cseréjére - hangsúlyozta Gabrovszky. •K.I. chilei külképviselet ügye még nyitott Válságban az UNIDO Az iparfejlesztési szervezet vezetője csalódott, és nem jelölteti újra magát Ha az UNIDO tagállamai - mindenekelőtt a nagy befizetők - továbbra is a költségvetés lefaragásán törik a fejüket, az ENSZ Iparfejlesztési Szervezete jelentéktelenné válhat, mondta lapunknak Bécsből telefonon adott interjújában Mauricio de Maria y Campos. Az UNIDO mexikói vezérigazgatója, aki 5 éve áll az ENSZ szakosított szervezetének élén, többi között csalódottságával magyarázta, hogy nem jelölteti magát újból az év végén a vezérigazgatói posztra. • Az Egyesült Államok másfél éve kilépett az UNIDO-ból, Nagy-Britannia közölte, 1997 végén dönt véglegesen, távozik-e szervezetből és Németország is fontolgatja, hogy otthagyja az iparfejlesztési szervezetet. Ön többször hivatkozott arra, hogy az UNIDO alapvető reformokat hajtott végre, jelentősen csökkentette költségvetését. Mi lehet akkor az oka az említett államok elégedetlenségének? Egy független dán szervezet közelmúltban elkészült értékelése szerint az UNIDO a többi szakosított szervezettel összevetve a legalacsonyabb költségek mellett valósítja meg programjait, fontos szerepet játszik a béke és a biztonság fenntartásában, s radikális reformjai kedvező eredményekkel jártak. Költségvetését semmiképpen sem szabad tovább csökkenteni. A washingtoni kormányzat a republikánusok nyomása alatt egyedül a piaci erőktől, a magánszektortól várja a iparfejlesztési kérdések megoldását. Kilépése előtt az Egyesült Államok adta az UNIDO büdzséjének negyedét - a pénz kiesése azt jelenti, hogy amit megtakarítottunk, a költségvetés mintegy harmadát - nem tudjuk a programjainkra fordítani, hanem a hiányzó összeget kell ellensúlyoznunk. Most 190 millió dollárral gazdálkodhatunk évente. Az összeg két részből tevődik össze: 80 millió dollárt fizetnek be tagországok, a fennmaradó rész önkéntes hozzájárulásokból, magánintézmények támogatásából adódik. Dánia és Hollandia már emelte hozzájárulását. A költségvetési megszorítások idején általánosnak mondható, hogy csökken a segítőkészség. A németek a nemzetközi támogatás helyett újabban a kétoldalú alapon történő segélyezésre helyeznék a hangsúlyt. Az NSZK Japán 21,5 százalékos részesedése után az UNIDO második legnagyobb befizetője, a költségvetés 12,5 százalékát állja. Meggyőzéséről nem mondtunk le, június 4-én a bonni parlamentben ismertetem az UNIDO 1993 óta gyökeresen átalakult munkáját. • Változtathat London UNIDO-val kapcsolatos fenntartásán a Labour hatalomra jutása? Derűlátó vagyok, mivel a Blair-kormány már bejelentette, hogy felülvizsgálja elődje fejlesztési politikáját. Az elkövetkezendő hetekben találkozom Londonban Clare Short új nemzetközi együttműködési miniszterrel. • Hogyan próbálja az UNIDO legyőzni a tagállamok ellenállását, miként alkalmazkodik az új nemzetközi körülményekhez? Korábban csak a kormányokkal működött együtt a szervezetünk. 1993-as kameruni értekezletünkön azonban a programok átalakítása, a reformok mellett döntöttünk. Ma már tevékenységünk több mint 50 százalékát a magánszektorban bonyolítjuk le, mindenekelőtt a kis- és közepes méretű vállalatokat támogatjuk, az ipari szerkezetváltást, a műszaki fejlesztést. Kormányhivatalok mellett a privát szektor képviselőivel tartjuk a kapcsolatot, az ipari kamarák segítségével adjuk át a know-how-t, próbálunk többi között nemzetközi pénzintézetek segítségével a befektetőknek vonzó feltételeket teremteni. • Mexikói létére nem esik nehezére, hogy a fejlesztési programok elbírálásánál önkéntelenül ne részesítse előnyben hazáját? Egy nemzetközi szervezet vezetőjének kényesen ügyelnie kell a pártatlanságra. A tagállamok akaratának megfelelően valamennyi fejlődő ország kiegyensúlyozott növekedését próbáljuk segíteni. Jelenleg Afrika államai, s néhány ázsiai ország szorul rá leginkább a támogatásra, s míg kezdetben az önök térségéből a visegrádi országokban kezdeményeztünk programokat, ma már Albániára, Moldovára, a közép-ázsiai és kaukázusi volt szovjet köztársaságokra is kiterjesztettük a munkát. Magyarországon segítettünk növelni a cipőipar versenyképességét, brit közreműködéssel ipari minőségfejlesztő központ alakult, s részt veszünk környezetvédelmi programokban, például a dunaújvárosi Dunaferrnél környezetbarát technológia fejlesztésében. • Az ENSZ új főtitkára szintén a szigorú takarékosság híve, mit mondott eddig önnek az UNIDO-val kapcsolatos terveiről? Eddig egy alkalommal találkoztam Kofi Annannal, aki elismerően beszélt a szervezetünknél végrehajtott változásokról. Hosszabb eszmecserére jövő hétfőn lesz lehetőség, amikor a főtitkár Bécsbe jön. Karcagi Katalin Mauricio de Maria y Campos Tartós lesz az infláció csökkenése Az Európai Unió kibővítése eldöntött tény, annak megvalósulásáig azonban számos feladat vár még nemcsak a felvételre váró államokra, de a szervezetre is az intézményi reformok terén - mondta Hans Beck, az EU budapesti nagykövete azon a nemzetközi konferencián, amely tegnap nyitt meg Budapesten. A Marshall-terv ötvenedik évfordulója alkalmából rendezett tanácskozás vezető nyugati és magyar szakemberek részvételével elsősorban az európai integráció, a vállalati kormányzás és a globális konvergencia kérdéseivel foglalkozik. A konferencia létrehozásában kulcsszerepet játszott a Société Universitaire Européenne de Recherches Financiers, egy amszterdami székhelyű, a legnagyobb bankok támogatását élvező, üzletemberekből és közgazdászokból álló társaság, és a Robert Triffin Szirák Alapítvány. Hans Beck beszédében az Európai Monetáris Unió jelentőségét hangsúlyozta, ami az EU-nál is szigorúbb feltételeket állít az új tagok elé, akiknek ezt is figyelembe kell venniük gazdaságuk harmonizálásánál, így a központi támogatási rendszerek, mint például az agrárfinanszírozás reformjánál. Akar László, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára kiemelte a stabilizációs politika eredményeit - két év alatt a költségvetési hiányt sikerült a GDP 9 százalékáról 3,5 százalékra csökkenteni, az ország külső adósságállománya 6,5 milliárd dollárral, a folyó fizetési mérleg hiánya 2 milliárd dollárral mérséklődött, s jövőre várhatólag 13 százalék körülire csökken az infláció. Surányi György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke elsősorban az infláció visszaszorításának jelentőségét hangsúlyozta. Mint mondotta, a pénzügyi szabályozók és az intézményrendszer megfelelő bázist adnak a pénzromlás tempójának további csökkentéséhez, így tartósan számítani lehet az infláció mérséklődésére. • Barabás T. János Megállapodás a Szentszékkel • Folytatás az 1. oldalról A javaslatot sürgősséggel nyújtja be a kormány a parlament elé azért, hogy az legkésőbb november elsejével hatályba lépjen. Elfogadták a Magyar Köztársaság és az Apostoli Szentszék megállapodását a katolikus egyház finanszírozását és ingatlan igényeit illetően. Rövidesen az Országgyűlés elé terjesztik jóváhagyásra a törvénymódosító javaslatokkal együtt a megállapodást is. Az egyezség figyelembe veszi a katolikus egyház jogos igényeit és a magyar állam lehetőségeit is. Ha a megállapodásban foglaltak teljesülnek, a magyar állammal szemben a katolikus egyház kártalanítási igényei nem maradnak fenn. A 100 milliárd forint összértékű ingatlanigényt a megállapodás két csoportban kezeli. A katolikus egyház 2011-ig évente egyenlő arányban eredeti ingatlanjait kapja vissza. A második csoportba mintegy 42 milliárd forint értékű ingatlan tartozik, melynek természetbeni visszaszolgáltatására nincs lehetőség. Helyette az egyház a mindenkori éves költségvetésben meghatározott járadékot kap, amelyet hitéleti tevékenységére fordíthat. Ez 1997-es értéken számolva az éves költségvetésből egymilliárd 890 millió forintot jelent. A megállapodás fontos részét képezi az is, hogy a közoktatás területén az egyházi iskolák az állami és önkormányzati iskolákkal azonos támogatást élvezhetnek. A kormány törvényjavaslatot készít a személyi jövedelemadó további egy százalékáról való lemondással kapcsolatban. Ez nem csak a történelmi egyházakra terjed majd ki. A javaslat értelmében, ha a lemondás mértéke nem éri el az egy százalékot, akkor azt az állam fél százalék erejéig a költségvetésből kiegészíti. A kormány jóváhagyta a rendőrség középtávú fejlesztési programját. A program megvalósítása 30-35 milliárd forint többletet igényel a költségvetéstől. A legfontosabb fejlesztési programok között szerepel, hogy az elkövetkezendő öt évben a rendőrség létszámát 3 ezer 980 fővel növelni kell. Javítani kell a technikai, informatikai szervezeteken, meg kell újítani a rendőrképzést, különös gondot fordítva a műveltségi szint növelésére, beleértve legalább egy idegen nyelv elsajátítását is. 2002-ig 92 új rendőrőrsöt kell alakítani. Döntöttek arról is, hogy az ezredfordulóig létre kell hozni az ország teljes közúthálózatát felügyelő közlekedésrendészetet. A kormány módosította korábbi rendeletét az őstermelői igazolvány kiadásáról. E szerint előírta, hogy a közös családi őstermelői igazolvány kiváltásával az ezt választók továbbra is személyesen jogosultak a kedvezmények igénybevételére. A közös igazolványt kiváltók korábbi egyéni igazolványát viszont vissza kell adni, mert egyszerre két igazolvány nem lehet birtokukban. Az új közös vagy egyéni őstermelői igazolványok már nem tartalmazhatják az őstermelő saját gazdaságának adatait, így nem kell kitölteni a használt föld helyét, címét, helyrajzi számát, területét, aranykorona értékét és művelési ágát. Ugyanúgy nem kell beírni az állattartásra alkalmas épület helyét, alapterületét, férőhelyét és az állat fajtáját. Adóbevallást sem kell készíteni, ha az őstermelő bevétele nem haladja meg az évi 250 ezer forintos árbevételt. A korábban kiadott igazolványok tulajdonosai kérhetik igazolványuk kicserélését. Kiss Elemér a tegnap elfogadott két nemzetközi egyezmény közül kiemelte a magyar-román környezetvédelmi együttműködésről és az USA kormányával kötendő kiadatási egyezményről szóló tervezeteket. A kormány áttekintette a jogszabályok hatályon kívül helyezésével összefüggő feladatokat. • Pogány Sára Megingott a cseh korona MH-Prága________________ Csütörtökön mélypontra zuhant a korona értéke a dollárból és márkából álló valutakosárral szemben. Szerdán pedig a jegybank, alighanem a Klaus kormányfővel folytatott vita hordalékaként közölte: az ország bruttó adóssága meghaladta a 20,4 milliárd dollárt. A cseh központi bank nagyon ritkán ad közre adatokat az ország pénzügyi helyzetéről. A nyilvánosság oka, hogy a cseh kormány és a nemzeti bank vezetése között napok óta éles vita zajlik arról, hogy ki felelős a gazdasági válságért. A 20,4 milliárd dollár jelentősen meghaladja az ország devizatartalékait. Az adósság tavaly rekordmértékben, mintegy 4 milliárd dollárral emelkedett. A jelenlegi állapot magyarázataként szakértők azt mondják, hogy az ország vállalatai egyre nagyobb mértékben vesznek igénybe külföldi hitelforrásokat, mivel a cseh pénzintézeti hitelek rendkívül drágák. Klaus kormányfő a bankot vádolja, azt hangoztatva, hogy annak tavaly év végén bevezetett túlságosan szigorú pénzpolitikája okozta a bajt. A vita közben alapvetően mindenki a júniusra vár, amikor a statisztikai hivatal kiadja az első félévi adatokat, és ezek döntik majd el, mi lesz a hat éve stabil árfolyamú korona sorsa az év második felében. Az egy éve konvertibilis cseh valuta átváltásánál lebegő árfolyamot alkalmaznak, amely plusz-mínusz 7,5 százalékos eltérést engedélyez a kosár által megszabott középárfolyamtól. Szerdán a cseh korona kurzusa elérte a mínusz 4,5 százalékot, tegnap pedig még egy százalékkal lejjebb csúszott. Ezen a ponton már beavatkozott a nemzeti bank is, amely négyszer, egyre növekvő mennyiségű koronát vásárolt fel, mínusz 3,5 százalékon stabilizálva az átváltást. Prágában azt tartják valószínűnek, hogy a gazdaság támogatását célzó kamatcsökkentést a központi bank kénytelen lesz elodázni. Törődjön többet Toyotája egészségével! Vizsgáltassa át ingyen! Fő az egészség - tartja a mondás, s ez nemcsak ránk, de autónkra nézve is igaz. Ezért kínál a Toyota most lehetőséget arra, hogy ingyen felmérhesse autója egészségi állapotát, és jelentős kedvezménnyel végeztethesse el az esetleges javításokat. Június 1. és 30. között szakembereink valamennyi Toyota-márkaszervizben várják Önt, hogy térítésmentesen átvizsgálják autóját. Amennyiben az esetlegesen feltárt hibák javítását még júniusban megrendeli, úgy az ehhez szükséges alkatrészek árából 20% kedvezményt kap.* Ráadásul valamennyi átvizsgált, de eredeti Toyota-szervizdokumentációval nem rendelkező Toyota tulajdonosát Toyota Szervizlátogatási Füzettel látjuk el, amelyben minden későbbi, Toyota-márkaszervizben végzett javítást és karbantartást feltüntetünk. Hiszen csak az eredeti alkatrészek és munkatársaink szakképzettsége jelenthet garanciát arra, hogy Toyotája megőrizze közismert megbízhatóságát. Itt a nyár, az utazások ideje. Átvizsgálni - főleg ingyen - pedig még egy Toyotát is érdemes. * A kedvezményes alkatrészek köréről márkakereskedőink adnak felvilágosítást. 3 ÉV VAGY 100.000 KM GARANCIA •TOYOTA Bízhat a jelben • ANGYALFI KFT 8000 SZÉKESFEHÉRVÁR, Kadocsa utca 59. Tel .: 06-22-316-062 • AUTÓFÓKUSZ 2 ZALA KFT 8900 ZALAEGERSZEG, Alsóerdei u. 3/A. Tel.: 06-92-316-672 • AUTÓFÓKUSZ KFT 9700 SZOMBATHELY, Kőszegi út. Tel.: 06-94-317-451 • AUTOHAUS KOPF KFT 2030 ÉRD, Ercsi út 19. Tel.: 06-23-369-444 • AUTÓHÁZ KOCSIS 2600 VÁC, Derecske dűlő 4558/5 brsz. Tel.: 06-27-305-030 • AUTÓHÁZ VESZPRÉM KFT 8200 VESZPRÉM, Budapest út 72. Tel.: 06-88-427-088 • AUTÓSZOLG 2000 SZENTENDRE, Pannónia u. 1-3. Tel.: 06-26-312-921 • CSEPEL KFT 2310 SZIGETSZENTMIKLÓS-LAKIHEGY Külső Rákóczi Ferenc út 0266/3 hrsz. Tel.: 06-30-349-225 • EMIL FREY MAGYARORSZÁG KFT 1149 BUDAPEST, Mogyoródi út 32. Tel: 363-5883 • HERING AUTÓHÁZ KFT 5100 JÁSZBERÉNY, Nagykátai út Tel.: 06-57-415-038 • TOYOTA HÓDMEZŐVÁSÁRHELY 6800 HÓDMEZŐVÁSÁRHELY, Kutasi u. 12. Tel.: 06-62-341-628 • JUKO KFT 4531 NYÍRPAZONY, Szabolcs u. 12. Tel.: 06-42-480-040 • KAKUK JÓZSEF MAGYAR-OSZTRÁK KFT 3100 SALGÓTARJÁN, Tastrand Tel.: 06-32-430-646 • KOCSIS ÉS TÁRSA KFT 6500 BAJA, Szegedi út 84. Tel.: 06-79-321-810 • KOVÁCS AUTÓHÁZ 2200 MONOR, 4-es főút 35. km Tel.: 06-29-413-381 • KOTO AUTÓHÁZ KFT 7400 KAPOSVÁR, Zöldfa u. 58. Tel.: 06-82-411-456 • M+F AUTÓ KFT 6200 KISKŐRÖS, Izsáki u. 46. Tel.: 06-78-311-106 • M3 AUTÓKERESKEDELMI KFT 1142 BUDAPEST, Komáromi út 12. Tel.: 252-2713 • MAYER TOYOTA 2092 BUDAKESZI, Pátyi út 55. Tel.: 06-23-451-961 • MOLNÁR AUTÓHÁZ KFT 6723 SZEGED, Cserzy Mihály u. 18. Tel.: 06-62-311-062 • NAKATO KFT 8800 NAGYKANIZSA, Erdész u. 28. Tel.: 06-93-310-180 • NÁFRÁDI KFT 5600 BÉKÉSCSABA, Berényi út 133. Tel.: 06-66-324-564 • NIPPON MOTORS KFT 3527 MISKOLC, Besenyői u. 8. Tel.: 06-46-313-258 • SAKURA KFT 1033 BUDAPEST, Szőlőkert u. 1. Tel.: 388-2342 • TOYOTA-FUN MÁRKAKERESKEDÉS 9400 SOPRON, Pozsonyi út 58. Tel.: 06-99-320-660 • TOYOTA KARCAG 5300 KARCAG, Eötvös út 10. Tel.: 06-59-312-588 •TOYOTA PEST 1107 BUDAPEST, Szállás u. 20-22. Tel.: 260-1811 • TROMF KFT 6000 KECSKEMÉT, Ladánybenei út 1. Tel.: 06-76-320-627 • TROSKA AUTÓHÁZ KFT 7627 PÉCS, Engel J. u. 1/2. Tel: 06-72-325-553 • TWIN MÁRKAKERESKEDÉS 9027 GYŐR, Puskás T. u. 2. Tel.: 06-96-325-600 • ÚJHELYI AUTÓ KFT 4225 DEBRECEN-JÓZSA, Szentgyörgyfalvi út Tel.: 06-52-387-655