Magyar Hírlap, 1997. május (30. évfolyam, 113-125. szám)

1997-05-16 / 113. szám

1997. MÁJUS 16., PÉNTEK KÜLFÖLD - BELFÖLD Magyar Hírlap 3 Moszkva beszélhet, de vétójoga nincs • Folytatás az 1. oldalról Névtelenül nyilatkozó ameri­kai kormánytényezők szerint a NATO­ Oroszország Állan­dó Közös Tanácsa lehetővé tesz bizonyos orosz vélemény­­nyilvánítást, de a NATO önál­lóan cselekszik. John Hillen, a Külkapcsolatok Tanácsa szak­értője azt mondta, az egyez­ménnyel az oroszok jártak na­gyon jól. Hillen szerint hiába nincs vétójoga Moszkvának, a NATO-tagországok döntésé­nek megvalósítását halogat­hatja vagy a felismerhetetlen­­ségig felhígíthatja. Az ameri­kai vezetők azt hangsúlyoz­zák, hogy az egyezmény nem kötelező jellegű. Amerikai körökben a do­kumentumot nem szerződés­nek, még csak nem is egyez­ménynek, hanem politikai kötelezettségvállalásnak ne­vezik. Clinton azt mondta, az egyezmény értelmében az új tagországokban nem helyez­nek el NATO-erőket. Ugyan­akkor amerikai vezetők azt hangsúlyozták, a NATO fenntartja magának a jogot, hogy ha a biztonsági körülmé­nyek megváltoznak, ez ügy­ben meggondolja magát. Az orosz politikusok kü­lönféleképpen fogadták a Jevgenyij Primakov és Javier Solana tárgyalásain bekövet­kezett áttörést, a duma kül­ügyi bizottságát vezető Vla­gyimir Lukin üdvözölte, a nemzetbiztonsági bizottság kommunista vezetője, Viktor Iljuhin árulásnak nevezte a megállapodást - írja moszkvai tudósítónk. Borisz Jelcin a Helmut Kohllal folytatott te­lefonbeszélgetés során azt mondta, a megállapodás ko­moly lépés az európai bizton­ság megszilárdítása felé ve­zető úton. A Nyezaviszimaja Gazeta szemleírója diplomáciai győ­zelemként értékelte az ered­ményt, és meg nem nevezett, megbízható forrásokra hivat­kozva azt írta, hogy a megálla­podás ötödik, katonai kérdé­sekkel foglalkozó pontja ér­telmében a két fél a hagyomá­nyos fegyverzet korlátozásá­ról rendelkező egyezmény módosítása során további csökkentésekre törekszik. A Szivodnya című napilap szemleírója szerint a tárgyalá­sok során mutatott harcias NATO-ellenesség a hazai el­lenzék megnyugtatását szol­gálta, és megjegyezte, bármit mondjon Solana és Primakov, „a valóságban úgyis minden másként lesz”. Az orosz külügyminiszter bejelentette, hogy hazája to­vábbra is ellenzi, és komoly hibának tartja a NATO terve­zett bővítését, ugyanakkor je­lentős eredménynek tekinti, ha sikerül végérvényesen megállapodni a NATO és Oroszország viszonyát meg­határozó egyezményről. Az ENSZ főtitkárával foly­tatott tárgyalásokat követő sajtótájékoztatón az orosz külügyi tárca vezetője elis­merte, hogy Oroszország nem kaphat vétójogot az Észak-at­lanti Szövetség belső ügyeit érintő kérdésekben. „Nagyon kiegyensúlyozott dokumen­tumnak” minősítette Javier Solana NATO-főtitkár az észak-atlanti szervezet és Oroszország között szerdán született megállapodást - kö­zölte tudósítónk Madridból. „Nincsenek nyertesek, sem vesztesek” - mondta Solana. Solana, aki a spanyol te­levíziónak nyilatkozott az egyezményről, úgy ítéli meg, hogy ezzel a nagyon pozitív egyezséggel az európai törté­nelem könyvében új lap nyí­lik, a stabilitásnak és a jólét­nek egy új korszaka kezdődik. Hangsúlyozta, hogy nem volt könnyű eljutni idáig, neki is több hónapos kemény mun­kája van e megállapodásban. A kínai kormány csütörtö­kön óvatos formában, de üd­vözölte az Oroszország és az Észak-atlanti Szerződés Szer­vezete közötti megállapodást. Sen Kuo-fang külügyi szóvivő kijelentette pekingi sajtóérte­kezletén: reméljük, hogy a paktum a térség minden or­szágának biztonságát és érde­keit szolgálja, s hozzájárul Eu­rópa és az egész világ békéjé­hez és stabilitásához. A román államfő megelé­gedéssel nyugtázta, hogy „a NATO és Oroszország meg­találta az utat a kölcsönösen elfogadott megállapodáshoz” - írta bukaresti tudósítónk. Adrian Severin román kül­ügyminiszter azt a reményét fejezte ki, hogy a most létre­jött megállapodás „nem érinti más országoknak azt a lehető­ségét, hogy szabadon döntse­nek biztonságuk szavatolásá­nak módjáról. A lengyel államfő szerint az Oroszország és a NATO között létrejött megállapodás végérvényesen megnyitja az utat a NATO-ba Lengyelor­szág és a többi csatlakozásra váró ország előtt. Keleti dicséri az orosz-NATO paktumot Rendkívül fontos és jelentős előrelépés, hogy sikerült a legvitatottabb pontokban is megálla­podni a NATO-nak és Oroszországnak, ezzel is elősegítve a biztonságosabb Európa létreho­zását - mondta a Magyar Hírlapnak Keleti György honvédelmi miniszter. A megegyezés mindenképpen jó irányban befolyásolja a leendő NATO-tagországok sor­sát. Rendkívül fontos eredmény az is, hogy az Észak-atlanti Szövetség az orosz fél érdekeit is figyelembe vette, ugyanakkor következetesen kiállt a szervezet bővítése mellett, így garan­ciát adott a csatlakozni kívánó országoknak ar­ra, hogy a szövetségen belül senki sem lesz má­sodrendű szerepre ítélve. A megállapodás Európa biztonságának szempontjából nagyon fontos, hiszen a bőví­téssel nagy mértékben csökkent annak lehe­tősége, hogy a kontinensen nem alakul ki sem elvi, sem politikai konfliktus - amit egyes moszkvai körök vártak, esetleg remél­tek. A sikeres egyezség is bizonyítja, hogy Oroszországban a racionalitás uralkodik - emelte ki a miniszter. Sokan végeznek számadást arról, mennyi­be kerül Magyarországnak az esetleges NATO-csatlakozás. A valóságot megközelítő adatok körülbelül az év második felére várha­tóak, amikor a bővítési tárgyalások remélhe­tőleg megkezdődnek. Ekkor lesznek ismertek azok a követelmé­nyek, amelyek többek között a haditechnikára és a „szellemi kompatibilitásra” vonatkoznak. Csak ennek ismeretében lehet pontos számo­kat mondani. Egy biztos: a honvédség éves költségvetésének, - amely ebben az évben 100 milliárd forint - 20-25 százalékát a jövőben fej­lesztésre kell fordítani, függetlenül a csatlako­zási tárgyalásoktól és a lehetséges NATO-tag­­ságtól - hangsúlyozta Keleti György. A MH-információ____________ A Külügyminisztérium vizsgá­latot indított a chilei nagykö­vetség épületének (amely egy­úttal a nagykövet rezidenciája is) cseréjével kapcsolatban, amely laptársunk információja szerint Budapest engedélye nélkül történt. Gabrovszky László, a minisztérium gazdál­kodási főosztályvezető-helyet­tese nem tud az épület cseréjé­ről, csak annak tervéről. A nagykövetségi épületeket meghatározott követelmé­nyek szerint, a pénzügyminisz­ter engedélye alapján vásárol­ja a Külügyminisztérium, mondta a főosztályvezető-he­lyettes. Az esetleges cserék nem szerepelnek a költségve­tésben, ha azonban az ingatlan valamilyen okból alkalmatlan­ná válik a használatra, szükség lehet rájuk. A cserét a misszió­vezetőnek alaposan indokol­nia kell, és a végső döntés a mi­nisztériumé. Vagyis elképzel­hetetlen, hogy egy misszióve­zető saját hatáskörében dönt­sön az épület sorsáról - hang­súlyozta Gabrovszky. A nagykövetségeket (és re­zidenciákat) időnként fel kell újítani, erre a célra a költség­­vetésben szabályozott kerete van a tárcának. Az esedékes tatarozásról és az azzal járó költségekről már előző évben terveket készít a minisztérium, a misszióvezetők javaslatai alapján. A rendelkezésre álló összegből az illetékes főosztály gazdálkodik - emelte ki a fő­osztályvezető-helyettes. A chi­lei épületcserét nem tervezték előre, tette hozzá, ám amikor a nagykövet felvetette és megin­dokolta annak szükségességét, felhatalmazást kapott a megfe­lelő cserealap felkutatására. De nem a cseréjére - hangsú­lyozta Gabrovszky. •K.I. chilei külképviselet ügye még nyitott Válságban az UNIDO Az iparfejlesztési szervezet vezetője csalódott, és nem jelölteti újra magát Ha az UNIDO tagállamai - mindenek­előtt a nagy befizetők - továbbra is a költ­ségvetés lefaragásán törik a fejüket, az ENSZ Iparfejlesztési Szervezete jelenték­telenné válhat, mondta lapunknak Bécs­­ből telefonon adott interjújában Mauricio de Maria y Campos. Az UNIDO mexikói vezérigazgatója, aki 5 éve áll az ENSZ szakosított szervezetének élén, többi kö­zött csalódottságával magyarázta, hogy nem jelölteti magát újból az év végén a vezérigazgatói posztra. • Az Egyesült Államok másfél éve kilé­pett az UNIDO-ból, Nagy-Britannia kö­zölte, 1997 végén dönt véglegesen, távo­­zik-e szervezetből és Németország is fon­tolgatja, hogy otthagyja az iparfejlesztési szervezetet. Ön többször hivatkozott arra, hogy az UNIDO alapvető reformokat hajtott végre, jelentősen csökkentette költségvetését. Mi lehet akkor az oka az említett államok elégedetlenségének? Egy független dán szervezet közelmúlt­ban elkészült értékelése szerint az UNI­DO a többi szakosított szervezettel össze­vetve a legalacsonyabb költségek mellett valósítja meg programjait, fontos szerepet játszik a béke és a biztonság fenntartásá­ban, s radikális reformjai kedvező ered­ményekkel jártak. Költségvetését semmi­képpen sem szabad tovább csökkenteni. A washingtoni kormányzat a republiká­nusok nyomása alatt egyedül a piaci erők­től, a magánszektortól várja a iparfejlesz­tési kérdések megoldását. Kilépése előtt az Egyesült Államok adta az UNIDO bü­dzséjének negyedét - a pénz kiesése azt jelenti, hogy amit megtakarítottunk, a költségvetés mintegy harmadát - nem tudjuk a programjainkra fordítani, hanem a hiányzó összeget kell ellensúlyoznunk. Most 190 millió dollárral gazdálkodha­tunk évente. Az összeg két részből tevő­dik össze: 80 millió dollárt fizetnek be tag­országok, a fennmaradó rész önkéntes hozzájárulásokból, magánintézmények támogatásából adódik. Dánia és Hollan­dia már emelte hozzájárulását. A költség­vetési megszorítások idején általánosnak mondható, hogy csökken a segítőkészség. A németek a nemzetközi támogatás he­lyett újabban a kétoldalú alapon történő segélyezésre helyeznék a hangsúlyt. Az NSZK Japán 21,5 százalékos részesedése után az UNIDO második legnagyobb be­fizetője, a költségvetés 12,5 százalékát áll­ja. Meggyőzéséről nem mondtunk le, jú­nius 4-én a bonni parlamentben ismerte­tem az UNIDO 1993 óta gyökeresen át­alakult munkáját. • Változtathat London UNIDO-val kap­csolatos fenntartásán a Labour hatalom­ra jutása? Derűlátó vagyok, mivel a Blair-kormány már bejelentette, hogy felülvizsgálja előd­je fejlesztési politikáját. Az elkövetke­zendő hetekben találkozom Londonban Clare Short új nemzetközi együttműkö­dési miniszterrel. • Hogyan próbálja az UNIDO legyőz­ni a tagállamok ellenállását, miként alkalmazkodik az új nemzetközi körül­ményekhez? Korábban csak a kormányokkal műkö­dött együtt a szervezetünk. 1993-as ka­meruni értekezletünkön azonban a prog­ramok átalakítása, a reformok mellett döntöttünk. Ma már tevékenységünk több mint 50 százalékát a magánszektor­ban bonyolítjuk le, mindenekelőtt a kis- és közepes méretű vállalatokat támogat­juk, az ipari szerkezetváltást, a műszaki fejlesztést. Kormányhivatalok mellett a privát szektor képviselőivel tartjuk a kapcsolatot, az ipari kamarák segítségé­vel adjuk át a know-how-t, próbálunk többi között nemzetközi pénzintézetek segítségével a befektetőknek vonzó fel­tételeket teremteni. • Mexikói létére nem esik nehezére, hogy a fejlesztési programok elbírálá­sánál önkéntelenül ne részesítse előny­ben hazáját? Egy nemzetközi szervezet vezetőjének kényesen ügyelnie kell a pártatlanságra. A tagállamok akaratának megfelelően valamennyi fejlődő ország kiegyensúlyo­zott növekedését próbáljuk segíteni. Je­lenleg Afrika államai, s néhány ázsiai or­szág szorul rá leginkább a támogatásra, s míg kezdetben az önök térségéből a viseg­rádi országokban kezdeményeztünk programokat, ma már Albániára, Moldo­­vára, a közép-ázsiai és kaukázusi volt szovjet köztársaságokra is kiterjesztettük a munkát. Magyarországon segítettünk növelni a cipőipar versenyképességét, brit közreműködéssel ipari minőségfejlesztő központ alakult, s részt veszünk környe­zetvédelmi programokban, például a du­naújvárosi Dunaferrnél környezetbarát technológia fejlesztésében. • Az ENSZ új főtitkára szintén a szigo­rú takarékosság híve, mit mondott ed­dig önnek az UNIDO-val kapcsolatos terveiről? Eddig egy alkalommal találkoztam Kofi Annannal, aki elismerően beszélt a szer­vezetünknél végrehajtott változásokról. Hosszabb eszmecserére jövő hétfőn lesz lehetőség, amikor a főtitkár Bécsbe jön.­ ­ Karcagi Katalin Mauricio de Maria y Campos Tartós lesz az infláció csökkenése Az Európai Unió kibővítése eldöntött tény, annak megva­lósulásáig azonban számos feladat vár még nemcsak a fel­vételre váró államokra, de a szervezetre is az intézményi reformok terén - mondta Hans Beck, az EU budapesti nagykövete azon a nemzetkö­zi konferencián, amely tegnap nyitt meg Budapesten. A Marshall-terv ötvenedik évfordulója alkalmából ren­dezett tanácskozás vezető nyugati és magyar szakembe­rek részvételével elsősorban az európai integráció, a válla­lati kormányzás és a globális konvergencia kérdéseivel foglalkozik. A konferencia létrehozásában kulcsszerepet játszott a Société Universi­­taire Européenne de Recher­­ches Financier­s, egy amsz­terdami székhelyű, a legna­gyobb bankok támogatását élvező, üzletemberekből és közgazdászokból álló társa­ság, és a Robert Triffin Szirák Alapítvány. Hans Beck beszédében az Európai Monetáris Unió je­lentőségét hangsúlyozta, ami az EU-nál is szigorúbb felté­teleket állít az új tagok elé, akiknek ezt is figyelembe kell venniük gazdaságuk harmo­nizálásánál, így a központi tá­mogatási rendszerek, mint például az agrárfinanszírozás reformjánál. Akar László, a Pénzügymi­nisztérium politikai államtit­kára kiemelte a stabilizációs politika eredményeit - két év alatt a költségvetési hiányt si­került a GDP 9 százalékáról 3,5 százalékra csökkenteni, az ország külső adósságállomá­nya 6,5 milliárd dollárral, a fo­lyó fizetési mérleg hiánya 2 milliárd dollárral mérséklő­dött, s jövőre várhatólag 13 százalék körülire csökken az infláció. Surányi György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke elsősor­ban az infláció visszaszorításá­nak jelentőségét hangsúlyoz­ta. Mint mondotta, a pénzügyi szabályozók és az intézmény­­rendszer megfelelő bázist ad­nak a pénzromlás tempójának további csökkentéséhez, így tartósan számítani lehet az inf­láció mérséklődésére. • Barabás T. János M­egállapodás a Szentszékkel • Folytatás az 1. oldalról A javaslatot sürgősséggel nyújtja be a kormány a parla­ment elé azért, hogy az legké­sőbb november elsejével ha­tályba lépjen. Elfogadták a Magyar Köz­társaság és az Apostoli Szent­szék megállapodását a katoli­kus egyház finanszírozását és ingatlan igényeit illetően. Rö­videsen az Országgyűlés elé terjesztik jóváhagyásra a tör­vénymódosító javaslatokkal együtt a megállapodást is. Az egyezség figyelembe veszi a katolikus egyház jogos igé­nyeit és a magyar állam lehe­tőségeit is. Ha a megállapo­dásban foglaltak teljesülnek, a magyar állammal szemben a katolikus egyház kártalaní­tási igényei nem maradnak fenn. A 100 milliárd forint összértékű ingatlanigényt a megállapodás két csoportban kezeli. A katolikus egyház 2011-ig évente egyenlő arány­ban eredeti ingatlanjait kapja vissza. A második csoportba mintegy 42 milliárd forint ér­tékű ingatlan tartozik, mely­nek természetbeni visszaszol­gáltatására nincs lehetőség. Helyette az egyház a minden­kori éves költségvetésben meghatározott járadékot kap, amelyet hitéleti tevékenysé­gére fordíthat. Ez 1997-es ér­téken számolva az éves költ­ségvetésből egymilliárd 890 millió forintot jelent. A meg­állapodás fontos részét képe­zi az is, hogy a közoktatás te­rületén az egyházi iskolák az állami és önkormányzati is­kolákkal azonos támogatást élvezhetnek. A kormány tör­vényjavaslatot készít a sze­mélyi jövedelemadó további egy százalékáról való lemon­dással kapcsolatban. Ez nem csak a történelmi egyházakra terjed majd ki. A javaslat ér­telmében, ha a lemondás mértéke nem éri el az egy szá­zalékot, akkor azt az állam fél százalék erejéig a költségve­tésből kiegészíti. A kormány jóváhagyta a rendőrség középtávú fejlesz­tési programját. A program megvalósítása 30-35 milliárd forint többletet igényel a költ­ségvetéstől. A legfontosabb fejlesztési programok között szerepel, hogy az elkövetke­zendő öt évben a rendőrség létszámát 3 ezer 980 fővel nö­velni kell. Javítani kell a tech­nikai, informatikai szerveze­teken, meg kell újítani a rend­őrképzést, különös gondot fordítva a műveltségi szint nö­velésére, beleértve legalább egy idegen nyelv elsajátítását is. 2002-ig 92 új rendőrőrsöt kell alakítani. Döntöttek arról is, hogy az ezredfordulóig lét­re kell hozni az ország teljes közúthálózatát felügyelő köz­lekedésrendészetet. A kormány módosította korábbi rendeletét az őster­melői igazolvány kiadásáról. E szerint előírta, hogy a közös családi őstermelői igazolvány kiváltásával az ezt választók továbbra is személyesen jogo­sultak a kedvezmények igény­­bevételére. A közös igazol­ványt kiváltók korábbi egyéni igazolványát viszont vissza kell adni, mert egyszerre két igazolvány nem lehet birto­kukban. Az új közös vagy egyéni őstermelői igazolvá­nyok már nem tartalmazhat­ják az őstermelő saját gazda­ságának adatait, így nem kell kitölteni a használt föld he­lyét, címét, helyrajzi számát, területét, aranykorona érté­két és művelési ágát. Ugyan­úgy nem kell beírni az állat­tartásra alkalmas épület he­lyét, alapterületét, férőhelyét és az állat fajtáját. Adóbeval­lást sem kell készíteni, ha az őstermelő bevétele nem ha­ladja meg az évi 250 ezer fo­rintos árbevételt. A korábban kiadott igazolványok tulajdo­nosai kérhetik igazolványuk kicserélését. Kiss Elemér a tegnap elfo­gadott két nemzetközi egyez­mény közül kiemelte a ma­gyar-román környezetvédel­mi együttműködésről és az USA kormányával kötendő kiadatási egyezményről szóló tervezeteket. A kormány áttekintette a jogszabályok hatályon kívül helyezésével összefüggő fel­adatokat. • Pogány Sára M­egingott a cseh korona MH-Prága________________ Csütörtökön mélypontra zu­hant a korona értéke a dollár­ból és márkából álló valuta­kosárral szemben. Szerdán pedig a jegybank, alighanem a Klaus kormányfővel folyta­tott vita hordalékaként közöl­te: az ország bruttó adóssága meghaladta a 20,4 milliárd dollárt. A cseh központi bank na­gyon ritkán ad közre adatokat az ország pénzügyi helyzeté­ről. A nyilvánosság oka, hogy a cseh kormány és a nemzeti bank vezetése között napok óta éles vita zajlik arról, hogy ki felelős a gazdasági válsá­gért. A 20,4 milliárd dollár je­lentősen meghaladja az or­szág devizatartalékait. Az adósság tavaly rekordmérték­ben, mintegy 4 milliárd dollár­ral emelkedett. A jelenlegi ál­lapot magyarázataként szak­értők azt mondják, hogy az ország vállalatai egyre na­gyobb mértékben vesznek igénybe külföldi hitelforráso­kat, mivel a cseh pénzintézeti hitelek rendkívül drágák. Klaus kormányfő a bankot vádolja, azt hangoztatva, hogy annak tavaly év végén beve­zetett túlságosan szigorú pénzpolitikája okozta a bajt. A vita közben alapvetően mindenki a júniusra vár, ami­kor a statisztikai hivatal kiad­ja az első félévi adatokat, és ezek döntik majd el, mi lesz a hat éve stabil árfolyamú koro­na sorsa az év második felé­ben. Az egy éve konvertibilis cseh valuta átváltásánál lebe­gő árfolyamot alkalmaznak, amely plusz-mínusz 7,5 száza­lékos eltérést engedélyez a kosár által megszabott közép­­árfolyamtól. Szerdán a cseh korona kurzusa elérte a mí­nusz 4,5 százalékot, tegnap pedig még egy százalékkal lej­jebb csúszott. Ezen a ponton már beavatkozott a nemzeti bank is, amely négyszer, egyre növekvő mennyiségű koronát vásárolt fel, mínusz 3,5 száza­lékon stabilizálva az átváltást. Prágában azt tartják valószí­nűnek, hogy a gazdaság támo­gatását célzó kamatcsökken­tést a központi bank kényte­len lesz elodázni. T­örődjön többet T­oyotája egészségével! Vizsgáltassa át ingyen! Fő az egészség - tartja a mondás, s ez nemcsak ránk, de autónkra nézve is igaz. Ezért kínál a Toyota most lehetősé­get arra, hogy ingyen felmérhesse autója egészségi állapotát, és jelen­tős kedvezménnyel végeztethesse el az esetleges javításokat. Június 1. és 30. között szakembereink valamennyi Toyota-márkaszervizben várják Önt, hogy térítésmentesen át­vizsgálják autóját. Amennyiben az esetlegesen feltárt hibák javítását még júniusban meg­rendeli, úgy az ehhez szükséges alkat­részek árából 20% kedvezményt kap.* Ráadásul valamennyi átvizsgált, de eredeti Toyota-szervizdokumentá­­cióval nem rendelkező Toyota tulaj­donosát Toyota Szervizlátogatási Fü­zettel látjuk el, amelyben minden későbbi, Toyota-márkaszervizben végzett javítást és karbantartást feltüntetünk. Hiszen csak az eredeti alkatrészek és munkatársaink szakképzettsége je­lenthet garanciát arra, hogy Toyotája megőrizze közismert megbízha­tóságát. Itt a nyár, az utazások ideje. Átvizs­gálni - főleg ingyen - pedig még egy Toyotát is érdemes. * A kedvezményes alkatrészek köréről márkakereskedőink adnak felvilágosítást. 3 ÉV VAGY 100.000 KM GARANCIA •TOYOTA Bízhat a jelben • ANGYALFI KFT 8000 SZÉKESFEHÉRVÁR, Kadocsa utca 59. Tel .: 06-22-316-062 • AUTÓFÓKUSZ 2 ZALA KFT 8900 ZALAEGERSZEG, Alsó­erdei u. 3/A. Tel.: 06-92-316-672 • AUTÓFÓKUSZ KFT 9700 SZOMBATHELY, Kőszegi út. Tel.: 06-94-317-451 • AUTOHAUS KOPF KFT 2030 ÉRD, Ercsi út 19. Tel.: 06-23-369-444 • AUTÓHÁZ KOCSIS 2600 VÁC, Derecske dűlő 4558/5 brsz. Tel.: 06-27-305-030 • AUTÓHÁZ VESZPRÉM KFT 8200 VESZPRÉM, Budapest út 72. Tel.: 06-88-427-088 • AUTÓSZOLG 2000 SZENTENDRE, Pannónia u. 1-3. Tel.: 06-26-312-921 • CSEPEL KFT 2310 SZIGETSZENTMIKLÓS-LAKIHEGY Külső Rákóczi Ferenc út 0266/3 hrsz. Tel.: 06-30-349-225 • EMIL FREY MAGYARORSZÁG KFT 1149 BUDAPEST, Mogyoródi út 32. Tel: 363-5883 • HERING AUTÓHÁZ KFT 5100 JÁSZBERÉNY, Nagykátai út Tel.: 06-57-415-038 • TOYOTA HÓDMEZŐVÁSÁRHELY 6800 HÓDMEZŐVÁSÁRHELY, Kutasi u. 12. Tel.: 06-62-341-628 • JUKO KFT 4531 NYÍRPAZONY, Szabolcs u. 12. Tel.: 06-42-480-040 • KAKUK JÓZSEF MAGYAR-OSZTRÁK KFT 3100 SALGÓTARJÁN, Tastrand Tel.: 06-32-430-646 • KOCSIS ÉS TÁRSA KFT 6500 BAJA, Szegedi út 84. Tel.: 06-79-321-810 • KOVÁCS AUTÓHÁZ 2200 MONOR, 4-es főút 35. km Tel.: 06-29-413-381 • KOTO AUTÓHÁZ KFT 7400 KAPOSVÁR, Zöldfa u. 58. Tel.: 06-82-411-456 • M+F AUTÓ KFT 6200 KISKŐRÖS, Izsáki u. 46. Tel.: 06-78-311-106 • M3 AUTÓ­KERESKEDELMI KFT 1142 BUDAPEST, Komáromi út 12. Tel.: 252-2713 • MAYER TOYOTA 2092 BUDAKESZI, Pátyi út 55. Tel.: 06-23-451-961 • MOLNÁR AUTÓHÁZ KFT 6723 SZEGED, Cserzy Mihály u. 18. Tel.: 06-62-311-062 • NAKATO KFT 8800 NAGYKANIZSA, Erdész u. 28. Tel.: 06-93-310-180 • NÁFRÁDI KFT 5600 BÉKÉSCSABA, Berényi út 133. Tel.: 06-66-324-564 • NIPPON MOTORS KFT 3527 MISKOLC, Besenyői u. 8. Tel.: 06-46-313-258 • SAKURA KFT 1033 BUDAPEST, Szőlőkert u. 1. Tel.: 388-2342 • TOYOTA-FUN MÁRKAKERESKEDÉS 9400 SOPRON, Pozsonyi út 58. Tel.: 06-99-320-660 • TOYOTA KARCAG 5300 KARCAG, Eötvös út 10. Tel.: 06-59-312-588 •TOYOTA PEST 1107 BUDAPEST, Szállás u. 20-22. Tel.: 260-1811 • TROMF KFT 6000 KECSKEMÉT, Ladánybenei út 1. Tel.: 06-76-320-627 • TROSKA AUTÓHÁZ KFT 7627 PÉCS, Engel J. u. 1/2. Tel: 06-72-325-553 • TWIN MÁRKAKERESKEDÉS 9027 GYŐR, Puskás T. u. 2. Tel.: 06-96-325-600 • ÚJHELYI AUTÓ KFT 4225 DEBRECEN-JÓZSA, Szentgyörgyfalvi út Tel.: 06-52-387-655

Next