A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 8. évfolyam (1874)

Oldal Ismertetések. Megjegyzések a keskeny vágányu vasutak ellen intézett megtá­madásokra. Az »Annales Indus­trielles« után közli E. B. . . 28 Miként építsük vasutainkat ? Pontzen Ernő értekezése az osztr. mérn. és épít. egyletben. A »Zeitschr. d. ost. Ing. und Arch­. Ver.« után közli Hor­váth Samu 115 A Missiaipi-hid St.-Louisban. (VI. és VII. tábla.) A »Z. d. est. Ing. und Arch­. V.« után közli. E. B. 153 Egy dél-amerikai vasút a Kordil­lerákon. Közli: Horváth Samu. 244 A közúti és vasúti árszabás össze­hasonlítása. Közli: Erdey Be­nedek 312 Bevert czölöpök eltávolítása dyna­mittal. (XXI. tábla) Közli : Münczberger Máté 342 A falvakolatok tartósságáról. Közli: Horváth Samu. . . . 347 A Tavaux-Pontsericourti keskeny­vágányu vasút. Közli: Éltető Elek.­­ 351 Adalék a keskenyvágányu vasút előnyös sajátságaihoz. (2 fa­metszettel.) Közli: Erdey Be­nedek 356 A teherszállítás költsége az ame­rikai vaspályákon. Közli : Ar­kai J. . . * 402 A helyi érdekű olcsó vasutak jö­vőbeli forgalmának tanulmá­nyozása és a várható jövedelem meghatározása. Levél után köz­li Erdey Benedek 444 Munkáslakók Angliában. Közli : Horváth Samu. 483 Munkáslakók Angliában. — Foly­tatás. — XXVII. és XXVIII. tábla.) Közli : Horváth Samu. 535 A földtan és a vasútépitészet. Közli: Schober Albert. . •.''. 543 V Könyvismertetés. »A fővárosi közmunkatanács m­'U szaki osztályának előterjesztés­sei a Budapesten létesítendő csatornarendszer megállapítása és végrehajtása tárgyában. . . 80 »A keskeny nyomú vasutak hiva­tása közlekedési eszközeink so­rában , különös tekintettel az Alföldre.« Irta Szabó Gyula. 4­.­ Oldal. Vegyesek. Helyi pályák és a Wien folyó Bécsben. — Rajzpapir átalakí­tás. — Az Angol- és Franczia­ország közt létesítendő tenger alatti összeköttetés.— Térfelvé­telek fényképezési műszerekkel. — A Philadelphiában tervezett közkiállítás. — Hegyi távirda­h­uzatok. — A Rajna szabályo­zásáról. — A genfi tó vízszine. Épitési por. — Uj festék. — Uj módszer a közhelyek tisztán­tartására. — Törökország köz­lekedési ügyei. — Egy munkás város. — Adatok a vasúti sze­mélyzet létszámáról s illetmé­nyeiről. — Munkáslakók. — A bécsi új börzeépület alapkő le­tétele. — Hűtő­készülék vasúti személykocsik számára. — Uj anyag vékony falak előállításá­ra. — Ujabb vizszabályozás. A magyarországi vizszabályozó társulatok 33 Az utczák asphaltozásáról. — Üveggel bélelt vascsövek. — Száz mértföld egy óra alatt. — Delejgép. — Segélykocsik vas­úti szerencsétlenségek esetére. 86 Sodrony kötél­pályák. — Uj módú utczakövezet. — Papir-temp­lom. — Parafával burkolt ka­n­zánok. •— Vasnak rozsdától­­ való megóvása.— A sokszögtan továbbfejtése 128 Favágás fűrész nélkül. — A vas­úti sínek előh­atolása. — Föld­alatti pályák. — Óriási vizeme­lő gépek. — A tengeralatti t­áv­irda-huzalokról. — Szinházégé­­sek 1873-ban. — A ph­iladel­fiai közkiállitás épülete. — Uj falvakolat. — Keskeny vá­gányu vasutak. — Uj hóeke Amerikában. — Perkin közúti mozdonya. — Sodrony-kötélpá­lyák. ......... 163 A fiumei kikötő építése. — A bán­réve-dobsinai pályavonal bán­r­éve-rozsnyói része. — A máso­dik hegyi pálya Bécs mellett. — San-Franciscói utcza köve­zet. — A Szt-Gotthárd-alagút. — A vágási időszak befolyása az épitőfák tartósságára. — A bécsvárosi vasút ügye. — Veze­téki csövek összeillesztése. — Vasút a Vezúvra. — A vaspá­lyákon utazók érdekében. — A londoni utczakövezet sikamlós-

Next