A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 9. évfolyam (1875)
Ismertetések. A »Fable” mozdonyok munkaképessége (az Engineering nyomán) Horváth Samutól. ... .... 31 Wagner dalszínháza Bayreuthban. (IX. tábla). Horváth Samutól. . . .73 A körív hosszának gyakorlati képlete. Közli Éltető Elek 77 A hídoszlopok orrainak legczélszerűbb alakjáról. Gonda Bélától . . .123 Tüzelés nélkül működő mozdony (az » Annales Industriebea után). Hegedűs Károlytól 173 A vasútépítményi műtárgyak megnevezése. (A Zeitschr. d. öst. Jng. u. Arch. V. után) Árkai J.-tól 223 A források, folyók és folyamok vizének folytonos csökkenéséről (Az oszt. vízműszaki bizottság jelentése). Gonda Bélától 282 Mérőkerekek- és Curveométerekről. Robicsek S.-tól 347 A »Viktoria-híd«c monográfiája Horváth Lajostól 387 Az utasok és vonatszemélyzet érinkezhetésére szolgáló jelzőkészülék a vasutakon. (A »Zeitschr. d. öst. Jug. u. Arch. Vereinssz után.) Hegedűs Károlytól. . . 444 Mit tanulhatunk az Erie-csatornától ? (Düberg közleménye nyomán) Horváth Samutól .475 A dél-amerikai nagyobb folyamokon tett ujabb hydraulikai kutatásokról. (Révy I. J. után). Gonda Bélától. . 481 Oldal munkaerejének felhasználása. — Tenger alatti vasúti összeköttetés Anglia és Franciaország között. — Az angol »Great Western” vasútról. ... 82 Helyi pályák tervezete Párisban. — A kórházakat zárt folyosókkal vagy pavillonszerüleg épitsük-e ? — A berlinben tervezett központi pálya. — A szegedi orsz. ipar és termény kiállítás 126 A világtárlatok statisztikája. — A Bécs melletti dunaátmetszésről. — Üvegmenyezetek 182 Szobapadlózatok asphaltba ágyazott falemezekből.— Homokkövek vágására és simítására szolgáló gépek. — Az iskolai padok kérdéséhez. — Bauer mérték változtatási toló-tudja.—Vasút egy sínnel. — A Mont-Denis-és Szent-Gotthard alagutak építési költségei. — Ruganyos üveg. — Az Angol és Franciaország közti alagútról. — A weiningeni vaslemez házak. — A közegészségügy érdekében, építészrendőri szempontból. — A kölni »császárharang« másodszori öntése. ...... . . 226 Adatok a román-cement-vakolat szilárdságáról. — Pályázat. — Közgyűlési kirándulások. A párisi földrajzi kiállítás. A m. k. államvasutak tervezett budapesti személy - pályaudvarának indóháza. — Fehér gipsz-vakolat. . 297 Sólymos Béla levele Cairóból. — A vasúti sinek delejességéről .... 357 Kauffmann és Azika ellentétes nézetei a Gotthard-alagútnál alkalmazott építési rendszerre nézve. — A Blazicek-Brecska-féle uj szerkezetű kályhák. 401 A philadelphiai közkiállitás.—Óvasszivag vagy u. n. darázskő alkalmazása. — Samothrakei ásatások. A vasúti kocsiknak gőzerővel való tisztítása. — A széles talpú (Vignoles) sinek feltalálója 453 Magyar közlekedésügy. — A lőporbak. — Dufour.— Az Anglia és Francziaország közt létesítendő alagútról. — Újdonság a vasúti járműveknél. — A porosz vasúti csapatok. — A magyar vaspiacz. — Kazánkőháritó . 490 Uj biztonsági váltószerkezet. — »Műegyetemi Lapok.« — Közlönyünk a külföldi szaklapokban 530 Könyvismertetések. »A nemzetközi Ramp.-vízmérések Bázelnél 1867-ben. Ismerteti Makri Endre . 39 »Nationalität und Eisenbahnpolitik«. Ismerteti : 522 Vegyesek. Angolország kőszéntermelése. — A párisi sár értéke. — A takarékos kőszénfogyasztást illető jutalmak. — Tachymeter. — Vélemény a gőzmozdonyú vasutakról 1819-ből. — A föld vasúthálózata. — A vasúti utasoknak a vonat-személyzettel való érintkezhetéséről 45 A Staela-wetzikoni keskeny vágányu vasút.— Lyndeni alapkövezete közúti vaspályáknál. — Anglia szénkivitelének csökkenése.— Folyamok és vízesések Oldal Az egylet tárgyalásai. Egyetemes szakülés 1874. decz. 19-én. 48 Egyetemes szakülés 1875. január 9-én. » » » » 16-án. » » » » 23-án.