A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 14. évfolyam (1880)

Oldal, alkalmazott út-keresztszelvény. — A Wiesbadeni kerületben létező állami utak fenntartása. — Ugyanazon Wiesbadeni utak épitési költségei. — A kavicsolt utak fenntartási költségei 33—38 II. K­ö­z­u­t­i vaspályák. Egy javított közúti vaspálya-felépitmény. — Egészen vas­felszerkezetű közúti vágányok 38 III. Keskeny vágányú mozdony vasutak. A keskeny vágányú vasutak legcél­szerűbb vágánytára. — A keskeny­ és szabványos vágányú vasutak építési költ­ségei. — A Villiers-le-Bel és Gonesses pálya. — A Peru-Patillos 0 762 m.-nyi vágányú vasút. — A Denver-Collando pálya. — Az Alpagros vaspálya. — A Japan-Yeddo-Yokohame vonal 38 — 41 IV. Rendesvágányú mozdony vas­utak. a) Másodrendű vonalok. A Waren-Malchin-i vasút. — A Kriegsdorf-Römerstadti pálya. — A Haag-Sch­eve­ningeni két vágányú vaspálya. — b) E­l­s­ő r­e­n­d­ű­ vasutak. A Gotthard vasút fővonala. — A Simplon-vasút. — A cseh „Erzgebirge"-t átmetsző Prág Elster­wezdai pálya. — A Francia- és Angolország közt létesítendő állandó pálya. — A Semmering-vasút.­­ Az emelkedések befolyása a forgalmi költségekre. — A földmunkák köbtartalma. — A gyámfalak keresztmetszete. — A Gotthard tunel 1878-iki haladása. — A Salzburg-tiroli vonal Bischofshofen melletti tunelje. — A Sutro tunel az Egyesült Államok Nevada­i államában. — A bajor államvasút Nü­rnberg-kirchenbachi vonalának tuneljei. — A Köstlin-féle műtárgyak. — Az acélsínek legkedvezőbb magassága. — A berlini Stadtbahn felépítménye — Üvegből készült sínaszat.­­- A Berlin-anhalti vasút uj személypálya­udvara Berlin­ben. — Az uj metzi személy­pályaudvar. — Az uj hannoverai pályaudvar. . . 41- 51 V. Gőz­siklók és fogaskerekű vasutak. A hires „svájci Giessbach" hotel feletti gőz-sikló. — Az eddig létesitett fogaskerekű vonatok fő­ adatai 51 — 52 Földmérés. (Szövegábrákkal) Rovatvezető Gonda Béla. A földmérők szakszerű ki­képeztetése. — A földbirtoki jog védelme felmérési művek által — Dombormű térképek készítése. — Couturier-féle sejtmérő műszer, függélyesen álló távcsöve­. Két elszigetelt pont távolságának meghatározása trigonometrikus számítás útján. Uj prizma-kereszt. — Keresztszelvények fölvétele hegyes vidéken. — Teodolitok, nonius leolvasóval • . • • . . 53—68 Technologia. (Két fametszettel.) Rovatvezető Pilch Ágoston. Az anyagok feldolgozása. I. A fémek feldolgozása. — A vas- és acélsínek hengerlése. — Ujabb szerke­zetű hengerművek. — A legnagyo­bb gőzkalapács. — Clarke víznyomású sajtója. Allén légnyomású szögecselő gépe. — Öntési formák készítésére való gépek — A fogazatok készítése. — A szerszámgépek ujabb szerkezetei. — Selig kis kézi fúrója. — A fémfűrészelő gépek. — A csiszoló és köszörülő gépek . . . .181-187 II. A fa feldolgozása Exner­­ F. és Laubeck G. dynamometrikai kísérletei. Egy tavoletti fűrészelő géppel rovatvezető által tett kísérletek. — Siausonic fűrész­gépe élő fák döntésére. — Furnir gyalugépek, furnir esztergák. — A fa impreg­nálása a Blythe-féle eljárás szerint. — Kézi gyaluk 187— I'JO III. A textil anyagok feldolgozása. A sorsos képződmények szilárdsági tulajdonságairól. — Reusch D. szakitó készüléke. — Lée E. és P. testvérek Orleans-féle gyapjukelme-gyár terve 190-193 IV. Lisztgyártás. Mechwarth-féle szabadalmazott feszítő gyűrűs hengerszék. — Reisert önműködő gabona mérlege 193 — 196 Mezőgazdasági vízimitan. Rovatvezető Gondoa Béla. A kultúrmérnöki működés Magyar­országon 1879-ben. — A magyarországi rizstenyesztés. — A verbászi öntözési telep. — Tervezett öntözési munkálatok Franciaországban. — Az olaszországi öntözések és talajjavítások mai terjedelme. — A Fucino-tó kiszárítása. — Nagy­szabású talajjavítás Franciaországban 296—313

Next