A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 22. évfolyam (1888)
Kovicsy János: A vasutak nyomszélessége. (I) 566. K. J. Vasúti felépítmény ék-alátétekkel. (3 ábra.) (K) 573. — A Pilátus-hegyi vasút. (2 ábra.) (II) 574. — A gőzfűtés költsége (vasuti kocsik). (K) 576. — Az adhaesio fokozása vízzel. (K) 577. — A molyok kiirtása szőnyegekből és bútorokból. (K) 577. — A szintezők (libellák) pontatlansága. (K) 577. — A Föld különböző geográfiai szélességeire nézve az évi csapadék magasság. (K) 578. — A villámhárítóknak a gáz- és vízvezetékekhez való csatolása. (K) 579. — A petroleum-finomításnál visszamaradó salaknak lokomotívok fűtésére való fölhasználása. (K) 580. — Kémények és tornyok ingadozásáról. (K) 580. — Az Eiffel toronyra vonatkozó tervek lapszáma. (K) 580. — A sinek hosszanti mászásának magyarázata. (K) 580. — A sín-illesztések elrendezése. (K) 581.— Másolótént a symmetriás rajzokhoz. (K) 581. — A vasnak rozsdától való megtisztítása. (K) 582. — Vashidaknak kőhidakkal való kicserélése. (K) 582. Kruntorad Ede. Egy új neme az élő hósövényeknek. (XV. és XVI. tábla és 1 szövegábra.) (K) 222. Halina Gyula. Az Alföld közlekedési viszonyairól. (4 ábra.) (E) 110, 170. Maurer Mór. A harmadik budapesti közúti Dunahíd építésének kérdése. (E) 228. Nendtvich Gusztáv: Magyarország iparügye. Irta Bobula János (Könyvismertetés) 586. Jecz Kornél. Megjegyzések a Közlöny 1887. évfolyamában megjelent: „A Joyféle vezérmtínek szerkesztése és működésedhez. (E) 564. Peez Samu. A protestáns templomok építéséről, kapcsolatban a debreceni kálvinista új templom részletes ismertetésével. (VIII— XI. tábla és 9 szövegábra. (E) 193, 241. Jopp József: A preluccai kőbánya berendezése s az ottani anyagtermelés és szállítás. (XXVIII—XXXVI. tábla és 7 szövegábra.) (E) 451, 465, 513. Kupélé György. Tanulmány az alsó Tisza mentén építendő zsilipekről. (E) 77. — A tiszai állami kotróval és ezzel kapcsolatban a tiszai kotrások ismertetése. (XX. tábla.) (E) 287. S. E. Szt. Gotthard-vasút második vágánya. (K) 272. Wicks-féle ébresztő. (K) 272. — Városi vasút New-Yorkban (K) 319. — A „Pullman Cars" társaság Chicagóban és a „Pullman" gyárváros (K) 319. — A vasutak hossza 18811. év december hó 31-én. (K) 320. Szilágyi F. Lajos: A tervezett negyedik Duna-hídról. (E) 60. Sziles Béla. A Ganz és Társa-féle turbinák (III—VI. tábla és szövegábra.) (E) 145. — Német-magyar vasuti szakszótár. Szerkesztette Görgey István. (Könyvismertetés) 508. Tetmajer Károly. A kazánüzem állami felügyeletéről. (E) 133. Totth Róbert. Folytatólagos rácstartók elmélete. (XXVII. tábla és 5 szövegábra.) (E) 417. Zielinski Szilárd: A párisi 300 méter magasságú torony erőtani ismertetése. (I. tábla és 23 szövegábra.) (E) 1, 49, 97. — A vágánykapcsolások számító módja. (XII—XIV. tábla.) (E) 206, 251. — A szélestalpú sinek erősítése Amerikában (K) 90. — A John-féle vágánymérő (K) 91. — Egyenlőtlen keresztmetszetű vas-kereszttalpak. (2 ábra.) (K) 92. — A Lartigue-féle egysínű vasút. (2 ábra.) (K) 93. — A vashosszaszat gazdasági becse. (K) 91. — A párisi „Metropolitainalagút" (K) 95. — Nyomváltoztatás az észak-amerikai vasutakon. (K) 96. — Aluminiumos acél. (K) 191. — A sínkötés új módja (Seidl József-féle) (K) 191. — A Franciaország és Angolország közti alagútról. (K) 191. — Vasúti keréktárcsák papirosból. (K) 191.— A szibériai nagyvasút. (K) 192. — A brüsszeli világtárlat. (K) 192. — Csuklós betonhíd. (K) 582. — Elektromos világítás Berlinben. (K) 583. — A belvízi hajózás Illik nemzetközi congressusa M. m. Frankfurtban (K) 583. — Az elektromos vezetékek veszélyessége. (K) 584. — A bakui kőolajipar. (K) 584. — Milano vízzel való ellátása. (K) 586.