A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 29. évfolyam (1895)

IV Névjegyzék \ 895. \ \ Gönczy Béla: A budapest-esztergomi helyi­érdekű vasút dunai hídjainak munká­latai. (A) 98 Grümwald Mór és Körösi Albert: Az 1900. évi párizsi világkiállítás. 50 szövegábrával és a­gy-ik táblával . . . 149—162 és 193—202 Herzog Ödön: A m. kir. államvasutak artézi kútjai. 29 szövegábrával . . . 50—54, 88-94 Hirschfeld Sámuel: Bosznia és Hercegovina katasztrális felmérése (AT) . . . 423 Hoor Mór dr.: A csillagok fénysugárzásának fotoelektromos elemekkel való meghatá­rozása. (A) 279—280 — A dielektromos hiszterezisről. (A) . . 147 — A gyakorlati elektrotechnika kézikönyve (K) 435—436 — A Theryc-Oblasser-féle akkumulátor. (A) 146—147 — Az acél mágnesi hiszterezis munkájának a hőfokkal való változásáról. (A) . . 279 —­ Az ágyúgolyók sebessége. 1 szöveg­ábrával. (A) 359 — Az elektromotorok alkalmazása. 4 szö­vegábrával 172- 179 és 206—209 — Az elektromos áram élettani hatásáról. (A) 436 — Az elektrom­os lámpások szétosztása. (A­) 436 — Gáz- és vízvezetéki csöveket összekötő vezetékben észlelt áramok. (A). . . 280 Electric motive power. (A­) .... 108 — Elementary Lessons in Electricity and Magnetism. (K) 236 — Elektromos boltos kemencék. (A) . . 108 - Elektromos lágyítás. (A) 146 — Elektromos világítás (A­) . . . . 236 — Ewing készüléke a vas hiszterezis mun­kájának gyors meghatározására. (A) . 190 — Karborundum. (A) 106—107 96 tonnás elektromos lokomotív. 3 szö­vegábrával. (A) 360­­ Megjegyzések Straub Sándor­nak «A gyakorlati elektrotechnika kézikönyve­i» szerzőjének válaszára (K) 476 Manganin. (A) . x 108 The measurement of electric Resi­stance. (AT) . J 47 Illés Aladár (edvi): A biharmegyei szenek­ről. (A) 105- 106 — A kovácsvas és acél rezgés okozta kris­tályosodása. (A) 189 — A pest-kőbányai próbavasút. 6 szöveg­ábrával .".... 217—223 és 264 -270 — A szerszámacél gyártása a stájerországi és az alsó-ausztriai vasgyárakban. (A) . 188- 189 — Borcher gázeleme. 1 szövegábrával. (A) 108 — Javított szerkezetű elektromos meg­osztó­­influenza-gép (A) . . ... 192 — Magyarország első gőzgépei. 3 szöveg­ábrával. ... . . . . . . 461—466 —­­ Vásárok galvános cinkelése. 9 szöveg­ábrával. (A) . . . 190—192 Jalsoviczky Géza: Szétkapcsolható kompaund gőzgép. 14 szövegábrával. I. és II. tábla 15—19 Fuikart vezérművű kompaund gőzgép Röck István budapesti gépgyárából. XIX. táblával 466­ 467 Jancsó Jenő: Altalajöntözés amerikai vidéki lakóház szennyesvizeivel. 12 szövegáb­rával. (A) :393 396 Jancsó Jenő: Az északkeleti tengeri csatorna. 15 szövegábrával 252—259 Józsa László: A cukorgyári szennyesvizek tisztítása. 25 szövegábrával .... 284—294 330- 341, 366 376 és 408- 413 Kabay György: A korund-korongok munka-­­ lírása. 2 szövegábrával. (A). ... 31 Kádár Gusztáv (borosjenői): A csúcssín el­billenését gátló szerkezetek. 14 szöveg­ábrával 401—408 Kájlinger Mihály: A káposztásmegyeri vég­leges vízmű alagútja. XVIII. táblával . 445- 448 Kaufmann Samu: A második magyar vasút. 2 szövegábrával 294—300 Kenessey Béla: Ferde átbukások. 6 szöveg­ábrával 166-172 A zsilipdeszkák grafikus kiszámítása. 4 szövegábrával ....... 451-455 Kherndl Antal: A többtámaszú gerendáknak és a többnyílású fü­ggőhidak merevítő gerendáinak grafikai elméletéről. 14 szö­vegábrával. . . 9—15, 109—120 és 162- 166 Kiss István: Új téglanormáliák. (A) . . . 54—56 Komor Marcell: A pécsi színház. 5 szöveg­ábrával 437- 444 Körösi Albert: lásd Gru­mvald Mór. Inothay Sándor: Adalékok műegyetemünk történetéhez. 8 szövegábrával . . . 237- 245 Magyar kir. államvasutak gépgyára: Szaba­dalmazott amerikai rendszerű hóhányó­gép. 2 szövegábrával és XI —XIII. táb­lákkal 376--378 Medgyes Ferenc: Az északkeleti csatorna villa­mos világítása. 12 szövegábrával . . 259—264 Meiszner Alajos: Észak-amerikai kisebb lakó­házak és munkáslakások. 24 szövegáb­rával . 300 304 Meiszner Sándor: Egyszerű gerendatartókra ható nyomatékok és nyíróerők. 4 szö­vegábrával 324—329 és 361—365 Mercáder Kamill: Az amerikai Bessemer­processzus 27—31 Mihályfi József: Külföldi városok utcái. 8 szövegábrával 77— 88 Nádory Nándor: A trieszti és fiumei kikötők 1895-ben. 9 szövegábrával .... 455—461 Nagy Virgil: A fővámtéri dunai hrd archi­tektúrája. 6 szövegábrával és a X-ik táblával 317—324 Perényi Sándor: A v.­zemelő ejektorok és pulzométerek gőz- és szénfogyasztása. 6 Szövegábrával . . . 245- 252 és 291—294 Pfaff Ferenc: A m. kir. államvasutak zágrábi felvételi épülete. 2 szövegábrával és VIII­-IX. táblákkal . .­ . . . . 281—284 Pogány Sándor: Amerikai lokomotívok te­hertől mentesített tolattyúi. 34 szöveg­ábrával. (A) . . . ... . . 427—431 Schréder Gyula és Brannfeld Gyula: A kivá­lóbb francia vas- és acélgyárak. 28 szö­vegábrával .... 341—350 és 378- 388 Schulek Frigyes: A budavári főegyház kör­nyékének rendezése és a millenium. 5 szövegábrával 35—40 Stark Lipót: Vörös réztárgyak készítése El­more eljárása szerint. 2 szövegábrával . 449—451 Straub Sándor: Válasz a gyakorlati kézi­könyvéről szóló bírálatra. (K) . . . 475 476

Next