A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 37. évfolyam (1903)

NÉVJEGYZÉK ÉS TÁRGYMUTATÓ. A) NÉVJEGYZÉK.*) Oldal Acsádi Jenő (­...): Emlékirat közutaink álla­potáról (K) . 514—517 Balog Emil (B. E): Ötven tonnás szénkocsik (4) 31 — Franciaország vasutainak hosszúsága (A) 31—32 — A chamonix-i elektromos vasút, 3 szöveg­ábrával (A) . . . . 32—33 — A német völgyzárógátak (A) 38 — Pályázat kormányozható léghajóra (A) . 44 — A világ kereskedelmi flottája (A) ... 81 — A «Kaiser Wilhelm II.» hajó építése (A) 81 — A Simplon-alagútról (­4) 120—121 — Amerikai közúti vasutak fegyelmi rend­szere (A) 122 — Hétárbócos vitorlás hajó (A) 124 — A Nilus gátja Assuan mellett, 1 szöveg- . ábrával (A) 124—121 Elektromos áramfejlesztő telepek Angliá­ban 1902. évben (A) 127­— A svájci elektromos áramfejlesztőkről (A) 127—128 — A német elektromos áramfejlesztő tele­pek statisztikája (A) 128 — Interurbán telefonvonalak Európában (A) 128 — A telegráfia 1901. évben (A) 128 — A svájci vasutak statisztikája 1902-ik év végén (A) 171 — A középolaszországi vasutak (A) ... 172 — Szászország villamos vasútjai (A) ... 172 — A gőzhajók sebessége (A) 173 — Orosz csatornatervek, 1 szövegábrával (A) 174­­ — A Niagara-művek (.4) 174 A st­ louisi világkiállítás. 1 szövegábrával (.4) 217—218 — Függő vasút építése Hamburgban (A) . . 221 — A transz-szibériai luxusvonat (4). ... 221 — A berlini magas vasút (A) 221 — Az elektromos üzem a berlini nagy köz­úti vasútnál. 1 szövegábrával (A) . . . 221—222 — Az elektromosság alkalmazása hajókon (A) 223—224 — A Jungfrau vasútja, 9 szövegábrával . . 241—251 — Gyorsgőzösök (A) 265 — A milanó-porto-ceresio-i elektromos fő­vasút (A) 262 — A világvasutak és a tengeri utak verse­nye (A) 262 — A Simplon-alagút (A) 314—315 — A modern gyorshajók méretezése (A) . 315 — A párisi Métropolitain-vasút áramfejlesztő telepe (A) . '. 354—355 * (4) a szemlében megjelent apró közleményt és (2) könyv­ismertetést jelent. A zárjelbe fogott cím utalás, vagy valamely közlemény része. Oldal — Elektromos függővasút Gacsinában (A) . 355 — Szikratelegráf-állomások az Északi- és Keleti tenger partjain (A) 360 — A németországi elektromos vasutak sta­tisztikája (A)­­ . 414 — Az Albula-vasút (A) 414 A világ legnagyobb hajósvállalatai (A) . 414 — A Suez csatorna forgalma 1902-ben (A) 415 — Monumentális építések Berlinben (A). . 457 — Az új Vezúv-vasút, 1 szövegábrával (A) 459—460 [Berlin város elektromos áramfogyasztása 1902-ben [A) 464 . — Amerikai vasútépítés 1902. évben (A) . 464 — A Simplon-alagút (A) 562—563 — A frigyhajózásnak nemzetközi szervezete (A) 568 Bánoy&LSVO: Vízcsöves kazán gáztüzeléssel. „­­2" rajzmelléklettel. 4 szövegábrával . . . 210—216 — Grisson-kerekek. 13 szövegábrával. . . 407—411 Bartus Adolf: Az alsó-ausztriai Duna szabá­lyozásának új terve. (A) 222—223 Beke József: Új folyóirat (K) 35 — A svájci vasbeton-bizottság (A) . . . . 171-172 Bizottság: Az 1901. évi Hollán - pályadijakat odaítélő bizottság jelentése 85—87 Böszörményi Jenő: Az 1902. párisi automobil­kiállítás újdonságai. 21 szövegábrával. . 433 — 444 Cserháti Jenő: A Valtellina-vasút elektromos berendezése. II—IX. rajzmelléklettel, 74 szövegábrával 92—110 Dalmady Ödön: A lokomotivok vízvételezé­sének gyorsítása a vízállomásokon Coda rendszere szerint, 12 szövegábrával . . 251­—259 Darvasy Károly (­?­): A magas kémények épí­tése (A) 116—117 — A bécsi új szökőkút (A) 169 — Nedves falak kiszárítása (A) 170 — Új műegyetem Boroszlóban (A) ... . 170 — Új közkórház Bécsben (A) 170-171 — Régi öntöttvashíd (A) 172 — Elektromos vasút sín nélkül (A). . . . 172 — Az angol városok elektromos üzemei (A) 175 — Vanádium-acél (A) 175 — Pincefalak szárítása, 2 szövegábrával (A) 259 — Európa összes vasútvonalai (A) .... 261—262 — Képtárak kivilágítása (A) 313—314 — Hajók kora (A) 315—316 — Frankfurt városi elektromos művek (A) 316 — Berlin városa nagy építkezési kölcsöne (A) 353 — Régi gőzgép (A) 360 — Berlin külvárosainak új építőszabályzata (A) 412—413

Next