Magyar Repülő, 1947. augusztus-december (1. évfolyam, 1-5. szám)

1947-08-01 / 1. szám

MAGYAR REPÜLŐ As 1947. június 15-i verseny 1947. június hó 15-én az Aeromechanika és a kőbányai MÁV. „Törekvés“ által a nagyrákosi gyakorlótéren rendezett repülőmodelversenyen 3—400 főnyi néző előtt szép, napsütéses időben, d. e. 10 órától d. u. 3 óráig tartott. Vitorlázómodel verseny: I. díj Gyepes József, Máv. „Törekvés“ II. „ Király Mihály, Ganz S. E. III. „ Sajó Géza, egyéni IV. „ Stern Ferenc, Pestszentlőrinci „Úttörők“ V. „ Benedek György, egyéni VI. „ Klinghammer J., Ganz S. E. VII. „ Horváth Ernő, Máv. „Törekvés“ VIII. „ Paits Lóránd, IX. ,, Metzger József, Roesemann-Har­­mata Művek S. E. X. ,, Krizsma Gyula, Roesemann-Har­­mata Művek S. E. Az I. díj Horváth Ernő tervezése, a HÉV—20, II. díj Király M. saját terve: G. 7. „Fergetegek“. Király gépe 43.2 km-t repült. Benedek gépe 32.5 km-t repült. Értékes díjakat kaptak a versenyzők. Dicsérő oklevéllel tüntette ki a verseny rendezősége Hor­váth Ernőt, elismerő oklevéllel Paits Lórándot és Zentai Mihályt a szépen kidolgozott modeljeikért. 15 díj volt. A Magyar Repülő Szövetség (Aero Szövetség) az Aeromechanika, a „Törekvés és a Ganz S. E. adományozta a díjakat. Közeljövőben rendezendő versenyen már több nagyobb vállalat díjai is szerepelnek. Örömmel és lelkesedéssel gyűlt össze a mo­­delezők tábora a versenyre. Ott volt a magyar repülés örök­ fiatal nesztora, Svachulay Sándor, aki egyben a verseny fővédnöke volt. Hogy a magyar repülés mit köszönhet neki, azt jól tudjuk mindannyian. Nagyon szép beszédet mondott és megemlékezett arról, hogy valamikor ugyanitt a rákosi mezőkön indult meg a magyar repülés ez­előtt harminc évvel. Itt bukdácsolt ő is a masiná­jával, ahogy akkor a repülőgépet nevezték. Horváth Ernő és Harsányi Gyurkaba, mint főrendező vett részt a versenyen. Ott volt Borbás bácsi egy igen szép benzinmotoros géppel. Asza­­lay, Meszed­er György, Ráczkevy és még sokan az „öreg“ modelezők közül: Hatos Géza, Mező bácsi. Jóleső színfolt volt Nagy Julián is. Milyen nagy kár, hogy a magyar modelezésnek ez a nagy „barátja“ már csak elméletileg foglalkozik a re­püléssel. Hiányzik az ő szervező tehetsége. Nagyobb lett volna az érdeklődés, ha időben értesíteni lehetett volna a repülés barátait. Saj­nos a rádió is későn mondta már be, újságokban nem hirdették meg. Csak az eredményeket hozta már a sportújság, azt is sajnálatos tévedés alap­ján, hibásan. Reméljük azonban azt hogy a jövő­ben ezek a hibák nem fordulnak elő, a vidék is idejében értesítve lesz. Gumi­motorosok startja. Országos távolsági rekordot elért gép, a G. 7-es. 5 LEGJOBB A KINIZSI-FÉLEREPÜLŐGÉP és CSÓNAK HIDEGENYV Egyedárusító: AEROMECHANIKA Budapest, IX., Lónyay­ utca 41.

Next