Magyar Tőkepiac, 2004. április (9. évfolyam, 63-83. szám)

2004-04-01 / 63. szám

MAGYAR TŐKEPIAC 63. SZÁM TŐKEPIAC Társasági közzétételek Újabb akvizíció a Synergon-csoportnál A Synergon Informatika Rt. ezúton tájékoztatja a tisztelt befektetőket, hogy a Synergon-csoporthoz tartozó Infinity a.s. megvásárolta a Microsoft Business Solutions­­ Navision értékesítésével és implementálásá­val foglalkozó BrnoData-IS spol. s.r.o. cseh informatikai céget. Az Infinity a vételárat a tavalyi eredményéből e célra elkülönített eredménytartalékból fedezi. Az Infinity 100%-os tulajdonába kerülő leányvállalat 2004. július 1-jétől kerül be az Infinity konszolidációs körébe, és InfinityData s.r.o. néven tevékenykedik a jövőben. Budapest, 2004. március 31. A Craphisoft 2003-as auditált éves jelentése Az elnök és a vezérigazgató közös levele 2003: a kiszámítható üzletmenet restaurációja 2003 a kiszámítható üzletmenet restaurációjának éve volt. Sikeresen valósítottuk meg két legfontosabb cél­kitűzésünket: veszteségesből nyereségessé vált a társa­ság, míg az árbevétel korábbi csökkenését növekedés váltotta fel. 2003-ban a nettó nyereség 2,6 millió euró volt, szemben az előző év azonos abszolút értékű és a 2001. év 4,0 millió eurós veszteségével. Az értékesítés nettó árbevétele 4,0%-kal, azaz 1,0 millió euróval nőtt, két árbevétel-csökkenést regisztráló évet követően. Az új évezred első esztendei nemcsak a Graphisoft, hanem az információtechnológia egésze számára kihí­vást jelentettek. Az 1990-es évek túlfűtött piaci növeke­dése nem bizonyult fenntarthatónak. A vásárlók in­kább meglévő IT-alkalmazásaik előnyeit igyekeztek maximalizálni, semmint folyamatosan befektetni a leg­újabb IT-fejlesztésekbe. A számítástechnika forradal­ma azonban nem ért véget, ellenkezőleg, épp csak el­kezdődött. Azt azonban kijelenthetjük, hogy az utóbbi két évtizedben a technológia fejlődésének sebessége olyan mértékű volt, hogy ésszerűen nem is várhattuk el a felhasználók zömétől, hogy azzal lépést tartson és azt befogadja. Az IT-cégek ma arra kényszerülnek, hogy stratégiájukat ezekhez a realitásokhoz igazítsák. A Graphisoft ezekre a kihívásokra sikerrel vála­szolt, mivel: 1. konszolidálta a kibővült termékkínálatát, 2. erőfeszítéseit meghatározott piacokra és földraj­zi régiókra koncentrálta, 3. egy új gyorsított növekedési startégia alapjait rakta le. A termékkínálat konszolidációja és szelektív piaci fókusz Működésének első tizenöt évében, 1982 és 1997 között, a Graphisoft kizárólag az építészeti tervezésre koncentrált. Vezető terméke, az ArchiCAD­,, a világ egyik legkedveltebb építészeti tervező szoftvere lett. Az 1998 és 2001 közötti időszakban a termékpaletta gyorsan bővült. A Graphisoft figyelme új piacok felé fordult, elősegítendő a tervezőszakma digitális integ­rációját az építőipar más szakágaival. Épületgépészet: Az angliai székhelyű Cymap Ltd. 1999-es akvizíciójával a társaság profilbővítést hajtott végre, amely immár kiterjedt az épületgépészeti megol­dásokra is, mint például a HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning - fűtés, szellőzés, légkondicioná­lás) és az elektromos hálózat tervezése. Az épületgépé­szet szorosan kötődik a társaság hagyományos építésze­ti tervezőszoftver-üzletágához, ám e piac túlságosan is szerteágazónak és országspecifikusnak bizonyult. Ezért aztán 2002-ben, illetve 2003-ban az épületgépészeti szoftverfejlesztő és marketingtevékenységünket az Egyesült Királyság területére koncentráltuk, míg más országokban helyi szállítókkal léptünk stratégiai szövet­ségre, a saját globális megoldásunk erőltetése helyett. Létesítménygazdálkodás: Az ArchiFM termékcsalád kifejlesztésével és az amerikai Drawbase Software, Inc. akvizíciójával a társaság kilépett a létesítménygazdálko­dás és épületfenntartás piacára (CAFM/ CMMS: Compu­ter Aided Facility Management/ Computerised Main­tenance Management Systems - számítógéppel támoga­tott létesítménygazdálkodás/ számítógépesített üzemel­tető rendszerek). Ez a részterület a legdinamikusabban növekvő szegmens az egész A/B/C (Architecture/ Engineering/ Construction - építészet, épületgépészet, kivitelezés) piacon, ám igen szerteágazó és ország­specifikus. Mindenekelőtt azonban a létesítménygazdál­kodás erősen szolgáltatásorientált üzlet. 2002-ben és 2003-ban a CAFM/CMMS stratégiánk három országra (Amerikai Egyesült Államok, Németország és Magyaror­szág) koncentrált, és szoftvertermékeinket átfogó FM konzultációs tevékenységgel egészítettük ki. Az ArchiFM-eladások megkétszereződtek, így ez az üzletág immár hozzájárul a társaság üzemi nyereségéhez. GDLFM technológia: Az ArchiCAD alapját képező ob­jektumtechnológia, a GDL (Geometric Description Language - térleíró nyelv), kiváló paraméterezhető esz­köz az épületelemek, mint például ajtók, ablakok, bútor­zat és más, előre gyártott tartozékok leírására. A GDL- technológiával foglakozó csoport kifejlesztett egy széles­körűen alkalmazható szoftvercsaládot az intelligens épü­letelemek elektronikus publikációjának (iCatalogues) és konfigurálhatóságának elősegítésére. Három éven­te­ www. magyartokepiac. hu , 2004. ÁPRILIS 1. CSÜTÖRTÖK

Next