Magyar Tőkepiac, 2004. április (9. évfolyam, 63-83. szám)
2004-04-01 / 63. szám
MAGYAR TŐKEPIAC 63. SZÁM TŐKEPIAC Társasági közzétételek Újabb akvizíció a Synergon-csoportnál A Synergon Informatika Rt. ezúton tájékoztatja a tisztelt befektetőket, hogy a Synergon-csoporthoz tartozó Infinity a.s. megvásárolta a Microsoft Business Solutions Navision értékesítésével és implementálásával foglalkozó BrnoData-IS spol. s.r.o. cseh informatikai céget. Az Infinity a vételárat a tavalyi eredményéből e célra elkülönített eredménytartalékból fedezi. Az Infinity 100%-os tulajdonába kerülő leányvállalat 2004. július 1-jétől kerül be az Infinity konszolidációs körébe, és InfinityData s.r.o. néven tevékenykedik a jövőben. Budapest, 2004. március 31. A Craphisoft 2003-as auditált éves jelentése Az elnök és a vezérigazgató közös levele 2003: a kiszámítható üzletmenet restaurációja 2003 a kiszámítható üzletmenet restaurációjának éve volt. Sikeresen valósítottuk meg két legfontosabb célkitűzésünket: veszteségesből nyereségessé vált a társaság, míg az árbevétel korábbi csökkenését növekedés váltotta fel. 2003-ban a nettó nyereség 2,6 millió euró volt, szemben az előző év azonos abszolút értékű és a 2001. év 4,0 millió eurós veszteségével. Az értékesítés nettó árbevétele 4,0%-kal, azaz 1,0 millió euróval nőtt, két árbevétel-csökkenést regisztráló évet követően. Az új évezred első esztendei nemcsak a Graphisoft, hanem az információtechnológia egésze számára kihívást jelentettek. Az 1990-es évek túlfűtött piaci növekedése nem bizonyult fenntarthatónak. A vásárlók inkább meglévő IT-alkalmazásaik előnyeit igyekeztek maximalizálni, semmint folyamatosan befektetni a legújabb IT-fejlesztésekbe. A számítástechnika forradalma azonban nem ért véget, ellenkezőleg, épp csak elkezdődött. Azt azonban kijelenthetjük, hogy az utóbbi két évtizedben a technológia fejlődésének sebessége olyan mértékű volt, hogy ésszerűen nem is várhattuk el a felhasználók zömétől, hogy azzal lépést tartson és azt befogadja. Az IT-cégek ma arra kényszerülnek, hogy stratégiájukat ezekhez a realitásokhoz igazítsák. A Graphisoft ezekre a kihívásokra sikerrel válaszolt, mivel: 1. konszolidálta a kibővült termékkínálatát, 2. erőfeszítéseit meghatározott piacokra és földrajzi régiókra koncentrálta, 3. egy új gyorsított növekedési startégia alapjait rakta le. A termékkínálat konszolidációja és szelektív piaci fókusz Működésének első tizenöt évében, 1982 és 1997 között, a Graphisoft kizárólag az építészeti tervezésre koncentrált. Vezető terméke, az ArchiCAD,, a világ egyik legkedveltebb építészeti tervező szoftvere lett. Az 1998 és 2001 közötti időszakban a termékpaletta gyorsan bővült. A Graphisoft figyelme új piacok felé fordult, elősegítendő a tervezőszakma digitális integrációját az építőipar más szakágaival. Épületgépészet: Az angliai székhelyű Cymap Ltd. 1999-es akvizíciójával a társaság profilbővítést hajtott végre, amely immár kiterjedt az épületgépészeti megoldásokra is, mint például a HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning - fűtés, szellőzés, légkondicionálás) és az elektromos hálózat tervezése. Az épületgépészet szorosan kötődik a társaság hagyományos építészeti tervezőszoftver-üzletágához, ám e piac túlságosan is szerteágazónak és országspecifikusnak bizonyult. Ezért aztán 2002-ben, illetve 2003-ban az épületgépészeti szoftverfejlesztő és marketingtevékenységünket az Egyesült Királyság területére koncentráltuk, míg más országokban helyi szállítókkal léptünk stratégiai szövetségre, a saját globális megoldásunk erőltetése helyett. Létesítménygazdálkodás: Az ArchiFM termékcsalád kifejlesztésével és az amerikai Drawbase Software, Inc. akvizíciójával a társaság kilépett a létesítménygazdálkodás és épületfenntartás piacára (CAFM/ CMMS: Computer Aided Facility Management/ Computerised Maintenance Management Systems - számítógéppel támogatott létesítménygazdálkodás/ számítógépesített üzemeltető rendszerek). Ez a részterület a legdinamikusabban növekvő szegmens az egész A/B/C (Architecture/ Engineering/ Construction - építészet, épületgépészet, kivitelezés) piacon, ám igen szerteágazó és országspecifikus. Mindenekelőtt azonban a létesítménygazdálkodás erősen szolgáltatásorientált üzlet. 2002-ben és 2003-ban a CAFM/CMMS stratégiánk három országra (Amerikai Egyesült Államok, Németország és Magyarország) koncentrált, és szoftvertermékeinket átfogó FM konzultációs tevékenységgel egészítettük ki. Az ArchiFM-eladások megkétszereződtek, így ez az üzletág immár hozzájárul a társaság üzemi nyereségéhez. GDLFM technológia: Az ArchiCAD alapját képező objektumtechnológia, a GDL (Geometric Description Language - térleíró nyelv), kiváló paraméterezhető eszköz az épületelemek, mint például ajtók, ablakok, bútorzat és más, előre gyártott tartozékok leírására. A GDL- technológiával foglakozó csoport kifejlesztett egy széleskörűen alkalmazható szoftvercsaládot az intelligens épületelemek elektronikus publikációjának (iCatalogues) és konfigurálhatóságának elősegítésére. Három évente www. magyartokepiac. hu , 2004. ÁPRILIS 1. CSÜTÖRTÖK