Marketing, 1985 (19. évfolyam, 1-6. szám)

1985 / 1. szám

Az Országos Piackutató Intézet folyóirata AZ ORSZÁGOS PIACKUTATÓ INTÉZET FOLYÓIRATA XIX. évfolyam 1. szám Főszerkesztő: DR. SZABÓ LÁSZLÓ Szerkesztő: DR. SZABADY CSABA Megjelenik évente hatszor Szerkesztőség és kiadóhivatal: Budapest V., Beloiannisz u. 8. Telefon: 127-201 Postacím: 1373 Budapest, Pf. 617. Telex: 225064 Utánnyomás csak forrásmegjelöléssel Kiadja: ORSZÁGOS PIACKUTATÓ INTÉZET A kiadásért felel: BABER JÓZSEFNÉ Terjeszti: a Magyar Posta INDEX 25545 HU ISSN 0133—2414 Készítette: Globus Nyomda, Budapest Felelős vezető: Márkus László igazgató Engedély: III./SZI/301/1982. Előfizethető bármely kézbesítő postahivatalnál, a kézbesítőknél, a Posta hírlapüzleteiben és a Posta Központi Hírlap Irodánál (KHI, Budapest V., József Nádor tér 1., postacím: 1900) közvetlenül, vagy postautalványon, valamint átutalással a KHI 215-96162 pénzforgalmi jelzőszámlára. Előfizetési díj egy évre 450 forint Szerzőink Gáspár Péter Pál, az MKKE Köz­­gazdasági Továbbképző Intézet tudo­mányos főmunkatársa; Gyalókay Árpád, az Országos Piac­kutató Intézet osztályvezetője; dr. Hoványi Gábor, az MTA Ipar­­gazdasági Kutató Csoportjának tudo­mányos munkatársa; dr. Jankelovics János, az Országos Piackutató Intézet osztályvezető - helyettese; Philip Koller, a Northwestern University (Evanston) egyetemi tanára; dr. Palkovics Mária, a Magyar Divat Intézet munkatársa; Ravi Singh, az University of Rajasthan (India) munkatársa. Az Alumíniumipari Kereskedelmi Vállalat (ismertebb nevén ALUKER) a félgyártmányok és késztermékek terén export és import joggal felruházott külkereskedelmi szervezet, de ez a vállalat (ТЕК, nagy- és kiskereskedelmi jogával élve) belkereskedelmi tevékenységet is folytat. Az ALUKER — a Metalimpex közvetítésével — alumínium tüskék és tömbök, valamint timföld külkereskedelmét végzi. Timföldből évente 330 ezer tonnát szállít a Tröszt a Szovjetunióba, hosszú lejáratú államközi megállapodás keretében. 44—45. oldal dr. Spielmann János, a Harmónia Keres­kedelmi Vállalat osztályvezetője; dr. Bernhard Stephani, a berlini közgaz­dasági főiskola egyetemi tanára; Szabó György, az Országos Piackutató Intézet osztályvezetője. TARTALOM Kedves Olvasó............................ 3 A recesszió tanulságai — Beszá­moló az 1984. évi ESOMAR- kongresszusról — Dr. Hoványi Gábor ........................................ 7 Design és marketing —­ Dr. Pav­kovics Mária.................................... 11 Hálóterv a piackutatásban — Gyalókay Árpád........................ 17 Marketing-hadviselés az 1980-as években (2) A támadó stratégia kiválasztása — Philip Koller — Ravi Singh........................................ 23 A külföldi telephelyek kiválasztása — Dr. Bernhard Stephani. ... 27 Fórum Egy termékfejlesztés sikere: teflon­acélon — Dr. Spielmann János. . 31 A piacképesség fejlesztése érték­­elemzéssel — Gáspár Péter Pál — Szabó György................................. 34 Piackutató és reklámtapasztala­tok Finnországban — Dr. Janke­lovics János.................................... 39 Angol nyelvű összefoglalók ... 46 Reklámfórum Exportreklámunk helyzetének rö­vid áttekintése — Komjáth István 55 Segíts magadon — Hamburger Béla................................................ 61 Kreativitás — reklám — Róka Ferenc ........................................ 64 Reklámfilm-sztori — Bedő István 66 Külföldi szakirodalom Hogyan kérdeznek a piackutatók? 69 A vásárlás helyének kiválasztása 71 A vásárlói döntés kialakítása . . 76 Mindig az első lépés a legnehe­zebb ............................................ 77 Új módszer a piacszegmentálás­ban ............................................ 80 Marketing-mix............................ 83 Folyóiratszemle ........................ 85 MARKETING-Piackutatás 1985/1

Next