Modellezés, 1959 (1. évfolyam, 1-9. szám)

1959-04-01 / 1. szám

DÓZSA - MÁV - MÁVAG A Itaham Kcufe. 6%aks­ Witchty Icészülődike az új­ évcuha Alig száradt meg a nyomda­festék az évi pontverseny kimutatásán, de a lista élén álló három nagy szakosztály veze­­tője már a következő esztendő jó ered­ményeinek biztosításán dolgozik. Ezt a képet kaptuk, miután a Dózsa, MÁV és a MÁVAG modellező szakosz­tályainak vezetőivel terveikről, gond­jaikról elbeszélgettünk. A „nagy” jelző a három szakosztály­­inál nemcsak az eredményekre, hanem a taglétszámra­­is vonatkozik. A Dózsa 19, a MÁV 26 és a MÁVAG 21 szorgal­mas tagjával érte el az ország első, má­sodik, illetve harmadik legjobb szak­osztálya címet- örvendetes dolog ez, mert az előző években a szakosztályok nagy létszáma csak a létszámstatisztikai íveken és az anyagigényléseken mutat­kozott, de az eredménylistán mindig csak néhány név szerepelt A Dózsa szakosztályvezetője — Bene­dek György — sóhajtva emlékezik az 195®. esztendőben a szakosztály előtt álő nehéz feladatokról. Pedig — úgy érezzük — er­re nincs különösebb oka. A Dózsa nagyon jó képességű verseny­zőkkel rendelkezik és az l®S®-as évű nagy pontarámnyú győzelem az új eszten­dőre nézve is biztató jel számukra. Ráadásul két kivázó képességű verseny­zővel is megerősödtek. Gutsohn Péter és Purgar Lajos ez évben mér a Dózsa színeiben versenyeznek. A gumimotoros, Team­ Racing és a 2,5 am­*-es sebességi számok a két fő küzdőterületei, de min­den kategóriában indulnak. A technikai sportágakban is nagyon szépen feljöt­tek, és ha a honvédségtől leszerelők is­mét munkába állnak, nehéz lesz más szakosztályoknak a rangsor élére fel­kerülni.­­ A tagság legnagyo­bb része otthon épít. Természetesen a terveket és mű­szaki kérdéseket mindig­­közösen meg­beszéljük. Most a hivatalos versenyek mellett a szövetség április 4-i­, a május­i—dj, valamint a repülőnapi bemutatókra készülünk — mond­ja a szakosztály ve­zetője. Az 1959-es esztendőre a MÁV szakosztályt jósolja favoritnak. Valóban, a MÁV modellező szakosz­tálya már hosszú múltra tekinthet visz­­sza, hiszen már 17 sikerekben gazdag esztendőt hagyott maga mögött. A Thö­köly úti helyiségjelemek ablakai minden nap a késő esti óráikig világosak és a tagok a kilincset egymásnak adják. Szinte minden este összejön egy kis csoport a munkagépekkel is jól felsze­relt kérnben, hogy kicseréljék építési­ és repítési tapasztalataikat, — mondja Horváth Ernő, a szakosztály alapítója és vezetője. A szakosztály az összes mechanikus­­motoros számokban erős, de nagyon jó gumimotoros gárdája is van, sőt most már egy ütőképes autós­hajós csoportot is összehoztak. A MÁV vezetősége nagy megértéssel és főleg komoly anyagi támogatással­ segíti munkájaikat. Eredményeikkel be is bizonyítják, hogy a támogatást jól hasznosít­ják.­­ A versenyprogram szerint minden taggal megbeszéljük az évi feladatokat és már most következetesen készülünk az évi versenyekre — mondja Horváth Ernő. Senki nem kérte átigazolását más szakosztályba, sőt új tagokkal is erő­södött a­­MÁV és így 30-on felüli tag­létszámával az ország legnagyobb mo­del­lezőköre. A régi repülőmodellezők köz­ül soka­n az autómodellezésbe is be­kapcsolódnak, köztük nagy nevek is (Horváth, mi.­t Egerváry, Krizsma) és így bizony a pontversenyben komoly harc lesz a MÁV és a Dózsa közötti A MÁVAG modellezők helyisége sze­rényen húzódik meg a Böksó Szilárd utcában. A belépő a tiszta, rendes he­lyiségbe lépve nem is sejti, hogy a tag­ság pár héttel ezelőtt még talpig festé­kesen dolgozott otthona rendbehozásán. A MÁVAG modellezők már a káb­ítéri versenyekre készülnek. Az A/2 kategó­ria mellett ez a „főprofilunk”— mondja Somogyi Ferenc, a szakosztály vezetője. Az 1959-es év az A/2 világbajnokság mi­att CH komoly mumikát­ kíván. A válogató versenyen indulók nagy része télen is kijárt repíteni. Sajnos a MÁVAG modellezők­nek anyagi lehetőségei nagyon korlátozottak. Főleg a gépek — elsősorban a csiszoló­­koronig hiányzik a ködből és ezt csak több munkával lehet pótolni.­ ­

Next